Vierailija

Ei vaan vois vähempää kiinnostaa jotkut rantalomat. Muutenkin sattuu

ja tapahtuu niin paljon maailmalla. Kyllä Suomessa on hyvä olla:)

Kommentit (17)

Sääli sinänsä, jos opetat tuon lapsillesikin. Matkailu avartaa ja opettaa ja muista kulttuureista voi ammentaa omaan elämään uusia ulottuvuuksia! Ei se matkailu kuule ole pelkkää Las Palmasia. Muitakin kohteita maapallolta löytyy.

Joka ei matkustele kovan lentopelon vuoksi ja se on ihan tosi juttu.

Olen joutunut vierailemaan lentokentällä ja jo sen koneen läheltä näkeminenkin sai sydämen hyppimään ja tuli sellaiset paniikin oireet.

Ei,en aijo mennä " hoitoon" ,kuten moni nyt varmaan kommentoi,koska en näe MITÄÄN tarvetta matkusteluun..Minä elän näin ,muut toisella tavalla.Minua ei muiden matkustelu haittaa pätkääkään ja toivottavasti muut eivät minun matkustamattomuudestani ota kilareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Toki jos joskus on tilaisuutta ja ylimääräistä rahaa, niin miksei sitä joskus voisi matkustellakin (kyllä sitä nuorempana tuli reissattua) taas pitkästä aikaa, mutta vasta sitten kun lapset ovat isoja (ei tulisi mieleenikään lähteä maailmalla neljän lapsen kanssa - se ei olisi mitään lomaa kellekään).

...mies on samanlainen kuin sä.

siks luinkin tän viestin, jos se vähän avartais mun näkemyksiä, kun mun on vaikea ymmärtää, miksi miestäni ei kiinnosta matkustaa.

ollaan tehty silleen, et meikä on matkustanu aika paljon yksin tai kahdestaan lapsemme kanssa. ja homma ok niinkin, miehen mielestä hänen asuinpaikkansa maailman napa. jos muut haluavat tavata häntä, tulkoon tänne. asumme itärajalla.

ja mieheni mielestä ensi voi tutustua kotiseutuunsa. joskus ollaan oltu ulkomailla ja ne on ollu aika uskomattomia matkoja: mieheni ulkomailla aivan eri ihminen kuin normaalisti. mikä tarkoittaa tässä tapauksessa, että saattaa istua matkalaukun päällä metroasemalla kun ei viitsi/halua tutustua kaupunkiin, jossa olemme.

tykkää enemmän opastetuista turistireissuista, kun taas minä pidän omatoimimatkailusta. miehellä mukana osittain varmaan pelkoakin, yksikin kerta olimme pietarissa, niin mies halusi hotellille mutta ei olisi halunnut että minäkään tutustun kaupunkiin, kun se hänen mielestään vaarallista.

toivon vaan että tilanne ei pahene. viime aikoina nimittäin mieheni on ollut sitä mieltä, että reissaamme liikaa myös kotimaassa. minun vahempani asuvat kaukana, ja käymme sheidän luonaan aina joskus. viimeksi sain hänet muutama viikko sitten lähtemään hesaan sillä ehdolla, että seuraavan kerran lähdetään pois kotipaikkakunnalta vasta helmikuussa, jolloin on tietty sukulaisen merkkipäivä tiedossa.

miehen matkustushaluttomuus ei haittaa muuten, paitsi että kotimaan matkailussa hänestä olisi hyötyä autokuskina, kun itse en jaksa ajaa kovin pitkiä matkoja kerrallaan. ja ulkomailla minusta olisi vain kiva kokea asioita yhdessä hänen kanssaan, vaan kaikkea ei voi saada.

Minäkin olen kyllä maailmalla matkustellut ja asustellut, mutta kyllä vain kotiin on aina kiva palata. Viisaammat älyää olla lähtemättäkään.

Mulla melkein sama juttu. Mun tosin tekee aina joskus mieli lähteä matkalle, mutta sitten joskus harvoin kun lähdetään, mulla on aivan kauhea koti-ikävä (olen ihan aikuinen ;)). Sitten ei taas teekään mieli matkustaa moneen vuoteen.

Oma koti kullan kallis.

Oletko lentänyt koskaan? Onko lentokoneessa sattunut joskus jotakin? Vai onko lentopelkosi estänyt sinua alunperinkin astumasta koneeseen?

Oikeastaan aika kunnioitettavaa tuokin, että myöntää pelkonsa ja tyytyy elämään sen kanssa. Maailmaa voi onneksi nähdä lentämättäkin jos matkusteluun tuntee tarvetta. :)

vaikka joku maksais viulut, kiitos ei kiinnosta ja onneksi sen saa itse sentäs vielä päättää ettei raijata väkisten koneeseen tai Eu- säädökset pakota.

Vaikka tietty jos sun mielestä matkustelu on vaan rantalomailua, niin sitten ymmärrän... ;)

T. 24 maata nähnyt (kuudessa eri maassa asunut), joka on alkanut ymmärtää, että Suomessa on jotkut asiat hyvin, vaan ei todellakaan välttämättä ole lottovoitto syntyä Suomeen

Aina todennut, että kyllä täällä on silti niin mukavaa... :)

Tästä eteenpäin varmaan pysyn kotona.

Vierailija:

Lainaus:

Ei vaan vois vähempää kiinnostaa jotkut rantalomat. Muutenkin sattuu

ja tapahtuu niin paljon maailmalla. Kyllä Suomessa on hyvä olla:)

Ettekö tajua??? Juuri muun muassa tuon oivallukset olette tajunneet VASTA, kun olette olleet ulkomailla.

Ulkomailla tajuaa usein myös paljon muuta niin kotimaasta, omasta kulttuurista kuin itsestäänkin.

En olisi nyt MINÄ, tässä tällä hetkellä, ellen olisi asunut mm. Sri Lankassa.

" matkailu avartaa" : ehkä, mutta en koe tarpeelliseksi sitä että mun pitäisi mennä maapallon toiselle puolelle oppimaan itsestäni uutta tai katsomaan toisia kulttuureja. telkkarista näkee, netissä voi lukea, ulkomaalaisten kanssa voi jutella suomessakin...

Vierailija:

Lainaus:

Ettekö tajua??? Juuri muun muassa tuon oivallukset olette tajunneet VASTA, kun olette olleet ulkomailla.

Ulkomailla tajuaa usein myös paljon muuta niin kotimaasta, omasta kulttuurista kuin itsestäänkin.

En olisi nyt MINÄ, tässä tällä hetkellä, ellen olisi asunut mm. Sri Lankassa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat