Seuraa 

Meillä on n. 3-vuotias ihana pieni tyttö ja toisesta lapsesta olemme haaveilleet pian 15 kuukautta ilman yhtään plussaa. Aivan elämäni ensimmäinen raskaus alkoi ekalla yrityskierrolla, mutta meni kesken viikolla 9. Toinen raskaus tärppäsi myös ekalla yrityskierrolla ja siitä syntyi ihana valloittava tyttäremme. Nyt toista lasta olemme tosiaan yrittäneet 15 kuukautta ilman mitään merkkejä raskaudesta.

Mieheni ei halua ryhtyä lapsettomuushoitohin suurissa määrin. Hän ei halua aloittaa mitään rankkoja hoitoja, koeputkihedelmöityksiä tai vastaavaa. Tästä olen ollut kovin surullinen, mutta ymmärrän mieheni kannan siihen, että meillähän on jo aivan ihastuttava pieni neiti.

Nyt olemme päässeet vähän kompromissin makuun siinä, että minä olen menossa gynekologille tarkastamaan, onko minulla " röörit" kunnossa. Puoli vuotta sitten olin normaalissa gynetarkaastuksessa ja kaikki näytti kunnolliselta. Kysyisinkin teiltä viisaammilta, että voinkohan saada jonkin hormonikuurin ilman, että mieheni tarvitsee mennä ruikkimaan spermaa mihinkään purkkiin?

Kuukautiseni ovat muuttuneet tänä yritysaikana valtavan kivuliaiksi ja selkäni on kuin tulessa kuukautisten ympärillä. Ihoni on kamalan huonossa kunnossa ja muutenkin olo on aina erilainen kuukautisten tullessa kuin aikaisemmin. Tuntuu kuin koko hormonitasapainoni olisi aivan sekaisin.

Olen varannut ajan yksityiselle gynelle ja nyt ihmettelen, että mitäköhän sitä siellä pitäisi osata kysellä?

Kiitos vastauksestasi ja hyvää uutta vuotta 2006:)

Kommentit (1)

Ei meillä on kaksi lasta, jotka molemmat tulleet ns luomusti, mutta hitaalla vauhdilla.. Eli molempia yritetty useita kuukausia, toista yli vuoden. Kolmannen kanssa olemme nyt ihmeissämme, sillä mitään ei ole tapahtunut lähes kahteen vuoteen. Menimme väestöliittoon, jossa ensin selvitettiin minun kiertoani jne. Ovulaation kartoitus tehtiin siten, että otettiin verikokeita eri vaiheessa kiertoa. Ovulaatiota ei ole mulla kovinkaan usein.. Mutta toinen ongelma on se, että miehelläni on vasta-aineita spermassa, joten se täytyy pestä, jotta se paranisi. Jos lapsettomuutta aletaan hoitaa, on käsittääkseni tutkittava myös miehen sperma. Lääkäri myös kokeili mieheni kivekset (ei ole kivilias juttu). Sperman laatu tutkittiin ihan alkuvaiheessa. Eli luulisin kyllä, että joka paikassa toimitaan samalla tavalla. Ei tutkimukset vielä niin kurjia olekaan, vaan sen tutkimustuloksen kuuleminen.. Itse en olisi halunnut kuulla, että mikään on vialla, varsinkin, kun kaksi omaa jo on. Mutta asiat voivat muuttua elimistössä siihen itse vaikuttamatta. Toivottavasti teillä tärppää ilman hoitoja. En halua pelotella tms, mutta kehoittaisin menemään tutkimuksiin, jos yhtään epäillyttää, sillä asioiden selvittelyssä menee kuitenkin useita kukkausia. Ja haluan muistuttaa, että jos tutkimusvaiheessa voi oikein hyvin tärpätä.. Lääkäri totesi meillekin, että ' Iloitkaa toisistanne!!!'

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat