Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kirjoitinkin tuonne " lapsettomuus" -puolelle, mutta yritän saada infoa myös täältä. Siis:

Meillä on n. 3-vuotias ihana pieni tyttö ja toisesta lapsesta olemme haaveilleet pian 15 kuukautta ilman yhtään plussaa. Aivan elämäni ensimmäinen raskaus alkoi ekalla yrityskierrolla, mutta meni kesken viikolla 9. Toinen raskaus tärppäsi myös ekalla yrityskierrolla ja siitä syntyi ihana valloittava tyttäremme. Nyt toista lasta olemme tosiaan yrittäneet 15 kuukautta ilman mitään merkkejä raskaudesta.

Mieheni ei halua ryhtyä lapsettomuushoitohin suurissa määrin. Hän ei halua aloittaa mitään rankkoja hoitoja, koeputkihedelmöityksiä tai vastaavaa. Tästä olen ollut kovin surullinen, mutta ymmärrän mieheni kannan siihen, että meillähän on jo aivan ihastuttava pieni neiti.

Nyt olemme päässeet vähän kompromissin makuun siinä, että minä olen menossa gynekologille tarkastamaan, onko minulla " röörit" kunnossa. Puoli vuotta sitten olin normaalissa gynetarkaastuksessa ja kaikki näytti kunnolliselta. Kysyisinkin teiltä viisaammilta, että voinkohan saada jonkin hormonikuurin ilman, että mieheni tarvitsee mennä ruikkimaan spermaa mihinkään purkkiin?

Kuukautiseni ovat muuttuneet tänä yritysaikana valtavan kivuliaiksi ja selkäni on kuin tulessa kuukautisten ympärillä. Ihoni on kamalan huonossa kunnossa ja muutenkin olo on aina erilainen kuukautisten tullessa kuin aikaisemmin. Tuntuu kuin koko hormonitasapainoni olisi aivan sekaisin.

Olen varannut ajan yksityiselle gynelle ja nyt ihmettelen, että mitäköhän sitä siellä pitäisi osata kysellä?

Kiitos vastauksestasi ja hyvää uutta vuotta 2006:)

Kommentit (1)

Ihan vinkkinä: kysäisepä siltä gyneltä endometrioosin todennäköisyydestä. Pahentuneet kuukautiskivut ja lapsettomuus ovat endon oireita. Lisätietoa voit hakea sivulta www.endometrioosiyhdistys.fi

(Nimimerkillä yksi laparoskopian eli endon poiston jälkeen plussannut)

:-)

Sanoisin vielä, että kyllä lapsettomuustutkimuksissa täytyy miehenkin ainakin se yksi näyte toimittaa. Jos vika on miehessä, ei ole reilua, että sinä joutuisit napsimaan hormoneja tai käymään mahdollisesti kivuliaissakin tutkimuksissa. Miehelle spermatutkimus on kuitenkin todella helppo juttu verrattuna niihin tutkimuksiin ja hoitoihin, joita naiselle annetaan.

Lene rv 36+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat