Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen lukenut,että imetys olisi todella paljon energiaa kuluttavaa.

Mutta kuinka paljon se oikeasti kuluttaa ja voiko esim. kalereita tarkkailla imetyksen aikana?

Olen lihonut raskausaikana paljon ja haluaisinkin heti synnytyksen jälkeen alkaa laihduttamaan ja siksi kyselenkin,että kuinka dietti ja imetys yhdistetään.

Kommentit (5)

Toiset ei laihdu imetyksen aikana millään, toiset saa syödä koko ajan ja silti paino tippuu.

Itse söin imetysaikana 5 ateriaa päivässä ja sitten vielä joka päivä jotain ekstraa. Tavallinen päivä oli tällainen:

*aamupala, 2 leipää, puuroa, tuoremehua, kahvia, pulla tai keksi

*lounaalla reilu annos lämmintä kotiruokaa

*iltapäiväkahvilla pulla/leipä tai molemmat

*päivällinen iso annos kotiruokaa

*iltapalalla leipää, jugurttia, mysliä tms.

Noiden lisäksi JOKA PÄIVÄ herkkuja: joko karkkipussi, suklaalevy, sipsejä, popcornia, pizzaa, lihapiirakkaa tms. oikein rasvaista. Noita oli pakko syödä, sillä en jaksanut syödä " kunnon" ruokaa niin paljon, että nälkä olisi pysynyt sillä pois... En vain jaksanut, sillä noiden aterioiden välillä oli jo kova nälkä!

Ja silti siis laihduin koko ajan... Enkä siis ollut ylipainoinen ennen raskautta, vaan normaalimitoissa. Imetysaikana menin tosi hoikkaan kuntoon, vaatekoko pieneni (ennen 38/40-->34/36) ja siis jatkuva nälkä oli riesana.

Maltillisesti voi laihduttaa, max. puoli kiloa viikossa. Kannattaa kuitenkin syödä monipuolisesti (mm. hyvälaatuisia rasvoja tarpeeksi!) koska ravinto vaikuttaa äidinmaidon koostumukseen jonkun verran ja voi mm. ehkäistä allergioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tämä on siis neljäs lapsi ja olen kolmannen jälkeen pv.n ryhmässä ja sieltä on jäänyt pistevihko. mulla se ainakin toimii.

silloin tiputin 10kg.

Nyt olis tarkotus taas tiputtaa 10kg. Nyt mulla ainakin tippui kuukauden aikana kaikki normaali raskauden aikainen painonnousu.

loput 10kg on pelkkää läskiä.

minä olen taipuvainen herkuttelemaan raskauden aikana. en voi sille mitään. mieli tekee vaan :)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat