Seuraa 

Onko oikeasti näin, ettei ollut vielä pinoa? Luin listan kyllä moneen kertaan läpi...

No mutta, jos ei ollut, niin aloitan sitten minä!

Täällä ollaan yhä mummilassa, ja aamuinen tunnin lumikenkäilylenkkikin purevassa pakkasessa on takana :) Pakkasasteita on tosiaankin yli 20, joten kipakkaa on!

Mun täytyy nyt myöntää, et mä en ole oikein varma, että onko mulla aina silloin tällöin huhkiessa supistuksia, vaiko vain liitoskipuja. Kas kun ei mulla edellisissä raskauksissa ole koskaan ollut supistuksia, ennen kuin laitoksella! Kun eilenhän joku (anteeksi, en muista nimimerkkiä) kirjoitti, että liitoskiputuntemukset olivatkin olleet ilmeisesti supistuksia. Aloin tässä vain pähkäillä...

Tää raskausaika on muutoinkin niin erilainen, kun ekaa odottaessani opiskelin koko ajan, ja toisen raskauden aikaan olin töissä. Nyt sitten en ole vielä töihin kerennytkään edelliseltä vanhempainlomalta! Joten vaikka kokemusta raskauksista on, niin aivan uunona olen silti!

Oma napa vaikuttaa vain paisuvan hela tiden, tuntuu, että vatsa on valtava.

Noista uniongelmista on myös ollut juttua, ja mullakin on hankaluuksia nukkumisen kanssa. Siis sellaisia, että mä en vain yksinkertaisesti saa unta, vaikka kuinka väsyttäisi. Viimeyönäkin vain pyörin ja pyörin, ja asettelin jo tyynyäkin polvien väliin, että uni tulisi hyvässä asennossa, mutta EI. Tosi turhauttavaa yrittää saada unta, ja sit aamulla ja seuraavana päivänä silmiä kaihertaa oikein kympillä. Mulla on toki se onni, että en ole töissä. Päiväunia en kuitenkaan ole koskaan osannut nukkua. En osaa " pysähtyä" päiväsaikaan. Mutta eiköhän ne tästä! :)

Pirpana vatsassa alkoi potkiskella aivan suoraan äiskän napaan, tuntuu hassulta =) Taitaa senkin nekkuun tuoksua päiväkahvi ja pulla tuolta yläkerrasta..! Ja tuoksu on sen verran huumaava, että se saa minutkin siirtymään täältä koneen edestä nautiskelemaan äidin tekemään pullaa!

Iloista päivänjatkoa!

tilda 23+4

Kommentit (12)

Nimittäin töissä vielä reilut 30 min. Sitten lähdetään miehen kanssa katselemaan vaunuja, kun kerrankin on viikolla joku vahtimassa esikoista. Sisareni saa tämän kunnian, kun on miehensä kanssa tullut lomallaan käymään. Oltiin ajateltu, että esikoisen vaunut ovat riittävät, mutta lokakuisella etelänreissulla lentoyhtiö hajotti vaunut korjauskelvottomiksi. Onneksi vakuutus korvasi joten hyvillä mielin saamme uudet vaunut tilata/ostaa.

(.) Parina aamuna on ollut pahoinvoinnintynkää. Olen miettinyt, josko sitä on vatsatauti iskemässä vai mistä tämä kummallinen olo johtuu? Jään seuraamaan tilannetta.

Unen kanssa ei vielä (?) ole ongelmia. Sopiva asento kun löytyy, siihen jään. Jotenkin tuntuu, että sänky oikein imaisee itseensä. Ja aamulla nouseminen on tuskaa... Tekisi niin mieli jäädä vaan sängynpohjalle, mutta ei auta kuin nousta töihin. Onneksi huomenna alkaa taas viikonloppu ja seuraava viikko on tynkäviikko. Ja sitten lähdetäänkin mökille!

Mukavaa päivää kaikille!

S 26+5

kone jostain syystä pätkäs äsken...siis aloin tossa kirjottaan et eipäs ole taas ruuhkaa täällä huhtimammoissa...missä kaikki?

huh onneksi joulu ohi,syötyä on tullut aivan kamalasti,varmasti paino noussu ainakin 2 kiloa jo pelkästä herkuttelusta!ja vieläkin noita konvehteja ja herkkuja jäljellä...

tänään järjestelin vähän esikoisen kaappeja ja tein tilaa sinne myös uudelle tulokkaalle(siis vaatteille) ja otin esiin esikoisen 50-56cm vaatteet,voi että ne oli pieniä..miten joku voi olla niin pieni!!tein tilaa myös uudelle äitiyspakkaukselle,pian sen pitäisikin jo saapua.päätös tuli jo postissa!että tällasta tänne,maha kasvaa silmissä..kuinkahan isoksi se oikein paisuukaan,heh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jotenkin olen huono kirjoittamaan tänne, mutta kai sitä nyt täytyy tässä ohimennen kuulumisia laittaa... edellisestä kerrasta kuitenkin -en edes muista monta viikkoa- :)

Joulu tuli ja sitten se meni. Olli (11kk) oli ensin joulun alla ja joulun kipeänä ja nyt me sitten isin kanssa ollaan oltu kipeinä koko viikko -mukavaa!

Se mitä mahaan kuuluu, niin on taas tarina toinen... löytyi ekassa lääkärissä vasta-aineita ja nyt on sitten vastasyntyneen hemolyyttinen tauti odotettavissa tai sitten ei. Se tästä niin mukavaa tekeekin, että ei voi tietää, kun vasta sitten synnytyksen jälkeen onko mitään vai ei... nyt sitten otetaan verta kerran kuussa ja Naistenklinikka odottaa (en kyllä ole mitenkään vielä toipunut ajatuksesta :)), muuten oltaisiin menty Hyvinkäälle. Olisivat varmaan muistaneet vielä :)

Sitten tässä on näitä muita kuten alhainen verenpaine yms... mutta niin oli viimeksikin, joten siinä ei mitään uutta :)

Kellokin taas tuon verran... Uuden vuoden lupauksena lupaan käydä ainakin joka toinen päivä turinoimassa, heh!

T: Viivi ja maha-asukki 24+6

Onpa meidän pinossa tosiaan hiljaista! Noh, eihän sitä itsekään aina ehdi olla kirjoittelemassa... Mies on ravannut tänään töiden jälkeen autokaupoissa. Ollaan ostamassa uutta autoa, kun tämän hetkinen on sellanen sporttiauto, johon ei kyllä hyvällä tahdollakaan saa lapsukaista tavaroineen mahtumaan. Ja pidän tuota autoa muutenkin erittäin epäturvallisena, joten uusi auto on kyllä ihan tervetullut! Äsken mies toi näytille kivan opelin, mutta se oli vain kolmiovinen ja minä kun toivoisin ainakin neljää ovea. Noh, pian se tuli lähes samanlaisen opelin kanssa, jossa on nyt sitten neljä ovea! :) Värikin olisi kiva: tummanvihreä! Paljon muusta minä en mitään ymmärräkään. Kovasti yritin tietysti kattoa mahtuuko takakonttiin vaunut jne... :D Noh, eiköhän joku kiva auto meille löydy. Melkoisen kalliita nuo " uudehkot" ajopelit kyllä ovat! *huoh*

Huomenna lähdetään Kouvolaan miehen siskon luokse ja ollaan siellä maanantaihin asti. Kivaa päästä alennusmyynteihin oikein kunnolla. Vauvalle pitää ostaa vaatteita ja ihan kaikkea mitä nyt tarvitsee, kun ei olla vielä paljoakaan ostettu. Olen vähän pelannut näihin alennusmyynteihin nimittäin.

Joku " valitteli" häntäluutaan.. Itselläni ollut muutaman kerran sama vaiva nyt raskaudessa. Jos esim. istun kauan tai olen muuten huonossa asennossa, niin sitten ylös noustessa ja kävellessä vihloo oikein kunnolla. Mistähän moinen? Toivottavasti ei tule tavaksi! Niin, ja nukkumisesta... viime yönä taas huomasin kun sormet puutuivat. Jos pidän käsiä esim. rinnan päällä tai vielä ylempänä, niin huomaan niiden puutuvan aika pian. Jaloissa ei kylläkään ole ollut mitään vikaa...

Ammateista oli kyselyä... Itse olen vielä opiskelija, mutta toivottavasti viimeistä vuotta. Jos nyt tämä kasvava masu antaa minun opiskella vielä muutaman kuukauden, niin sitten olen gradua vaille valmis maisteri. Siis kotitalousopettajaksi opiskelen matikka sivuaineena. En sitten tiedä että milloin se gradu on valmis, ensi syksynä toivon mukaan....

Noh, nyt on jo sen verran kova nälkä, että taidan mennä tekemään ruokaa. Lohta olisi jääkaapista, joten taidanpa pyöräyttää keiton. Illalla pitäis vielä leipoa miehen kanssa karjalanpiirakoita sinne kouvolaan viemisiksi.

Rattoisaa iltaa koko sakille!

hmar, rv 24+3

Tosin mulla ainakin nää sivut jotenkin tökkii, eikä pitäisi olla koneesta kiinni...

Vielä 15 minuuttia töissä ja sitten pääsen alennusmyyntiostoksille! Ajattelin katsella jotain masukillekin, vaikka tarvetta sinänsä ei olisi kun on esikoiselta paljon vaatteita jäljellä ja ajattelin kyllä ottaa äitiyspakkauksen.

Esikoinen on isän kanssa sukuloimassa joten voin hyvällä omallatunnolla viettää koko illan kaupungilla.

Omanapa: liitoskivut vaivaa täälläkin, uutuutena häntäluun kipeytyminen. En muista moista ensimmäisestä raskaudesta... Mulla on satunnaisesti supisteluja, ei ole kipeitä mutta mua rupee vähän hengästyttämään ja maha menee ihan kovaksi.

Huomenna mennään minun äitini luo uutta vuotta juhlimaan koko viikonlopuksi, ihana päästä valmiisiin ruokiin!!! PIrteää viikonloppua kaikille huhtiksille ja unta meille unettomille!!!

Lala76 24+5

Minä olen siis kotona lasten kanssa tällä hetkellä. Ammatiltani olen fysioterapeutti. Iltajumppia olen kyllä vetänyt nyt raskausaikanakin, mutta päivätyötä en ole tehnyt, vaan vanhempainlomalla olen.

Ne häntäluukivut ovat muutes aivan normaaleja liitoksiin liittyviä kipuja raskausaikana. Muuttunut ryhti voi myös hiukan niitä pahentaa.

tilda ...again...

Kaikilla tuntuu olevan vaivaa jos toistakin :) ! Otan osaa ja otan osani: närästää ja vetää suonta. Välillä myös nipistää ja supistaa ja ahistaa. Mutta ei liikaa kuitenkaan!

Muuten ollut masun puolella mukavan liikehtivä päivä. Edelleenkään ei mitään lujia potkaisuja tunnu, mutta myllerrystä kyllä. Ilmeisen paljon se istukka vaimentaa. Kun muilla kuuluu jo paljon potkuja tuntuvan...

Työstä joku kyseli: minäkin käyn töissä juu. Vaatesuunnittelija olen koulutukseltani, assarihommia teen.

Mutta parempia vointeja vaan kaikille!

Tilp.

Tänä aamuna sitten heräsin itsekin ihan todella kipeän kurkun ja vuotavan nenän kanssa. Enteitä on ollut jo muutaman päivän. Meillä on nuorimmainen (1v3kk) myös ollut jouluaatosta saakka kovassa yskässä ja nyt hänelläkin nenä vuotaa ihan solkenaan. Mieskin otti aamulla särkylääkettä töihin lähtiessään...

Meillä joululomailu jatkuu muun perheen osalta siis, ainoastaan mies on töissä taas. Ajattelinkin kysäistä näin ihan gallupin omaisesti, että kuinka moni meistä huhtikuisista on tällä hetkellä töissä, ja millaista työtä tekee? Itse olen hoitoalalla, ja tuon kolmannen lapsen raskauden aikana jouduin kyllä olemaan jo ennen rv 20 tosi paljon sairaslomalla. Lopullisesti jäin töistä pois jo jostain 25-26 viikolta. Silloin oli vaan kertakaikkiaan niin paljon supistuksia ja totaalista väsymystä, että en mitenkään olisi voinut jaksaa töissä. Nyt olen ollut kotona nuorimman kanssa ja olo on itsellä paljon parempi. Tietenkin välillä tulee sellaisia maatakaatavia väsymyskohtauksia, mutta supistelut ovat huomattavasti harvemmassa kuin edellisessä raskaudessa.

Muuten ei meidän odotukseen kuulu sen kummempaa, kuin että poika liikkuu ihan reippaasti päivittäin ja oma olo on muhkea :)

Olenkin jo aivan tohkeissani katsellut lehdistäkin kaikenlaisia kuntoilulajeja yms. ravintohommaa...että saan sitten " heti" synnytyksen jälkeen alkaa tätä löpsähtänyttä kuntoani kohottaa :)

No, ensin nyt pitäisi kaiken mennä hyvin loppuun asti tuon meidän pienen vauvelinkin osalta...meillähän tältä odotettavalta pojalta puuttuu toinen munuainen kokonaan...siis huolta vähän sen vuoksi.

Nyt hyvää päivän jatkoa muille huhtiksille! Itse odotan kohta miestä töistä kotiin...pääsen hetkeksi huokaisemaan tuon yksivuotiaan taaperon touhuista ;)

täällä yksi huhtikuinen (26+1) joka on laiska kirjoittelemaan..

Jotkut mainitsi häntäluukivusta ja sitä piti kommentoimani: itselläni on jo muutaman viikon verran vaivannut sama juttu, eli kun istuu kauan niin alkaa kävellessä särkemään. Joskus jopa aamulla sängystä noustessa sattuu. Kysyin asiaa neuvolasta ja ihan normaalina vaivana pitivät mutta käskivät synnytystapa-arviossa ehdottomasti mainitsemaan asiasta jotta lääkäri voi tutkia että joustaako häntäluu tarpeeksi alatiesynnytystä ajatellen. Mä olen alaselkääni vähän loukannutkin joskus vuosia sitten ja siksi juuri täytyy mun kohdallani tarkistaa ettei häntäluu ole esim kiertynyt jotenkin että voisi olla vauvan tiellä syntyessä tms. Kuulosti vähän hurjalta mutta katsotaan nyt rauhassa, viime aikoina tuo jomotus on taas vähän hellittänyt.

Hei vaan. Eilen olin siellä kättärillä sydänlekurilla, joka tarkasti vauvan voinnin yms. Ei löytyny enää lisälyöntejä tai muuta sellasta, kaikki huippu hyvin! :D Ja...poikahan siellä on. Syynättiin lääkärin ja kätilön kanssa vauva niin tarkasti läpi, ettei vaan mitään olisi jääny huomaamatta. Nyt vaan ootellaan rauhassa ja naatiskellaan loppuraskaudesta tulevan isovelin ja isukin kanssa. :)

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

t:Herpun_äiti rv 25+3

Sairaslomalla supistusten vuoksi olen ollut 14.12. asti ja eilen oli taas kontrolli neuvolalääkärillä. tämän viikon kirjoitti vielä sairaslomaa, vaikka olen ollut lomalla muutenkin. Lauantaina olisi ollut töitä, mutta ei lääkäriä minua sinne luvannut. Tilanne on pysynyt samana - onneksi. Eli kohdun ulkosuu sormelle (n.1cm)auki ja reunat pehmeät. Onneksi kanavaa on ollut näppituntumalla 2-3 cm jäljellä. Täytyy kyllä myöntää, että tämä on ollut aika mukavaa aikaa. On saanut olla kunnolla lasten kanssa ja ottaa päivätorkkuja. Jaksaa paljon paremmin kun ei ole töissä käynyt ja tullut kotiin sitten nukkumaan. Ensi viikon olisin saanut edelleen saikkua, mutta sanoin meneväni tiistaina töihin. Maanantai on muutenkin vapaata eikä työpäiviä ole kuin kolme. Lääkäri sanoi, että soitat sitten jos tarvitsee jäädä pois niin kirjoitellaan lisää. Tuntuu vain, että olisi ihan mukava välillä töissäkin käydä kun sitten saa kuitenkin parin kuukauden päästä jäädä ihan tosissaan kotiin. Mutta saa nähdä, miten lähtee menemään.

Vaa' alla en ole uskaltanut käydä, mutta eipä tuo paino mielestäni ole tällä kertaa kovinkaan paljon noussut. Kahdessa viime raskaudessa sain 20 kg lisää, joka lähti kyllä ihan itsekseen 11 kg ekana viikkona ja loput sitten imetyksen myötä. Joten tälläkään kerralla en jaksa painosta huolta kantaa.

Otin Kotikadun nauhalle ja nyt huomasin että älämölö lasten huoneessa loppui jo tämän kirjoituksen alkuvaiheessa.Joten voisikohan olla näin, että saisin glögimukin kanssa mennä katsomaan sohvalle lemppariohjelmaani kaikessa rauhassa.....ei auta muu kuin kokeilla :-)

Masun kasvatusta kaikille ja hyvää mieltä!

Pikkis rv 26+2

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat