Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kaverini tyttö on oikea iilimato. Hän roikkuu aina äitinsä sylissä, ollaan sitten heillä kotona tai meillä tai kaupoissa. Kun hän oli nuorempi, ajattelin sen olevan ikään kuluvaa, mutta ei kai enää 3-vuotiaat ole noin äidissä kiinni? Eikä omin jaloin pääse edes 200m matkaa lähikauppaan vaan äidin sylissä tai rattaissa!

Tyttö on tosi kalpea ja laihakin, olen alkanut epäillä anemiaa tms. mutten kehtaa sitä ehdottaa kun kaveri ei näe lapsensa käytöksessä mitään outoa. Näetkö sinä vai olenko turhaan huolissani?

Kommentit (14)

hb oli viimeksi 129 eli tosi hyvä tuon ikäisellä. En todellakaan voi kuvitella lähteväni puistoa pidemmälle hänen kanssaan, koska sieltäkin on huono kävelemään kotiin ja matkaa ei todellakaan ole paljoa.

Luonteesta luulen johtuvan. Tyttö on muutenkin tosi, tosi rauhallinen tapaus.

Anemiaan en usko, mutta voisi kai sen tutkia. Yritetään kovasti kannustaa tyttöä kävelemään - eiköhän tuo tuosta reipastu...viimeistään nyt kun on lähdössä päiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aika samansuuntaisia vastauksia tuli monta, eli kyllä minustakin 3-vuotias kävelee reippaasti paikasta toiseen kun niin tekee oma 1,5-vuotiaanikin. Olisiko kyse sitten vaan lapsesta, luonteesta, tai siitä, ettei syö kunnolla ja verensokerin ollessa matala ei jaksa kävellä/leikkiä?

ap

Vuoden ikäisemme kävelee itse joka paikkaan, mutta yli kolmevuotiasta saan kantaa jatkuvasti. Myös sylissä hän viihtyy hyvin.

Enpä ole asiaa pitänyt kovin vakavana. Kahden jo murrosiässä olevan tytön äitinä tiedän, etteivät lapset todellakaan ole pieniä kovin kauan. Aika kuluu liian nopeasti, jotta viitsisi valittaa siitä, että lapsi tykkää sylitellä.

meillä kolme poikaa,joista

Eka oli päätön ja kuuntelematon rynnistäjä, joka olis kyllä 1-vuotiaasta asti juossut itse vaikka mihin, mutta joka oli ihan pakko sitoa kiinni rattaisiin että pysyisi mukana ja hengissä. 5-vuotiaaksi asti kuljetin häntä kaksostenrattaissa jos mentiin ihmisten ilmoille, koska hän luuhasi aina ojan pohjalla itsensä täyteen paskakuorrutukseen eikä totellut mitään...

Toka oli sitten se kalpea ja laiha laiskamato, jota piti vielä syöttää ja pukea 5-vuotiaanakin, kävelemisestä nyt puhettakaan...

kolmas sitten taisikin luopua rattaista jo parivuotiaana.

kaikki nää on jo onnellisesti koululaisia, tällä hetkellä yhdessä tuolla lähikentällä luistelemassa:)

Kirjoitin jo tuonne alemmaskin laiskasta tyttärestäni. Hän on aina ollut huono kävelemään. Kovasti yritän jatkuvasti häntä patistaa kävelemään. Pienenä hän halusi että häntä kantaisi ja sitten halusi istua rattaissa. Nykyään haluaisi istua pulkassa, mutta en ole enää siihen suostunut. Kamalan marinan hän laittaa päälle jos hän joutuu kävelemään!

Uskomatonta, en olisi uskonut että oma lapseni olisi näin " laiska" !

Itse kun olen kovinkin aktiivinen ihminen ja tykkään tehdä kävelylenkkejä. MIeheni taas on erilainen, joten olen ajatellut että ehkä tyttö sitten tulee häneen.

Tai sitten hänellä on tosiaan joku anemia?? Miten sellainen todetaan? Hb oli ainakin neuvolassa hyvä.

pari kk vajaa 3 v taas ei muuta tekisi kun itse kävelisi. Mutta kun sitä järkeä ei ole, niin ei aina tuolla kaupungissa voi kävellä. Ja siitä onkin sitten armoton huuto.

meilläkin on 3v, jota pitää aina kantaa.

Tai siis hänen mielestänsä pitäisi kantaa...minä nyt vaan satun olemaan niin itsekeskeinen, etten 15 kiloista ipanaa jaksa kanniskella, kun ei sitä kokoa itsellänikään kovinkaa paljoa ole.

Että siis lapsen mielestä pitää, äidin mielestä ei.

Sanoit, että lapsi on ollut jo vuoden hoidossa. Ehkä äiti ja lapsi vain haluavat sylitellä vapaa-aikana. Tai hoitopäivän jälkeen on väsynyt, eikä todellakaan jaksa kävellä.

Toiset lapset vaan eivät pidä kävelystä myöskään. Meidän kakkonen (nyt 4v.) on muuten järjetön vipeltäjä, mutta jos täytyy lähteä johonkin kävellen, niin jo ei jaksa ja kamala ruikutus alkaa. Vanhempi kävelisi vaikka maailman tappiin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat