Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Varmasti monesta tyhmä kysymys ,mutta olen tällä hetkellä tod. sekaisin, en jaksa ajatella.

Siis eropaperit pitäisi täyttää kirkkoherranvirastossa vai, mitä sitten?

Talomyyntiin, pitääkö heti hakea itselle ja lapsille asuntoa?

Hullua tämä on,meillä on 4 lasta ja viides tulossa + kotieläimet, kaikki jäisi minulle, millä ihmeellä jaksan.

Talous on aivan sekaisin...eikä minulla ole ketään jolle edes puhua tai kysyä, paitsi anoppi, enkä jaksa häntä nyt.

Kommentit (3)

Eli sama osoite kelpaa molemmille. Ainoastaan jos hakee eroa ilman harkinta-aikaa niin osoitteen tulee olla ollut eri viimeiset kaksi vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei!

Ensiksi voimia sinulle, raskasta on tulossa mutta kyllä se siitä helpottaa.

Eropaperit voit hakea käräjäoikeudesta ja palauttaa sinne myös. Voit myös tulostaa ne netistä (google: avioerohakemus). Voit jättää hakemuksen yksin tai yhdessä miehesi kanssa. Hakemuksen jättämisen jälkeen alkaa 1/2 vuoden asumusero, jolloin teillä pitää olla eri osoitteet. Puolen vuoden jälkeen jätetään uusi hakemus, jolloin avioero astuu voimaan. Asumuseron aikana voitte sopia elatusmaksuista ja tapaamisista lastenvalvojan luona. Niitä ei tarvitse olla sovittuina, kun jätät ensimmäisen avioerohakemuksen.

Neuvoisin sinua hakeutumaan paikkakuntasi perheneuvolaan, jossa voit käydä asioita (menneitä ja tulevia) läpi. Itselläni tästä oli paljon apua. Muita paikkoja joista voi hakea keskusteluapua ovat mm. neuvola & seurakunnan perheasiainneuvottelukeskus. Kynnys näihin voi olla korkea, mutta sen ylittäminen kannattaa!

Taloasiassa ja muutenkin varallisuuden osituksessa saat apua joko lakimieheltä tai oikeusaputoimistosta (joka on halvempi vaihtoehto).

Kirjoittele tänne palstalle vaan, jos se oloasi helpottaa. Ainakin saat purettua pahaa oloa, jos lähelläsi ei muita ole.

Voimahaleja lähettelee HN

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat