Vierailija

Te jotka, ette ole ollut töissä lasten saannin välissä niin miten kela on laskenut uuden päivärähan? Onko suoraan sama vanha vai laskeeko ne kuitenkin kanssa vanhan verotuksen ja viimisten 6kk mukaan ja ottaa siitä äidille parhaimman?

Kommentit (5)

Jos ehtii täyttää 3v ja ei ole ollut ansiotuloja lasketaan sitten verotuksen mukaan. Ja jos äitiysloma alkaa 06 määräytyy raha 04 verotuksen mukaan.

Itse jään nyt hoitovapaalta uudelleen äitiyslomalle ja tulen saamaan saman rahan kuin esikoisesta. Esikoinen 1v6kk kun toinen syntyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sinähän olet ollut välillä töissä, joten et voi saada automaattisesti samaa päivärahaa kuin esikoisesta! Saman rahan saa vain, jos EI OLE ollut välillä töissä, eli jää suoraan hoitovapaalta uudelle äitiyslomalle...

Vierailija:

Lainaus:

Itse olen ollut esikoisesta jo 1,5 v kotona ja ennen toista äitiyslomaa ehdin olla vain 4 kk töissä, joten minulla perusteena tulee olemaan esikoisesta maksettu päiväraha.

mutta käsittääkseni Kela nimenomaan laskee, mikä mainitsemistasi kolmesta vaihtoehdosta on paras ja maksaa sen mukaan. Tosin 6 kk tulojen laskentaa varten sinun pitää vissiin erikseen toimittaa palkkatodistukset (tai pyytää työnantajaa toimittamaan) Kelaan, koska ao. tietoja he eivät automaattisesti saa mistään. Eli jos on mahdollista, että 6 kk vaihtoehto sinulle edullisin, muista hakea 6 kk tulojen perusteella.

Itse olen ollut esikoisesta jo 1,5 v kotona ja ennen toista äitiyslomaa ehdin olla vain 4 kk töissä, joten minulla perusteena tulee olemaan esikoisesta maksettu päiväraha.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat