Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eli mitä papereita laitan vakuutusyhtiölle? Otan sieltä eka vissiin jonkin korvauhakemuslomakkeen. Mutta mitä liitän kirjeeseen? Tiedän, että kuitit lääkärikäynneistä. Mutta kun ohjeissa lukee, että myös kelan laskelma ja reseptit. Pitääkö minun siis etsiä jostain ja mistä (!) kelasta tulleet päätökset. Eli yleensä lääkärissä olen suoraan saanut kelan osuuden pois eli maksanut pienemmän summan. Lääkärikeskus on sitten hakenut kelalata itse sen " puuttuvan" osuuden. Kelakorvausta ei ole tarvinnut minun itse hakea siis. Ja entäs reseptit? Siis eih' n se voi tarkoittaa, että reseptit joilla haen esim. rasvoja??? Vai voiko? Millä minä sitten haen rasvoja, jos reseptit pitää lähettää vakuutusyhtiöön???

Voisiko joku kiltti neuvoa??? Kiitos!!!

Kommentit (15)

en ole Kelakorvausta ottanut lääkärillä käydessäni, vaan toimitan laskut ja reseptikopiot Tapiolaan, joka puolestani hoitaa kaikki Kelakuviot. Tämä on toiminut loistavasti, ja laskut vien kerran puolessa vuodessa Tapiolaan, tällöin selviän yhdellä omavastuulla!

Mulla puuttuu kahdesta käynnistä kelalta tullut lappu. Ei ole missään. Muutkin löyty ihan tuurilla, kun en tiennyt tai siis tyhmä kun olen tajunnut, että nämäkin kuuluu laittaa hakemukseen. saisikohan siitä enää kelalta!!!?????!!!! Oliko joku joka ei ollut laittanut kelan lappuja ja silti saanut korvausta???

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sori änkeän tähän ketjuun, mutta asia sivuaa ap:n aihetta.

Kauanko teillä on mennyt korvauksen saamiseen?

Minäkään en ole muuten (muistaakseni) laittanut niitä Kelan päätöksiä liitteeksi edellisillä kerroilla...

vaikka maksu olisikin mennyt lääkärille. Ainakin minä olen saanut ilmoituksen, että hammaslääkärille on maksettu käynnistäni 40 euroa. Eli jossain sinulla pitäisi olla ne kelan paperit, ala vain etsiä... :)

Kuitit ja ne lääkäriltä saatavat laskut riittävät. Ne olettaa vakuutusyhtiössä automaattisesti, että olet hakenut Kela-korvauksen itse--> vähentävät tämän siivun korvattavasta summasta. Siksi he eivät niillä Kelan lapuilla mitään tee.

niin ne lähettävät sulle puuttuvat päätökset. Ainakin meille lähettivät, kun sanoin etten löydä yhtä mistään. Kato valmiiksi päivämäärät, jolloin kävitte lekurilla, joita käyntejä koskevat päätökset puuttuvat.

Laitoin siihen liitteksi ne kaikki kuitit. Myös apteekin. Reseptejä en laittanut. Saa nähdä tuleeko kysely. Viime vuonna ei ainakaa tullut.

Ei me mitään Kelan lappuja sinne lähetetty ja eivät niitä pyytäneetkään. hyvin korvasivat kaikki yksityislääkärillä käynnit. Meillä vastausaika oli alle kaksiviikkoa ja hyvin tulivat (- ja menivät) rahat tilille.

sitä Kelan laskelmaa ne taitaa tarkoittaa.

Nykyisin apteekissa yleensä kysyyvät, että onko lapsivakuutusta ja tulostaavat erillisen paperin vakuutusyhtiötä varten lääkkeistä.

Kysy apteekista jos eivät älyä sulta kysyä.

Ja Tapiolasta korvausta kannattaa hakea vain kerran vuodessa (ei ole sidottu kalenteri vuoteen).

Täytät sen korvaushakulomakkeen ja liitteeksi ne tositteet, joiden perusteella haluat korvauksia hakea (esim. lääkärinlaskut, sairaalamaksut).

En ole lähetellyt mitään Kelan lappusia, koska lääkäriasema on hoitanut sen puolen. Eli olen lähettänyt vain maksamani laskut ja kuitit.

Noista resepteistä en osaa sanoa mitään, koska olen jättänyt ne hakematta (tullut niin vähän vain). Mutta käviskö jos ottaisit niistä resepteistä kopiot ja lähettäisit ne?

Vierailija:

Lainaus:

Eli mitä papereita laitan vakuutusyhtiölle? Otan sieltä eka vissiin jonkin korvauhakemuslomakkeen. Mutta mitä liitän kirjeeseen? Tiedän, että kuitit lääkärikäynneistä. Mutta kun ohjeissa lukee, että myös kelan laskelma ja reseptit. Pitääkö minun siis etsiä jostain ja mistä (!) kelasta tulleet päätökset. Eli yleensä lääkärissä olen suoraan saanut kelan osuuden pois eli maksanut pienemmän summan. Lääkärikeskus on sitten hakenut kelalata itse sen " puuttuvan" osuuden. Kelakorvausta ei ole tarvinnut minun itse hakea siis. Ja entäs reseptit? Siis eih' n se voi tarkoittaa, että reseptit joilla haen esim. rasvoja??? Vai voiko? Millä minä sitten haen rasvoja, jos reseptit pitää lähettää vakuutusyhtiöön???

Voisiko joku kiltti neuvoa??? Kiitos!!!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat