Vierailija

Ennestäänkin vaatteita on vähintäänkin tarpeeksi, mutta lisää oli pakko ostaa, kun " halvalla" sai.

Kommentit (16)

Tuskin lapsesi vuodessa kasvaa hulluna kiinni ikätoverinsa.

Tietysti ostat lapselle seuraavaa kokoa mitä hän nyt käyttää, etkä sitä mitä kokolapussa lukee.

Esim. jos nyt tänä talvena toppapuku 92cm. niin ens talvena se on 98cm. (tai pitäisi olla normaalisti).

Ja oletteko jo käyneet tutkimuksissa, että hänellä kehittyy riittävästi kasvuhormonia????

Kyllä jotain taitaa olla pielessä jos lapsi ei yhtään 1½ aikana kasva (jos nyt olit se sama kirjoittaja, joka mainitsi, että lapsi ei ole kasvanut).

Toki ymmärrän, että ei mun vinkkejä voi yks yhteen kaikki käyttää, mutta varmasti suurin osa voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kun en tiedä, mitä kokoa lapsi ensi vuonna mahtaa olla. Nyt on viimeisen 1,5 vuotta ollut samaa 86-92 cm kokoa. Eikä nuo vaatteet mitenkään vielä pieniltä näytä, joten voi olla, että ensi syksynäkin on edelleen sama koko käytössä. Aluksi yritinkin hyödyntää alet, mutta kun tuli ostettua niin paljon väärää kokoa olevia vaatteita, joita ei sitten koskaan voinut pitää, lopetin etukäteen ostamisen. Ei köyhän kannata ostaa vaatteita turhaan.

t: 2

Siis oikeesti.. Mulla ei iole varaa lähteä edes alennusmyynteihin. Ihmettelen vaan kun kun kaikki täälläkin kehuu kuinka osti ison kasan vaatteita vaikkei niitä edes oikesti tarvitse. Mulla ón kyllä joulun jäljiltä tili ihan tyhjä..

Onkos muita tyhjätaskuja?

Tuo toimii ehkä sellaisen lapsen kohdalla, joka kasvaa normaalisti käyrien mukaan. Mutta entäs kun minun lapseni, joka on 3-vuotias, käyttää 86 cm vaatteita? Tuo kokohan on niiden ikätaulukoiden mukaan muistaakseni 1,5-vuotiaan koko. Lisäksi lapseni kengät ovat kooltaan samat kuin monella lapselle ensikengät. Ja samankokoiset lapsen jalat ovat olleet viime talvenakin eli enpä tarvinnut ostaa täksi talveksi ollenkaan uusia kenkiä. Ymmärrätkö, että kaikki eivät voi todellakaan toimia sinun hyvien ohjetteisi avulla? Kaikki lapset kun eivät satu kulkemaan nätisti pitkin kasvukäyriä.

kun ei ole rahaa edes ale vaatteisiin.

Eilen ostin molemmille lapsille kuudet uudet alushousut ja sukat ja enempään ei oo rahaa. (eivät olleet siis alennuksessa)

Mun poika on nyt 4v. ja en ole kovin montaa vaatetta täydellä hinnalla ostanut. Ostan aina jemmaan.

Esim. H&M:ssä on tosi helppo ostaa, kun joka vaatteessa lukee minkä ikäiselle lapselle vaate noin mahtuu.

Sama homma on kaikissa muissakin vaatteissa. Yleensä joka kaupassa on koko-ikä taulukko.

Eipä ole ollut montaa virheostosta. Virhe ostokset ovat syntyneet yleensä siitä, että valmistajan oma taulukko onkin jostain syystä heittänyt häränpyllyä. Eli olen vaatteesta katsonut, että juu on oikea koko, mutta vaate ollutkin todellisuudessa pienempin kuin mitä lappu on kertonut.

Toki myönnän, että valmistajien välillä on eroa. Nytkin pojalla on käytössä kolmet housut: 104, 110 ja 116 cm. Ja kaikki ovat ihan saman kokoisia.

Siksi minulla onkin yleensä myös pieni mittanauha ja mitat vaatteista.

Kenkiäkin olen ostanut tosi hyvin alesta. Yleensä olen ostanut 2 numeroa suuremmat talvikengät. Esim. viime talvena pojalla oli 29 talvikengät ja viime kevät talvella ostin alesta 31 talvikengät jotka ovat nyt tosi hyvät ja sopivat.

Kesäkengissä olen ostanut 1-2 numeroa isommat.

Nyt vaan alesta tekemään hyviä löytöjä!!!

Pitäisi maksaa yksi laskukin, johon ei ole tällä hetkellä tarpeeksi rahaa. Täytyy illalla pohtia ja sumplia miehen kanssa, miten saadaan se maksettua. Tili tulee vasta vuoden alussa. =(

t: 2

Näinhän itsekin ajattelisin ja siksi olinkin ostanut lapselle täksi talveksi 98 cm haalarin, koska viime talvena oli jo siis tuo 92 cm haalari. Nyt kuitenkin näyttää, että 98 cm haalari ei tule käymään koko talvena, koska 92 cm on vielä reilu. Joten meillä menee ainakin kaksi talvea, ellei enemmänkin, tuolla samalla haalarilla. Neuvolan mukaan kasvu on kuitenkin normaalia, koska sitä tapahtuu, tosin hyvin hitaasti.

t: 13 ja jotkut muutkin numerot, en muista mitkä

Vuodesta toiseen nuo samat vaatteet mahtuvat, joten päätin, etten osta uusia, ennen kuin entiset jäävät pieniksi.

t: hitaasti kasvavan lapsen äiti

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat