Vierailija

Kommentit (23)

meillä on lainan takaisinmaksuturva ja henkivakuutus. Eiköhän me niillä ja lesken-/orpojen eläkkeellä pärjäiltäisi ihan niin kuin nytkin. Ehkä mä joutuisin jossain vaiheessa harkitsemaan töihin menoa.

Jos minä kuolen, talous varmaan vaan helpottuu, kun mullakin on henkivakuutus. Lasten kasvatus voi tietty vähän mutkistua, saisivat varmaan sitten kasvattaa itse itsensä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

niin kuka saa ja miten paljon, mulla mies ja 2 lasta? Paljonko ne maksaa vuodessa jos sellaiset otetaan? Saako itse rahojaan takas jos tarve?

¿ / lapsi. Ja toki suuremman summan, heti kun aika minusta jättää. Lisäksi on vielä henkivakuutus, josta lapset saavat rahaa. Siis raha-asiat heillä olisi kunnossa, mutta muuten en halua edes ajatella...

Normaalisti se toimii siten, että kun otat sen määrittelet kuka rahat saa, jos et ole määritellyt niin menevät normaalin lain mukaan, miehelle puolet ja lapsille loput. Voit myös määritellä, että kaikki rahat menee suoraan lapsille.

Ja tästä oltiin tarkkoja ainakin meillä, eli meillä rahat saa puoliso, ja jos on kuollut niin YHTEISET lapset, meillä on parivakuutus.

Voi olla, että joutuisin piipahtamaan laataamossa, jos ukko potkaisisi tyhjää kesken kaiken. Aikaa myöten luulisin kuitenkin selviäväni paremmin arjesta kuin mieheni samassa tilanteessa.

Mutta auta armias, jos tuo mies menee kuolemaan, niin mitä minä teen tän maatilan ja sikojen kanssa. Sillon on kyllä naapuri- ja sukulaisapu tarpeen ja paljon! Oon kyllä tuhat kertaa kysynytkin, paitsi sioista. Sen nyt molemmat tietää, että niitä minä en saa tuottavina pysymään kuin pari kuukautta. Että ne ois pakko myydä. Pelloista ja metsistä kyllä selviäisin urakoitsijoiden turvin. Tai tietysti ensin etsisin, jos saisin palkattua ammattitaitoisen työntekijän siirtymäajaksi, mutta sellaista on ihan supervaikea löytää.

lapsemme, koska heillä saman ikäinen lapsi. Kaikilla muilla sukulaisilla isot lapset tai lapset jo maailmalla ja isovanhemmat jo iäkkäitä.

olen tehnyt lapsille vauvakirjat kuntoon ja jatkanut niihin sivuilla kirjoittelua meidän yhteisistä asioista,valokuvia olen laittanut muistoihin. Olen laittanut lapsille laatikot joissa heidän vauva juttujaan ja muistoja isisistä ja äidistä,ollan puhuttu mitä kuolema on ja entäs sen jälkeen,vakuutukset on kunnossa sekä lapsille olettu säästörahasto johon laitetaan joka kuukausi,lainaturva on ja säästötilillä 10 000 euroa.

Rahallisesti mies kyllä pärjää, vaikka minä kuukahtaisin, minulle ei tarvitse henkivakuutusta.

Lisäksi ollaan hätävaroiksi laitettu rahaa sijoitusrahastoon, mistä saan ne tarvittaessa pian pois. On ollut puhe, että jos jompikumpi kuolee, niin perheen kannattaisi muuttaa isovanhempien lähelle.

Olen säilytellyt muistoja elämäni varrelta ja kirjoitellut päiväkirjaan tuntojani myös lapsistani.

olen myös kirjoittanut lapsilleni kaiken varulta kirjeen, jossa kerron heille asioita, jotka tahtoisin heidän tietävän mutta joita he eivät voi keneltäkään muulta kuulla. Mitä he äidilleen merkitsevät jne... Lisäksi olen kertonut miehelleni, miten toivoisin poismenostani heidän kanssaan puhuttavan. Olen myös pyytänyt lasteni kummeja tarkistamaan aika ajoin, että lapsillani olisi kaikki hyvin ja joku, jolle puhua. Erästä heistä olen pyytänyt kertomaan lapsilleni, millainen äiti heille olin ja miten paljon heitä rakastin ja arvostin, sillä... Hän tietää melkeimpä miestäni paremmin nuo asiat.

perintömetsää reilusti, mikä olkoon minun " henkivakuutukseni" ....Asuntolainassa ei ole pankin tarjoamaa tosi kallista turvaa, vaan meidän laina on jo niin pieni että siitä selviää yksinkin, tietysti maksuaikataulua täytyisi varmaan muuttaa. Tällä hetkellä enää 9 vuotta maksua jäljellä.

rahat menevät lapsillenne, jos satutte kuolemaan yhtä aikaa. Muutenhan voi käydä niin, että vakuutusyhtiö keksii olla maksamatta mitään, jos kumpikin alkuperäinen edunsaaja on kuollut.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat