Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

kummasta pidätte enemmän ja mitä mieltä muuten olette Iina nimestä? toki vielä muitakin ehdotuksia otetaan vastaan...

Kommentit (20)

Pienet on ympyrät.. :)

Kiva että joku tuttukin kertoo mielipiteensä nimestä. Mekin mietimme ensin Oonaa ja olemme ajatelleetkin että jos joskus saamme toisen tytön voisi nimeksi tulla Oona :)

Katsotaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitos kaikille kantaa ottaneille! Oli kiva kuulla että on muitakin jotka pitävät nimestä. Iina Amanda taisi saada enemmän kannatusta mutta kotona isäntä haluaa kuitenkin Alinan joten päädymme siihen. Kotona sai myös keskustelua se, miten Iina nimi sopii aikuiselle naiselle. Mies ei ollut ajatellutkaan asiaa aikaisemmin siltä kantilta. Tulimme myös siihen tulokseen että kun nimi kulkee neidillä läpi elämän niin siihen on ehtinyt tottua jo aikuisikään mennessä. Jos ei nimi siis yllättäin jostain syystä muutu enää sunnuntaihin eli ristiäisiin mennessä niin Iina Alinahan neidistämme sitten tulee ;)

Iina Alina on nätti ja pehmeä nimi. Iina Amandakin on ihan sointuva, mutta itse en niin tykkää Amandasta. Alina on " suomalaisempi" ja siksi tykkään enemmän. Iina on ihan kiva nimi myös. Mietin vaan, että nätti pikkutytölle, mutta miten se sopii aikuiselle naiselle?

herättääkö Iina nimi sinussa näitä tuntemuksia? Eli koet sen enemmänkin lempinimeksi..jne..?

Kiva kuulla näitä ajatuksia ja saada uusia näkökantoja :)

Iina Amanda on näistä kahdesta sointuvampi ja parempi nimi, oikein kaunis ja naisellinen. Jos haluatte pitää Alinan toisena, niin kävisikö ensimmäiseksi nimeksi Inni?

Niin, tunnustan kyllä itse kuuluvani niihin, joitten on joittenkin nimien kohdalla erittäinkin vaikea kuvitella miltä ko. ihminen mahtaa aikuisena näyttää ja erityisesti, miten häneen suhtaudutaan jos nimi on kovin sadunomainen tai muuten erikoinen... Esimerkkeinä Eemeli, Elmeri, Roope ja tytöistä vaikkapa Iines, Nuppu ja Lumikki... Mutta Iina on minusta täysin ok nimenä, ei mitenkään erityisesti " vain lapsen" nimi. Johtunee siitä, että ainoa tuntemani Iina on jo päälle kahdenkymmenen ja odottaa toista lastaan!! ;o)

Niin, minä aattelen aina silleen, että tuttavapiirihän toki tottuu erikoisempaan nimeen ja nimenkantajaan tämän kasvaessa eikä se tietenkään mitään ongelmia tuota.

Mutta miltä tuntuu kun tämä lapsi tapaa täysin vieraan ihmisen? Miten ne ihmiset suhtautuu nimeen ja nimenkantajaan? Miten käy tulevaisuudessa esim. työhaastattelussa, jossa ensivaikutelma on ehdottoman tärkeä?

Tämä vaan siksi, että jotenkin tuntuu, että jos ihmisellä on vaikka kovin lempinimeltä kuulostava nimi, niin minulle tulee koko ihmisestä heti vähän semmoinen " pili-pali-jätkä" -fiilis riippumatta siitä, miten terävännäköinen kaveri ois muuten...

Iina on soma nimi pikkutytölle, ja kyllä se sopii sitten aikuisenakin. Yleensä nimet ikään kuin " kasvavat" kantajansa mukana. Vai oletteko useinkin törmänneet aikuiseen, jonka nimi vaikuttaa liian lapselliselta? Minä en ole. Kyllä varmaan vaikkapa nykyiset pienet Peppi- tytöt ovat aikuisinakin sitten ihan nimiensä näköisiä eikä kukaanajattele, että Peppi olisi jotenkin vaan pienen tytön nimi. Ja sama pätee Iinaankin.

minusta myös iina alina on tosi kiva,itse ajattelimme ensin oonasta tehdä iinan mutta sitten päädyimme kumminkin oonaan..tulipas teidän tytön nimi näin selville jo ennen ristiäisiä=) terkkuja emmalta ja oonalta=),olimme marikalla tapaamisessa yhtä aikaa=)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat