Seuraa 

Hyviä ja huonoja mielipiteitä, kiitoooooos = )

Tänään pitäisi mennä istuimia katselemaan, ja em. mallit menestyivät hyvin TM:n testissä (-05), mutta niissäkin omat huonot puolensa. Entä muita suositeltavia -05-06 malleja! En löytänyt enää sitä ketjua näistä istuimista, mikä vielä vko pari sitten oli keskustelussa.

Kommentit (11)

Päädyttiin sitten kuitenkin HTS:n BeSafe Combi istuimeen, koska piti valita sen ja Gracon Cosmicin väliltää ja koska saimme tuttavan kautta liikkeestä hiukan alennusta, saimme tuon HTS:n istuimen hyvällä alennuksella ja se vaikutti kaiken pähkäilyn, vertailun ja auto-sovituksen jälkeen meille sopivimmalta,otettiin sit se. Hinta ei siis ratkaissut. Istuin asennetaan sekä selkä- että kasvot menosuuntaan.

Asennus tehtiin liikkeessä taakse keskipaikalle, mutta siirrettiin miehen kans se tänään hantin taakse, koska siinä pidemmät turvavyöt. Hyvin yksinkertainen asennus ja tukijalka ja kiristin-räikkäsysteemi hyvä!

Todella vakaalta ja jämerältä tuntuu, istuin korkealla, kallistussäädöt jne. Ainut miinus on Cosmiciin verrattuna huonompi sivutörmäyssuoja, mutta etutörmäyksissä sai testeissä täyden 10:n, joten se vakuutti. Hankimme siihen lisäksi erillisen pään sivutuen lisäämään sivutörmäyssuojaa.

Tällä nyt sit mennään ; )

Kiitos teille ja paaaljon onnea uudelle vuodelle ja turvallisia ajokilometrejä, kuten aiheeseen sopii = )

Meillä Gracon esitteessä sanotaan, että 5-pistevyötä voi käyttää myös kasvot menosuuntaan, kun kyseessä on pieni lapsi (9-18kg). (Miksi asia ei noin olisi?) Tuon 18kg:n jälkeen siirrytään auton vöihin.

Me myös ajattelimme asian niin, että kun noin 4-vuotias lapsi painaa sen 18kg (erittäin yksilöllinen asia tietenkin, mutta meillä todennäköisesti lapsi ei tule " normaalia" isompi olemaan, kun tämmösiä tappeja ollaan :D), niin siinä vaiheessa voidaan jo hyvin siirtyä auton omiin vöihin.

Autoliiton testi on kuulemma harhaanjohtava. Siinä olevasta istuimesta (Graco Cosmic XTP) puuttuu joku lisäkiinnitysjuttu (jota en nyt muista, enkä jaksa kaivaa..), joka näissä Suomessa myytävissä istuimissa on. Minä sinisilmäisesti uskoin tuon jutun :), kun siitä luin. Ja kun totesimme, ettei istuin heilu piirun vertaa takapenkillämme, ostimme omaksemme.

Varmasti tässä ketjussa mainitut turvaistuimet ovat kaikki erittäin hyviä ja ennenkaikkea turvallisia. Se on pääasia!! Turvallisia ajoja kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nefe:

Lainaus:

Päätökseen vaikutti myös se että penkin saa käännettyä myöhemmin myös selkä taaksepäin. Ja silloinkin lapsi istuu vielä istuimen omissa 5 pistevöissä.

Kun itse olen hylännyt Gracon Cosmic XTP:n juuri siksi kun esitteiden mukaan kasvot menosuuntaan käännettäessä otetaan istuimen omat 5-pistevyöt pois ja käytetään auton vöillä turvavyöistuimena.

" Hyväksytty kasvot menosuuntaan asennettuna vyöistuimena auton 3-pisteturvavyön kanssa 15-25 kg lapsille"

itsekin hokasin sen vasta nyt, että totta tosiaan (tuota en ollut vertailussani huomannut) ja vielä sekin, että em. istuin on hyväksytty takapenkillä selkä menosuuntaan ainoastaan 18kg asti, kuten tuo hts:n istuin (kun sitä jälkeen päin harmittelin, että käy ainoastaan vain 18kg asti). Ja myyjä sanoi, että hänen kokemuksensa mukaan lapset harvoin malttavat istua selkä menosuuntaan ja ylipäätään tuollaisessa kuppimaisessa istuimessa sinne 5-6 vuotiaaseen, vaan hinkuvat jo junior-istuimeen.....

ja ainakin vielä ollaan tyytyväisiä ostokseemme. :)

Pienen taustatutkmuksen perusteella päädyimme valitsemaan Cosmicin ja Two-Way Eliten (Britax) välillä. Ja päädyimme Cosmiciin. Molemmilla oli vain tunne siitä, että se on meille parempi istuin.

Tais olla paljon apua..;)

Mekin ostimme viikko sitten tuon xtp:n. Autoliiton testissä sai haukkuja ettei ole tukevasti penkissä kiinni, mutta ainakin meillä istuin ei heilu yhtään vaikka kuinka yritin heiluttaa. Tyttö tykkää istua kun näkee ikkunasta ulos. Päätökseen vaikutti myös se että penkin saa käännettyä myöhemmin myös selkä taaksepäin. Ja silloinkin lapsi istuu vielä istuimen omissa 5 pistevöissä. Miinuksena sanon että turvavöiden pituuden säädin on vähän hankalassa paikassa. Mutta oikein tyytyväisiä ollaan ainakin vielä.

Nefe:

Lainaus:

Päätökseen vaikutti myös se että penkin saa käännettyä myöhemmin myös selkä taaksepäin. Ja silloinkin lapsi istuu vielä istuimen omissa 5 pistevöissä.

Kun itse olen hylännyt Gracon Cosmic XTP:n juuri siksi kun esitteiden mukaan kasvot menosuuntaan käännettäessä otetaan istuimen omat 5-pistevyöt pois ja käytetään auton vöillä turvavyöistuimena.

" Hyväksytty kasvot menosuuntaan asennettuna vyöistuimena auton 3-pisteturvavyön kanssa 15-25 kg lapsille"

Meillä on tuo Gracon Cosmic. Ei siis xtp mutta sama jalkatuki hommattiin mikä siinäkin on. Ostimme ystävältäni vuoden vanhan istuimen käytettynä, he vaihtoivat autoa ja samalla tytölleen toisen istuimen sopivuussyistä.

Itse olen aina vain tykännyt Gracoista.....Tuota saa säädettyä tosi näppärästi vaikka vauvan nukkuessa, vöiden höllentäminen ja kiristäminen käy myös vaikka yhdellä kädellä. On tarpeeksi korkealla, vauva näkee ulos jne. En ole vielä löytänyt huonoja puolia ollenkaan.

Yhdellä ystävälläni on Recaro istuin. Muuten varmasti hyvä mutta ihmetyttää kun ikää heidän lapsellaan vasta reilu vuosi ja sitä istuinta ei saa säädettyä kuin kasvot menosuuntaan.

Käsittääkseni Britaxit on myös ihan hyviä mitä olen kuullut, ei kokemuksia.

lastentarvikeliikkeessä sovitimme autoomme eikä istunut hyvin... Ei olis enää mahtunu meidän autoon kuin vaavi ja kuski. Meille sopi parhaiten Britaxin Two Way Elite. Itse tein suuren työn selvitellessäni erilaisia turvaistuimia ja niiden testejä ja sitten mikään niistä ei käynytkään meidän autoon (Nissan Almera). Ehkä automme ei ole paras lapsi perheelle...

Pointtini on siis, että menkään rohkeasti lastentarvikeliikkeeseen ja sovittakaa eri istuimia autoonne. Mikä istuu autoon parhaiten, on lapselle turvallisin.

Hei!

Voisitko tarkentaa, miten ei sopinut? Meillä sama auto (Almera), takana ei ole ovia. Ostettiin käytettynä parisen vuotta käytössä ollut Graco Cosmic tutulta (tosi halvalla, kun ei halunnut enempää...) ja tajusin ajatella autoasiaa vasta sen jälkeen. Istuin on vielä mun vanhempien luona, en ole sitä edes itse nähnyt. Istuin kyllä menee varmasti vanhempieni autoon varaistuimeksi, mutta olisin halunnut sen itselle käyttöön. Kaukalo on ollut meillä etupenkille kiinnitettynä, siinä kohdalla ei ole airbackejä.

terveisin, Fleur ja tyttö kohta 5kk

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat