Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Yritystä kohta 2vuotta. Seuraavasta kierrosta siis aloitetaan tuo ohjelma. Miten se ovulaatio testataan? Onko se pissatesti, vai mikä? Taitanee olla aika työlästä hommaa? Millaiset mahdollisuudet on näillä hoidoilla?Onko tämä kovinkin yleistä? Ei ole mitään käsitystä, kun en ole halunnut asioista ottaa slevää, etten sekoa..

Kommentit (4)

että miehen spermassa on vasta-aineita ilmeisesti aika paljon. Pesu auttaa huomattavasti. Tämä on todella stressaavaa, kun meillä on aikamoinen matka ajaa lääkäriin niin usien. Ja tietysti muutenkin. Tiedän, ettei minulla ole ovulaatiota juuri lainkaan, jos mitään ei tehdä, sillä tunnen, milloin ovuloin ja milloin en.

Kiitos vastauksestasi!

Oneea myös muille yrittelijöille! Vauvantuoksua todella odotan :)

Ä.I.T.I:

Lainaus:

Yritystä kohta 2vuotta. Seuraavasta kierrosta siis aloitetaan tuo ohjelma. Miten se ovulaatio testataan? Onko se pissatesti, vai mikä? Taitanee olla aika työlästä hommaa? Millaiset mahdollisuudet on näillä hoidoilla?Onko tämä kovinkin yleistä? Ei ole mitään käsitystä, kun en ole halunnut asioista ottaa slevää, etten sekoa..

Eli jos testaat ovulaation kotitesteillä, se tapahtuu siihen tarkoitukseen suunnitella testitikulla(vähän samanlainen kuin raskaustestitikut). Sen kastat pissaan, ja se mittaa milloin sinulla on LH huippu eli ovulaatio. Testejä saa apteekista ja maksaa noin 30¿/5 tikkua. Tikutus aloitetaan vähän ennen oletettua ovulaatioajankohtaa ja jatketaan kunnes testi näyttää kunnon positiivisen tuloksen. Olen joskus ostanut ovistestipaketin, mutten koskaan ehtinyt sitä käyttää, kun minulla inseminaatio tehtiin kuitenkin hormonaalisesti loppuun asti. Ei kuitenkaan ole mitenkään mahdottoman työlästä hommaa, verrattuna jokapäiväiseen lääkärissä käymiseen!

Ymmärsin, että teillä siis tehdään inseminaatio, jossa sperma ruiskutetaan kohtuonteloon pestynä. Olenkohan oikeassa??

Se on erittäin yleistä, ja yleensä juuri se ensimmäinen hoitomuoto, jos vain sperma on sopivaa. Onnistumisprosentit vaihtelevat 5-20% hoitokiertoa kohden.

Toivotan teille onnea hoitoon ja vauvantuoksuista uutta vuotta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

just tuolta kotitesteistä. Ovat huomattavasti halvempia kuin apteekin testit ja mulla ainakin toimivat. Testien mukana on ohje, että milloin testaus aloitetaan ja miten se suoritetaan. Helppo homma, sitä ei kannata jännittää.

Eikös sulla ole kontrolli-ultra, kun clomitkin ovat käytössä? Luulisi, että on.. Ultra on usein n. kp11-13, jotta nähdään onko clomeista ollut apua (onko annostus oikea), minkäpaksuinen limakalvo on ja kuinka monta follikkelia on kasvamassa. Ultran perusteella inssin ajankohtaa on hieman helpompi määritellä.

Sitten ei muuta kuin ovistestejä tekemään (siis kun aika on kypsä) ja ovistestin näyttäessä plussaa joko samana päivänä tai viimeistään seuraavana inssiä tekemään.

Onnistumismahdollisuudet ovat tosiaan n. 20% (kun kaikki osuu kohdalleen), mutta jos et ovuloi luomuna ja clomeilla aikaansaadaan ovis, ovat mahdollisuudet tietysti paljon paremmat. Ilman ovista kun on aika mahdotonta tulla raskaaksi :)

Ovulaation testaus ei ole kovin työlästä, sitä on turha pelätä. Testit kuitenkin kannattaa tilata netistä (esim. www.kotitestit.com olen havainnut luotettavaksi ja nopeaksi), maksavat vain reilun euron kappale. Työläyttä vähentää myös se, että ne tulevat postissa kotiin :-)

Onnea yritykselle!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat