Vierailija

Hetki sitten kaupassa:

kassajonossa edelläni oli tummaihoinen nainen joka oli päästä varpaisiin hunnutettu. Hän maksoi maidon ja oli poistumassa jo kassan luota kun paikalle tuli vartija ja pyysi naista mukaansa. Silloin nainen selvästi hätääntyi ja kyykistyi rattaidensa viereen ja kaivoi vaunuista kasan tavaroita ja sanoi " minä unohti maksaa!" mutta vartija pyysi naista silti mukaansa jolloin nainen alkoi ulista " rasisti,rasisti,minä vain unohti,ei huomata" jolloin vartija sitten sanoi että maksa ostokset mutta ne ovat sitten teidän viimeiset tässä kaupassa jolloin nainen vain lähti pois paikalta ja jätti ne tavarat siihen lattialle.

Siis mielestäni tuo oli ihan selvä varkaus (tai ainakin yritys) sillä ei kukaan kanna ostoskorissa kassalle vain yhtä maito litraa ja " unohda" että on lastannut vaunut muuten täyteen ruokaa!

Elikä siis jos on tummaihoinen se suojaa sinua kaikelta ja voit tehdä mitä lystäät kunhan muistat tiukan paikan tullen huudella kaikki muut ihmiset rasisteiksi?

Kommentit (16)

On tosi ikävää, että tuota rasistisanaa väärin käytetään. Tuossa mainitsemassasi tapauksessa taisi tosiaan olla ilmiselvä myymälävarkaus kyseessä ja poliisillehan se olisi kuulunut ilmoittaa.

Kuitenkin tähänkin ketjuun on vastannut aika monta selvääkin selvempää rasistia, jotka viljelevät (ap mukaanlukien) rasistisia sanoja. Se on minusta ainakin aivan eri asia, kuin tuomita sinällään lainvastaiset teot.

nim. " rasisteista ja rasismisanan väärinkäytöstä kärsivä tummaihoisen halaaja"

Mistä vetoa että kirjoittajalla nrp 14 on armaana juuri somali...

Pahus kun ei ole aikaa kirjoittaa, olisin voinut kertoa ainutlaatuisia kokemuksiani juuri someleiden kanssa.

Toisella kertaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kun toruin somalilapsia hissin lattialle sylkemisestä. Näin itse koko kyseisen tapahtuman, eli varmuus sata kuka syljeskeli. Kukaan ei ole muo ikinä haukkunut noilla kummallakaan sanalla aikaisemmin. Vielä sitten pitäis " tykätä" näistä tummanaamoista.

Itse kirjoitin kerran tuonne moku-palstalle kommentin erään suomalaisen tytön suhteesta turkkilaiseen mieheen, jossa pyysin tyttöä miettimään kuinka epätasa-arvoisessa suhteessa elää ja kuinka häntä ilmiselvästi käytetään hyväksi. Viestini poistettiin seuraavana päivänä.

Eli mitään negatiivista ei saa sanoa, ilman rasisti leimaa otsassa. Itseäni otti päästä kympillä, että minut leimattaisiin rasistiksi. Olen kuitenkin ollut tekemässä työtä maahanmuuttajanaisten parissa ja monikulttuurikeskuksessa myös. Epätasa-arvoa en hyväksy, oli kyseessä sitten ulkomaalainen tai suomalainen. Kulttuurierot ovat myös surkea yritys selitellä moukkamaista tai toista alistavaa käytöstä. Kyllä huonoon käytökseen saa ja pitää puuttua vaikka kyseessä olisikin hunnutettu nainen.

Suomalaisethan eivät varasta! Itse olen joutunut todistamaan vierestä useamman kerran, kuinka supi-suomalainen ottaa ja varastaa, ja nostaa metelin kiinnijäätyään! Viimeksi suomalaisneito pisti poliiseille niin hanttiin, että pantiin käsirautoihin! Tästä päätellen siis kaikki suomalaiset ovat epärehellisiä varkaita! Loisivat vain huumeissa ja aineissa pitkin ostareita, oksennellen ja kuseskellen pitkin nurkkia! Itse pelkään näitä rähinöitsijöitä kaikkein eniten, en maahanmuuttajia. Itse poistun paikalta nopeasti, kun näen yhdenkin humalaisen suomalaisen!

Muslimius taas ei selitä näiden arabien/tummaihoisten maleskelemista ostareilla, eikä edes heidän ihonvärinsä tai kulttuurinsa! Mutta mitäs meidän armas nuorisomme tekee, ellei heillä satu olemaan opiskelu- tai työpaikkaa? Maleskelevat nurkissa syljeskellen ja kiroillen. Todella, onko näissä lorvailijoissa mitään eroa? Mielestäni ei.

Mikä teissä luureleissa mättää on se, että teidän on helpompi syyttää muita omista ongelmistannne. Hyvä jos helpottaa!

mutta somalit,ne on niitä jooita inhoan nyt, aina ja ikuisesti ja johtuu ihan täysin siitä ettei heistä ole yhtään hyvää " kokemusta"

minuakin ärsyttää että tummaihoisena saat tehdä mitä vain, ja jos joku erehtyy siitä sanomaan tms niin sehän on rasismia.

Mua ärsyttää se, että suomessa eletään suhteellisen tarkkaan säädettyjen sääntöjen eli lakien mukaan. Esim afrikassa ei samanlaista yhtä säädeltyä elämää ole. Miksi meidän pitää kärsiä siitä,että jotkut eivät osaa noudattaa yhteisesti sopimiamme sääntöjä?

Miksi mun täytyy pelätä keskellä kirkasta päivää ostarilla vetelehtiviä tummaihoisia? Miksi mun täytyy sanoa omalle lapselleni, että tummaihoisten kanssa ei sitten " hengailla" ? Koska pelkään heitä! Olenmme itsekin asuneet pari vuotta ulkomailla, euroopassa, eikä ikinä mua inhottanut heidän tapansa ja koitin elää sen yhteiskunnan sääntöjen mukaan.

Yhteinen nimittäjä löytyy: he ovat muslimeja. Ei minua häiritse niinkään ihonväri, vaan se, mitä heidän uskontonsa edustaa ja millaisia arvoja heillä on. Ja kulttuuri tietty, mutta se on muovautunut muslimiuden pohjalta.

että mulla on jäänyt ostoksia vaunuihin, jotka olen huomannut vasta kassan ohi mentyäni. Ja useammankin kerran. Nolo sitten palata takaisin.

minulla on turkkilainen sukulainen, kreikkalainen ystävä, norjalaisia ja ruotsalaisia sukulaisia -mutta yksikään heistä ei pidä somaleista!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat