Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Neuvolassa on jo monta viikkoa " käsikopelolla" sanottu että vauva on kääntynyt pää alaspäin. Tänään kun olin ultrassa niin siellä se köllöttelikin perätilassa!! Miten neuvolan arvio voi mennä noin pieleen?

Nyt sain lähetteen Naistenklinikalle, hui, pelottaa jos vauvaa aletaan kääntämään. Vieläköhän se kääntyisi itse? RV:t nyt 35+2

Oletteko tunteneet kun vauva on kääntynyt?

Kommentit (6)

Siitä lähtien, kun neuvolakorttiin on alettu merkkaamaan,ovat molemmat vauvani olleet jo pää alaspäin eikä ainakaan esikoinen siitä enää kääntynyt, tuskin tämäkään. Nyt on rv27 ja aatonaattona kävimme 3D/4D-ultrassa, eilen oli 2.neuvolalääkärikäynti: pikkukakkonenkin jo RT:ssa " asemissa" . Kovin on samantuntuista kuin viimeksikin eli olen aavistanutkin pään olevan alaspäin ja toivon tietysti, ettei siitä enää asentoa muutakaan.

Olen kerran kylässä yhdellä kaverilla aika loppuviikoilla,kun vauva päätti kääntyä RT:sta perätilaan. Se oli hurjannäköistä: kuin puolentoistalitran limupulloa olisi käännetty vatsassa. Koko vatsa hytkyi ja oli välillä ihan kummallisen muotoinen. Meillä (kaksi pariskuntaa) ei kenelläkään ollut silloin vielä lapsia ja se oli aika pelottavaa katseltavaa. Tuleva äiti vääntelehti tuskissaan ja huusi, että mitä ihmettä tämä oikein on. Ollaan monesti jälkeenpäin muisteltu huvittuneena, että siinä me kaikki neljä vaan tuijotettiin hänen mahaansa ja mietittiin, että mitä tässä oikein pitäisi tehdä. Lopulta möyrintä loppui ja vauva jäikin perätilaan, leikattiin.

Eli tällä viikolla oli lääkäri rv 27+1 ja vauva oli kääntynyt perätilasta toisin päin.Saa nyt nähdä miten vielä mönkii että meinaako pyöriä takas perätilaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla on raskausviikkoja 33+2 eikä vauveli ole kääntynyt... selkeesti tunnen missä sen pää on... melkeinhän se tuntuis olevan mun kainalossa.... ja potkut tonne alaspäin..

mulle sanottii neuvolassa että laitetaan mut lähetteellä äippäpolille viikon 36 jälkeen, jos vauva ei itsestään ole kääntynyt.. kai ne yrittää sitä kääntää.. toki mulle sanottiin, että käännöstä ei tehdä, jos vauvan hyvinvointi ei sitä kestä.. eli ultrataan tosi tarkasti ja katotaa vauvan sykettä... mua kyllä vähän myös jännittää, että joudunko siihen kääntämiseen... mut ei kai se niin kauheeta voi olla... mieluummin käännös kuin sektiolla synnyttäminen.. peukut pystyssä että kääntyis itse!!

Esikoinen kääntyi rv 28 rt:aan eikä liikkunut siitä enää mihinkään

Tämä toinen olikin elävämpää sorttia:

rv 29 aamu=rt

rv 29 ilta (4d-ultra) =perätila

rv 33 (koko+tarjonnan ultraus) =poikittaistila

rv 34 (käsiarvio)= poikkittais/viistottaistila

rv 34+3 tunsin ison muljauksen ja supisti tunnin...

rv 36 kokoultrassa todettiin rt, todennäköisesti kääntyi tuolloin 34+3

T:Neiti21+tytöt

vaikka vauva oli jo " iso" , ja liikkeet ja möyrintä tuntuivat selvästi. Itsellä siis vauva kääntyi perätilasta raivotarjontaan noilla sun viikoilla. Tarkkaa ajankohtaa en siis osaa sanoa, mutta rv.35+. Ja sitä ennen oli ollut koko ajan perätilassa suostumatta kääntymään.

-Niiga

rv. 37+5

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat