Vierailija

Olen kauhukseni huomannut, että jotkut itseään mielellään sosiaalisiksi kehuvat keskeyttävät koko ajan muiden puheen ja puhuvat pääasiassa koko ajan kovaan ääneen itsestään. Se EI ole kovin miellyttävää.

Kommentit (10)

Minä taas olen sosiaalisempi kuin hän, mutta varmaankin sellainen keskiverto-sosiaalinen.

Minun sosiaalista taitavuuttani saa kiittää ainakin osittain nuoruusiän heikosta itsetunnosta ja miellyttämisen halusta. Nyt hyvät puolet siitä ovat tallella, mutta osaan olla myös miellyttämättä - vaikka vaikeaa se onkin.

Sosiaalinen.. Minä tykkään olla ihmisten seurassa ja tutustun helposti uusiin ihmisiin, enkä ahdistu tuntemattomien seurassa. Välillä en halua nähdä ketään, vaan mieluummin katselen telkkaria kotona.

Sosiaalisesti taitava ihminen osaa toimia ilmapiirin ja ihmisten mukaisesti. Hän saa omalla käytöksellään muut rentoutumaan jos tarpeellista. Kuuntelee muita mutta puhuu myös itse. Kyllä sosiaalisesti taitava ihminen myötäilee muiden käyttäytymistä jonkun verran, mutta ei mielestäni miellyttämisen halusta vaan asioiden sujuvuuden kannalta.

Minusta on ärsyttävää, jos minä kuuntelen ja tahdon ymmärtää jotain ihmistä, mutta hän ei välitä minun persoonastani/mieltymyksistäni/asioistani, kyllä tasapuolinen vuorovaikutus on ihmissuhteissa todella tärkeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kaltaiset toisten päällepuhujat, koen tuppisuiset ihmiset. On raivostuttavaa kutsua ihmisiä kylään, kun vieraat eivät yhtään osaa seurustella. Ihmissuhteet ovat vuorovaikutteisia ja se vaatii kummaltakin osapuolelta aktiivisuutta.

Oletteko muuten kiinnittäneet huomiota siihen, miten nykyään keskustellaan huomattavatsi enemmän siitä, miten temperamentiltaan ujot jäävät syrjään ja heidän hiljaisuutensa pitäisi vain hyväksyä (esim. keltinkangas-järvinen)? Eikö tällaisia kannattaisi valmentaa toimimaan sosiaalisemmin?

Tiedän nämä tyypit, jotka ovat omasta mielestään sosiaalisia. Hengailevat vain samanlaisten kauniiden ja rohkeiden seurassa minä itseään pitävät, eivät anna toisille tilaa ja silti pitävät itseään sosiaalisina. No, saahan ihmiset luulla itsestään mitä vain.

Tutustupa ap, esim. Mikael Saarisen kirjaan Tunneälystä. Siinä annetaan selkeä kuva siitä millainen on oikeasti tunneälykäs, sosiaalisesti taitava henkilö. Se ei todellakaan ole porukan äänekkäin.

pärjään aina esim. työhaastatteluissa enkä osaa jännittää em. tilanteita.

mutta kuten 5 totesikin, olen mielistelijä, en osaa sanoa ei ja kärsin myös sen vuoksi.

He ovatkin, mutteivät sosiaalisesti taitavia. Sitä haenkin, että erottavatko itseään sosiaalisina pitävät ihmiset itsestään sen, että ovatko myös sosiaalisesti TAITAVIA?

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat