Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Lapseni oli alunperin vahinko,enkä seurustellut isänsä kanssa enää kun tulin raskaaksi,halusin kuitenkin pitää hänet miehen vastustuksesta huolimatta.Vuoteen mies ei pitänyt mitään yhteyttä/osoittanut pienintäkään kiinnostusta,isyyttä ei myöskään vahvistettu koska hän uhkaili ja pelotteli minua jos " joutuu maksamaan lapsesta jota ei halunnut" .Nyt,kun olen alkanut seurustella toisen kanssa,onkin alkanut ottaa yhteyttä,haluaa isyyden tunnustamista jne,mikä minulle ihan ok,mutta yksinhuoltajuudestani en haluaisi luopua koska emme edelleenkään oikein tule toimeen.Voiko mies saada yhteishuoltajuuden vastustuksestani huolimatta?Kiitos vastauksesta jo etukäteen sille joka tietää!

Sivut

Kommentit (50)

myöhemmin saat kärsiä lapsesi kanssa. Miksi hankaloittaa elämääsi? Ystäväni oli samantapaisessa tilanteessa. Mihinkään papereihin hän ei suostuntu isän nimeä kertomaan, koska halusi varmistaa, ettei miehellä ole mitään mahdollisuuksia tulla hankaloittamaan lapsen tai ystäväni elämää, saatika vaatimaan oikeuksia. Tämä on osoittaunut oikeaksi ratkaisuksi. Äidin tulee suojella lastaan. Ihmisistä ei etukäteen tiedä kuinka ilkeiksi he voivat ryhtyä. Et varmasti halua joutua taistelemaan lapsestasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

a.Enkä tiedä mitä on lastenvalvojalle selittäny kun se ukkeli suhtautuu muhun niin alentuvasti,puhelimessakin puhui tyyliin" Kuules nyt neitiseni.." .Eikä mulla siis todellakaan ois sitä vastaan mitään että lapsi tietäs/tuntis biologisen isänsä,alussa halusinkin sitä ja tavallaan vieläkin, en vaan ois ikinä uskonu että asiat vois mennä näin vaikeiks (jopa naurettaviks;soittelee mm häirintäsoittoja öisinkin mulle ja uudelle miehelleni-tuntemattomasta nrosta mutte ei vaikea arvata kuka se siellä toisessa päässä onkaan..)enkä jaksais tapella koko ajan esim tosta raha-asiasta.ap

kyllä mieli muuttui kun lapsen isä ei tavannut tyttöä 2 vuoteen tapaamissopimuksesta huolimatta. Silloinkin vielä puolusteli että ei varmaan ole saanut hänen lähettämiään 4 kirjettä elatussopimuksen kirjoittamista varten " kutsu saapua paikalle kirjoittamaan"

" 31"

Edelleen en lastenvalvojana näkisi mitään estettä aloittaa valvottuja tapaamisia jotka pian muuttuisivat normaaleiksi arki-illan tapaamisiksi ja parin vuoden päästä jos kaikki menee hyvin, viikonloppu ja lomatapaamisiksi.

Viranomaisilla on vastuu huoltehtia lapsen oikeudesta isään sekä äitiin.

Voin selvittää tuon että pitikö oman tyttöni isän maksaa työttömyysajalta maksuja, mielestäni piti kyllä (jätti maksamatta ja maksaa niitä nyt kaupungille)

" se jonka tytön isä ei allekirjoittanut elatussopimusta"

[/quote]

Onko miehen vanhemmatkin luusereita? Mietin vaan, että sikäli on lapsen etu, että isyys tunnustetaan ja merkitään kirjoihin ja kansiin, että mikäli mies joskus perii jotain tai ryhdistäytyy ja kartuttaa omaisuuttaan, niin lapsellasi on myös oikeus isyyden määrittämisen jälkeen perintöön isältään.

ja kannattaako 118 euroa takia/kk olla työttömänä 18 vuotta???

Anna tunnustaa vaan isyys, ei lapsen ole pakko tavata isäänsä jos teet sossuille selväksi että se voi olla lapsen kannalta vaarallista ja kyllä juttujesi perusteella sen nyt tajuaa kuka vaan. Itse antaisin isän tavata lastaan mutta isä on saamaton paska joka lupauksista huolimatta jättää tapaamiset.

Voin selvittää tuon että pitikö oman tyttöni isän maksaa työttömyysajalta maksuja, mielestäni piti kyllä (jätti maksamatta ja maksaa niitä nyt kaupungille)

[/quote]

..vaikka lastenvalvoja ehdottaisi. Lastenvalvojat ehdottavat nykyään helposti yhteishuoltajuutta, se on ' trendi' . Kannattaa viedä asia oikeuteen jos lastenvalvoja on miehen puolella.

Säästä varmuuden vuoksi kaikki uhkaavat ja ' isyyden tunnustamisella vetkuilevat' tekstiviestit, sähköpostiviestit jne.

koska haluaa omistaa ja määräillä sinua ja sen kautta päästään sairas pääsee kätevästi pompottamaan sinua ja lasta! Älä missään nimessä suostu siihen! Harkitsisin tuota isyyden tunnustamistakin että suostuisinko siihenkään...

Voimia sulle kovasti ap! Koita pitää pintasi, inhottavaan tilanteeseen olet joutunut.

Vierailija:

</p> <p> <br /> Vierailija:</p> <p>[quote kirjoitti:

Mies käyny lastenvalvojan luona vaatimassa isyystestejä ja nimeään paperiin, lastenvalvoja soitti mulle ja sano että pakko suostua,vaik kerroin tilanteen!ap

Vierailija:

[quote]

Muistaakseni tulee. Paitsi, jos on työtön eikä kunta peri niin ehkä sitten ei. Toisaalta nuo elatusmaksuthan ei ole sinun ongelma!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat