Vierailija

Mies ystäväni on muuttamassa luokseni pitkän seurustelun jälkeen siis tähän minun vuokra-asuntooni. Mies käy töissä ja alkoholia ei käytä ollenkaan ja on muutenkin hyvätapainen. Ainoa asia mikä mua vähän mietityttää on hänen ulosottovelkansa joita on n. 20 000e ja joka kuukausi niitä kyllä makselee. Ovat tulleet silloin lamavuosina osa takausvelkanakin. Hän on kaikki alun alkaen minulle kertonut ja näyttänyt mustaa valkoisella. Onko mitään mitä minun pitäisi huomioida? Meillä ei ole yhteisiä lapsia vaan minulla on 18-vuotias tytär joka vielä asuu kotona. Nyt alamme siis maksella vuokraa ja muita laskuja puoliksi.

Kommentit (6)

Mies on rehellisesti kertonut velastaan ja maksaa sitä itse. Jos hän sinulta siihen rahaa pyytäisi, sehän on sitten sinun asiasi annatko. Jos yhteiset kulut (vuokra, ruoka ym.) maksatte puoliksi niin sehän on tärkeintä. Itsellänikin oli vastaava laina maksettavana. Minä vaan tein niin, etten puhunut miesystävälleni mitään. Ajattelin, että kun on oma juttuni (entisen mieheni ja minun yhteisestä lainasta jäänyt), maksan itse eikä kuulu kenellekään. Asia oli minulle tärkeä, en halunnut hänen edes saavan tietää ja halusin todella hoitaa " hiljaa" pois päiväjärjestyksestä.

Kun hän sai asiasta jotenkin tietää, hän oli loukkaantunut kun en ollut häneen luottanut ja kertonut. Itse taas en edes tajunnut, että sillä olisi mitään tekemistä luottamuksen kanssa. Hommahan oli minun menneisyyttäni eikä liittynyt häneen. Mutta hän näki asian niin, että yhdessä maksetaan mahd. pian pois.

No, sinua en suosittele osallistumaan maksuun. Itse en osallistuisi. Mutta miesystäväsi on ollut rehellinen. Anna hänen hoitaa asiansa. Eikä tässä ole mitään syytä huolestua suhteenne, asumisenne tai muun elämänne vuoksi, jos asiat ovat niiltä osin parisuhteessanne kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat