Vierailija

Olen todella väsynyt tähän 24 h töissä olemiseen.Lapset 7v,5v ja 6 kk.Yksinhuoltajana taitaa päästä helpommalla,kuin miehen kanssa,kun ei tarvitse koko ajan riidellä.Olin yh 6 vuotta,joten kokemusta on.Siis kuinka saatte miehenne osallistumaan?

Kommentit (4)

Yhdessä ollaan asuttu vasta noin puoli vuotta,joten en ole vielä kerennyt nalkuttamaan.Viime aikoina käyty kuitenkin sanan vaihtoa näistä asioista,tuloksetta.Yksi lapsi on hänen,yksi minun ja viimeisin yhteinen.

Se on nimittäin todettu vihoviimeiseksi tempuksi eikä tosiaankaan auta. Kaunis pyyntö riittäköön. Muuten jää osa kotitöistä tekemättä ilman ennakkovaroituksia. Jos mies huomaa, ettei ole puhdasta paitaa kaapissa, oppii kyllä äkkiä käyttämään pesukonetta. Tai jos astiakaapista loppuvat puhtaat astiat, kummasti alkaa astianpesukoneen täyttö ja tyhjennys luontua häneltäkin. Tai jos lapset ovat levitelleet isän tavarat pitkin asuntoa, oppii isukkikin hyvin äkkiä korjailemaan tavaroita talteen jne. Ja tämä kaikki ilman äidin nalkutusta :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos oma miehesi on kyspymätön, häntä voi olla vaikea saada osallistumaan. Toinen asia, mikä miehiä jarruttaa on " saavutetut edut" eli jos vaimo on aina huolehtinut niin... Kolmas on se, jos vaimo nalkuttaa miehen tekevän asiat väärin, siinä menee motivaatio osallistua. Neljäntenä taas se annatko miehellesi vastuuta kotitöistä ja lapsista. Osaatko lähteä kotoa ja jättää miehesi selviytymään illan tai jopa kokonaisen yön yksinään? Kokeeko hän olevansa lapsi lapsien joukossa vai tasavertainen aikuinen, kasvattaja kanssasi?

Onko lapset sinun vai teidän yhteisiä?

miehesi ei koe ko asioita niin tärkeiksi, että osallistuisi tai sitten kokee ne " akkain hommiksi" . Kuitenkin muutama keino:

- älä jäkätä, älä painosta (saa vain vastareaktion aikaiseksi)

- muista kehua ja kiittää avusta

- älä missään nimessä arvostele työn jälkeä, jos vaikkapa imuroi yms, vaikkei se olisikaan niin hyvin tehty kuin mihin itse pystyt

- älä myöskään puutu, vaikka mies pukisi lapsille sinun mielestäsi väreiltään tms ei-niin-yhteensopivat vaatteet.

- Ole kärsivällinen, maailma pyörii vaikkei kaikkea teekään nyt ja heti.

Lista kuulostaa ihan joltain pikkulapsen kasvattamiselta, tosin sitähän se usein on :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat