Seuraa 

Nyt on menossa 40+4 et ei voi sanoa vielä kamalan yliaikaiseksi mutta olen siihen kuitenkin varautunut.Huomenna on neuvola ja sitten olen varmasti viisaampi näissä asioissa(esikoinen kun syntyi 39+6)

Haluaisin kuitenkin kuulla miten muilla kontrollit ovat olleet?

Kommentit (5)

Viimeinen äitiysneuvolakäynti oli 40+4, sen jälkeen siirryin äitiyspolin " ongelmaksi" jossa eka käynti tulee olemaan 41+3, eli raskauden ollessa 10 päivää yliaikainen (aikaisemminkin voi päästä jos on kunnon syy - mun viikkoja jatkunut unettomuus, päänsärky, uudestaan alkanut oksentelu ja näköhäiriöt eivät riittäneet syyksi koska verenpaine on kuitenkin ihan ok ja neuvolan mukaan vauvalla kaikki hyvin). Käynnistys on viimeistään rv 42 tasan, ehkä aikaisemminkin riippuen äidin ja lapsen voinnista, ja istukan kunnosta. Ja jos 42 viikkoa tulee täyteen pyhäpäivänä kuten mulla, synnytys käynnistetään sitä edeltävänä arkipäivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä Helsingissä raskauden käynnistys aloitetaan vasta viikolla 42+2 jälkeen, joka tuntuu mielestäni aika pitkältä ajalta. Itselläni nyt 41+6 ja huomenna uusi kontrolli Kätilöopistolla ,jolloin viikkoja tasan 42. Jos tarvitsee käynnistyksen ja äidillä ja vauvalla kaikki ok se tehdään vasta 42+3,koska käynnistystä ei tehdä pyhäpäivisin.

Vauvan kooksi arvioidaan neljää kiloa, voi mennä ylikin siis kysymyksessä ei ole pieni vauva.

Olen ensisynnyttäjä ja asioin PHKS:ssä. Nyt ollaan viikoilla 42+1 ja huomenna käynnistys. Mulla on muuten raskaus mennyt ok, mutta verenpaine on ollut korkea ja sainkin siihen lääkityksen.

Eka yliaikaiskontrolli oli 41+5, silloin paikat edelleen epäkypsät, toinen käynti 42+0, jolloin paikat edelleen samassa tilassa... Mutta nyt huomenna sitten aamusta aloitetaan tositoimet, saas nähdä kauanko kestää.

En tiiä PHKS:n virallista ylimenopäivää, jolloin aloittavat käynnistyksen, mulla tän annettiin mennä näin pitkälle, kun mulla on pitkä kierto ja alku-ultrassa vauva oli 6pv lasketusta ajasta jäljessä. Päivällä, pyhällä tms. ei kuulemma PHKS:ssa ole merkitystä, käynnitys aloitetaan silloin kun se järkevintä lapselle ja äidille.

näin meillä,

terkuin Niina ja uskomaton tenava 42+1

Käynnistetään kun tulee tuo 42 täyteen. Ainakin minulle sanoivat että jo samana päivänä sitten oltaisiin käynnistetty. Mutta käynnistyi itse kun päiviä oli 40+4 ja hyvä niin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat