Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Meitähän on jo aika monta suurperheodottajaa täällä, joten opemamma, sartsu, Piihe, S@ga, puuhapetet77 ja muut, jaettaisiinko odotuskuulumiset täällä!?

Itseäni kiinnostaisi kovasti kuulumisenne, miten ympäristö suhtautuu, mitä tuntemuksia on, minkä ikäisiä vanhemmat lapsenne ovat jne.

Meillä on kolme lasta n. 1,5v välein. Kuopus on nyt 1,5v, joten neljäs, viimeisemme, on hieman " myöhässä" ;) Olen nyt viikolla 6, eli hyvin alussa ja pahoinvointi siis juuri alkamassa. Hauskaa seurailla oireiden kehittymistä, plussankin olisin periaatteessa tiennyt ilman testiäkin.

Jouluna kerrottiin miehen sukulaisille. Eivät enää paljon hätkähdä kun tietävät neljän lapsen tavoitteestamme. Appiukko pitää meitä hulluina, mutta onneksi tämä lapsiluku on nimenomaan mieheni idea eikä miniää tästä siis voi syyttä kuin osasyyllisenä ;)

Kovasti suunnitellaan kasvavalle perheelle isomman auton ja talon hankintaa. Automallikin viimein löytyi, nyt vain kun löytyisi sopivasti ajettu ja oikein varusteltu, niin päästäisiin vaihtamaan.

Elina ja 3 pientä sekä pienen pieni alku viikolla 6

Sivut

Kommentit (42)

Täällä vauva-lehden palstoilla käyn suht harvakseltaan juuri sen takia, että " kaikki" tuntuvat odottavan ekaa tai tokaa, korkeintaan kolmatta :D

Meillä lapsia on nyt huhtikuuhun asti kolme, neljännen la on 15.4. Vanhin lapsista on eskarilainen, toka on 4v ja kuopus 1v3kk. Kaks vanhinta on poikia ja nuorin tyttö.

Meille lapsien lukumäärä on ollut ja on vieläkin avoin. Mies haluaa parillisen määrän, mulle 5 olis jotenkin se " oikea" määrä. No, aika näyttää, yksi kerrallaan kun nämä ovat halunneet syntyä.

Tänään käytiin itseasiassa koeajamassa 1+8-paikkaista autoa. Farmari jää auttamattomasti pieneksi kun omien lisäksi on vielä tukiperhelapsia viikonloppuhoidossa sillon tällöin. Jo nyt on saatu kahdella autolla ajella aina noina viikonloppuina.

Sukulaiset eivät juuri ole kommentoineet nelostamme. Mies on neljästä lapsesta vanhin ja minä kolmesta keskimmäinen. Neljää lasta ei suvuta löydy keneltäkään. Mutta mulle kolme ei riittänyt,vastahan sitä tämän kolmannen kanssa osasi kaikki systeemit :D Tyttö on kyllä meidän lapsista " kovin jätkä" , ei piiruakaan anna periksi.

Poika 10/99 eskarilainen 4pv/vk. Herkkä, pohtiva ja jossain määrin ujoin meidän lapsista. Tai ehkä varauksellinen on oikeampi ilmaus. Hyvin isoveljellinen ja kiinnostunut tekniikasta, matikasta ja avaruudesta.

Poika 6/01 on erittäin tulinen tapaus, äkkipikainen ja isokokoinen. Toisaalta ihastuttavan aurinkoinenkin ja erittäin avoin, sosiaalinen ja yhteistyöhaluinen kun sille päälle sattuu. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita!

Tyttö 9/04 on tosiaan se " kova jätkä" . Traktoriin pitää päästä veljien mukana, oppi kävelemään 9kk:n iässä ja haluaa tosiaan kaiken kuten muutkin. Uskomattoman tehokas kodin siisteyden tuhoaja ja keksii sellaisetkin metkut joita pojat eivät ole koskaan hoksanneet (kuten tunkee keskuspölynimurin reiän täyteen pikkulusikoita ja palapelinpaloja = nyt teipattu kiinni!).

Mä olen ollut kotona suurimman osan ajasta, mitä nyt suoritin opinnot loppuun tokan ja kolmannen välissä ja olin töissä 5kk ennen äitiyslomaa. Nyt tammikuussa aloitan uudet opinnot (vaikka vakipaikka töistä odottaakin) ja kaks nuorinta menee hoitoon parina päivänä kuukaudessa.

Asutaan maalla, vanhassa maalaistalossa, eläiminä tosin vain koiria, kanoja ja pari lammasta.

Kirjoittelen myös yahoon suurperhelistalla,sieltä saa myös kivaa vertaistukea. Tämä minunkin vauvakaipuuni kun on kroonistunut...seuraavaa haikailen kun nuorin lähtee kävelemään!

T: Vuokko, lapset tosiaan -99, -01, -04 ja rv26

Hei!

En ole osannut mieltää itseäni suurperheelliseksi, kun vasta neljättä odottelen, mutta mukana ollaan, kuitenkin! Meillä on uusperhe. Vanhin lapsista on -89 syntynyt, seuraava -91, sitten on -99 syntynyt eskarilainen ja seuraavan lapsukaisen laskettu aika on 30.5.2006.

Äitinäkään en ole mikään tyttö enää, ensi vuonna täytän 39. Tuttavapiirissä ei ole ketään raskaana, eikä kenelläkään ole neljää lasta, joten palstan lukeminen on kivaa, kun paikalla on muitakin samassa veneessä.

Autokuviot meitäkin mietityttävät, tosin nuo vanhimmat lapset eivät enää niin hirveästi kulje mukanamme, mutta periaatteessa haluaisin kuitenkin auton, johon mahtuu koko joukko. Onneksi miehellä on bussikortti :) Meillä on kahden auton pakko, sillä molemmilla on työmatkaa jonkin verran, itse ajelen sitä nyt 140 kilometriä päivittäin, ja ajaminen sitten jatkuu, kun hoitovapaa loppuu.

Kevis rv 18 + 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä yksi suurperheellinen odottaja lisää :) Huhtikuussa tuntuu olevan monella la, niin minullakin 20.4.06. Perheeseemme kuuluu äiti, isi ja 5 tenavaa sekä tämä masulainen, joka oli todellinen yllärivauva. Minun on myönnettävä, että en ihan heti volttia hypännyt riemusta kun testi näytti plussaa, mies toipui nopeammin. Tosin minähän se tässä kotona olenkin, mies jatkaa töissäolemistaan kuten aiemminkin.

Meidän lapset ovat poika -92; tarkkavaisuushäiriön ja impulsiivisuusongelmien takia esy-ryhmässä 7.lk.lla oleva älykäs, nokkela, kiivas, ärsyttävä poika :)

Poika-94, 5.luokalla, vilkas ja fiksu, mutta myös äärettömän laiska ja elää haaveissaan, rakastaa harry pottereita sun muita.

Tyttö-99, varsinainen tamara; eskarilainen, joka HALUAA osata lukea. Taitava motorisesti ja veikkaan ettei oppimisvaikeuksia tule tällekään ipanalle. Kasvanut veljien keskellä, joten ärhäkkyyttä riittää :)

Poika-02, keskosena syntynyt suloinen ja melko pahaa astmaa sairastava poju. Helppo lapsi, rauhallisin näistä.

Poika-04, moniallerginen mutta aivan ihana poitsu, lähes aina tyytyväinen ja iloinen. Kova kiipeilemään, kävelyä on aloitellut kuukauden päivät hitaasti.

Masussa asustelee 4d-ultran mukaan toinen tyttö :)Tämä on

ehdottomasti meille viimeinen lapsi, minulle tehdään sterilisaatio, koska kaikki ovat sektiovauvoja ahtaan lantioni takia ja kohtu alkaa olla parhaat päivänsä nähnyt.

Olen itse 3-lapsisen perheen keskimmäinen ja miehellä on 1 sisko. Meillä on enemmän lapsia kuin kummankaan sisaruksilla yhteensä ;o)Suku pyörittelee silmiään, mutta siinäpä pyörittelevät. Autona meillä on 7-paikkainen tila-auto, joskin se on reksiteröity 8:lle, kunhan joku jaksaisi penkkitilausrumban.

Kirjoitan myös suurperhelistalle, moni varmaan tunnistaakin! Huhtikuisten listalla kirjoittelen myös, mutta täällä vauvalla harvemmin.

Mandi 24+1

Mikaido -73: Meillä muuten sama laskettupäivä!

Kevis67: Ja meillä aika samanikäiset lapset, mulla vanhin kans syntynyt -89, sit -92, -99 ja -02. Vanhimmat lapset eivät olleet kovin iloisia tästä vauvauutisesta, vanhin sanoi että ei kestä enää, aikoi muuttaa samana päivänä kun 18.v pois kotoa... ;) Enpä usko, kuitenkin paljon touhuaa noiden pienten kanssa ja tykkää hirveästi niistä sekä hoitaa ihan oma-aloitteisesti. Mut siitä ei kyllä tykkää että sotkevat isompien huoneet.

Niistä huoneista vielä, vanhimmilla lapsilla on omat huoneet, pikkupojilla yhteinen leikkihuone ja nuorin nukkuu meidän huoneessa. -99 syntynyt nukkuu meidän vieressä olevassa huoneessa, josta piti tulla takkahuone mutta tulikin oleskeluhuone. Vauvakin tulee nukkumaan meidän huoneessa ja jotkut tuttavat sanovat, että eivät voi tehdä enempää lapsia, kun ei riitä sitten jokaiselle lapselle omaa huonetta!

En kyllä ymmärrä, että pitäisi olla oma huone kaikilla perheenjäsenillä, jotkut jopa laittavat vauvankin omaan huoneeseen heti laitokselta päästyään! No, jokainen tyylillään.

Meille neljäs tulossa, joten kai sitä sitten suurperheelliseksi muuttuu... :) Itse kirjoittelin aikaisemmin ja tuonne huhtisten pinoon, mutta se sitten jäi, kun tosiaan monilla ensimmäinen tulossa ja kysymykset ja kuulumiset jotenkin toisenlaisia.

Meillä tyttöjä 11v, 4v ja 2,5v ja la huhtikuun alkupuolella. Kovasti toivottu on tämä nelonen ja tähän tämä lapsiluku saa kyllä meillä jäädä.

Kysymys teille muille nelosta odottaville, miten autoilette?! Meillä tällä hetkellä farmari, mutta siihenhän ei kohta enää mahduta. Minkälainen auto hyvä, kertokaapa kokemuksianne!

Mukavaa uutta vuotta kaikille!

Meille odotetaan neljättä syntyväksi huhtikuun lopussa (la 29.4.). Huhtisten palstalla oon käynyt vain esittäytymässä, koska paitsi että monilla on eka tai toka tulossa, niin oon myös moniin verrattuna ihan mummoiässä... Eli aktiivina oon roikkunut 60-lukulaisten palstalla.

Meillä on sama perhekuvio kuin Nelkulla (menikö nikki oikein??) eli koossa on pojat -00, -02 ja -04. Nyt ehkä jännittää enemmän kuin koskaan aikaisemmin, että kumpaakohan ' merkkiä' on tällä kertaa tulossa. Luulen taas odottavani poikaa, mut se kuvitelma ei perustu mihinkään faktaan.

Tää raskaus oli yllätys siinä mielessä, että olin ajatellut alkaa yrittää uutta vauvaa nyt tässä vuodenvaihteen jälkeen. Pikkuisen varomattomuutta vaan peliin, ja olinkin raskaana jo elokuussa. Kahden nuorimman välille tulee aika tasan 1½ vuotta ikäeroa. Hyvä näin, toisaalta!! :D

Kotona oon hoitovapaalla näiden vauhtiveikkojen kanssa. Asutaan pk-seudulla... ja koiran turjakekin tuolla kuorsaa...

terveisin Jymy rv 22+6

Kuutosta odotellaan,tosin matalaa profiilia yritän pitää,lokakuussa oli henkisesti aika rankka keskenmeno ja nyt tietysti pelottaa!Heti ekasta yrityskierrosta tärppäs(mikä nyt ei varsinainen yllätys ollut...)

Muu pesue on:tyttö vm-94,poika-97,tyttö-99,poika-03 ja poika-04.Tän kuudennen la on 31.8,toivottavasti loppuun saakka matkassa pysyy!

Lisää toisella kertaa,nyt ei aivot enää toimi,nukkumatti kutsuu =)

Sari+villi viisikko+sintti 5+1

Joo mäkin oon ope ja muut välit oon ollu töissä, mutta nyt oon kotiäitinä. Pätevyys on, mutta virkaa ei. Töistä ei ihan pääse vieraantumaan, kun mies samalla alalla ja muutama kaveri myös.

Ja Keski-Pohjanmaalla pikkupitäjässä ok-talossa asustellaan. Tilaa löytyy myös pihalta reilusti.

T@hti ja kolmikko sekä rv 11+5 (oisko?)

Ihanaa lukea viestejänne! Tulee niin hyvä mieli, kun tietää että maailmassa on muitakin joita keskivertokansalaiset pitävät jo hieman " kylähulluina" suuren lapsilukumäärän takia!

Autokeskustelua on käyty tiiviisti. Meillä on Vv Caravelle, mutta haaveilemme uudemmasta mallista Saksasta tuotuna...Raha vaan on tunnetusti suurissa perheissä hieman kortilla.

Meillä ei ole kaikille lapsille omia huoneita, sillä rintamamiestalon huoneita on vaikea jakaa uudelleen. Niinpä teimme remontissa ison leikkihuoneen pojille ja talon matalille sivuille makuualkovit. Tyttärellä on talon ainoakaisena oma huone...Meillä on mieheni kanssa makuuhuone alimmassa kerroksessa, jossa myös pienin nukkuu kanssamme.

Me emme ole kertoneet raskaudesta vielä kenellekkään, sillä edellinen raskaus päättyi ikävään keskenmenoon syyskuussa ja nyt ollaan hipihiljaa viikolle 12 asti. Sitten saamme varmaan osaksemme onnittelujen lisäksi myös niitä ajattelemattomia hölmöjä kommentteja.

Nyt on pakko mennä. Viettäkäähän hauska vuoden viimeinen päivä ja palataan asiaan ensi vuonna! Voikaahan " paksusti" !

Opemamma, nelikko(-96,-97, -03, -04) ja toivottavasti -06

Meille odotellaan toukokuussa syntyväksi 5 lapsemme. Ennestään kaksi poikaa ja 2 tyttöä. Syntymävuodet 96.97.99 ja 04. Itse olen kohta 35 äitiliini. Kaipaan juuri keskustelua teidän muiden suurperheellisten kanssa. Meillä ystäväpiirissä on paljon monilapsisia perheitä. Sukulaise tovat ehkä hieman kauhuissaan,osa jopa ilmaissut asian. Emme ole jääneet suremaan heidän reaktioitaan. Kieltämättä tämä viides oli meille itsellemmekin todellinen yllätys vauva, mutta nyt odotan innolla kevättä ja uutta vauvaa.

Olen kyllä ollut todella väsynyt alkuraskaudessa ja nyt iskiaskipu vaivaa. Välistä tunnen itseni todella vanhaksi synnyttäjäksi ja RAIHNAISEKSI verrattuna siihen kun olin alta kolmekymppinen. Tässäpä pikaisesti, nyt saunan lämmitykseen.

Hyvää uutta vuotta teille kaikille mammoille!

Lähti vähän nopeaan tuo edellinen viesti. juur etsin itselleni paikkaa ja ilmoittauduin noihin elokuisiin, mutta josko sitä tännekin pökkäis itsensä ;D

Elina kyseli ympäristön suhtautumisesta, toistaiseksi ei tiedä kuin muutama hyvä ystävä, he suhtautuvat ihan ok. Kyllä niitä kommentteja kai tulossa on....

Eli meille on elokuussa tulossa viides ja muut lapset ovat syntyneet -92 -93 -97 nämä poikia ja tyttö -99. Asutaan ihan tilavassa talossa. Autona on farmarivolvo, harvakseltaan reissataan koko sakki samaan aikaan. Nyt ei aiota autoa vaihtaa, vaan laitattaa volvoon taakse se lisäpenkki ja uusintakatsastaa se sitten. Se mitä mietin, on tuo taloudellinen tilanne, että milläköhän noita laskuja äitiyslomalla taas makselee.... No, siitäkin selvitään.

Palailen huomenna nla-kuulumisten kera. Kirjoittelinkin tuonne elokuisiin että painan nyt yhtä paljon kun yleensä raskauksien lopussa... great...

Piihe 9+0

meillä toyota previa vm 96 muistaakseni, paikat 7:lle. Ainoa ongelma on että takarivistössä on keskellä lannevyö. Emme ole vielä saaneet aikaiseksi selvittää miten siihen saisi sen normaalin (3.vyön?) turvavyön. Paksitilaa on ihan kivasti vaunut mahtuu mukaan mutta eipä juuri sitten kasseja ellei käytävälle auton sisään laita.

t. Hellu

Meitä on nyt tällä hetkellä viisi. eli minä, isä ja lapset

-96 syntynyt keskosena poika, luokiteltu lievästi dysfaatiseksi, mutta

selviää koulussa ihan normaalilla luokalla ja muutenkin koulunkäynti on sujunut ihan mallikkaasti.

-98 syntynyt poika, jolla on jotain tarkkaavaisuus häiriötä, mutta asiaa tutkitaan parhaillaan. Erittäin vilkas mutta hellyyden kipeä poika.

-99 syntynyt tyttö joka on eskarissa esiintynyt puheen viivästymistä mutta muuten on kiltti tosin nyt vähän uhmakkuutta lisääntynyt.

pojat ovat kouluttaneet tyttöä, ei kuitenkaan kovin herkkä nahkainen.

Ja nyt on tulossa sitten neljäs, ihan lähiaikoina Rv 36+6

Autona meillä on pakettiauto jossa on lisäpenkitys, jouduttiin auto pari vuotta sitten hankkimaan poikien harrastusten myötä jotta moottoripyörät saadaan kuljetettua. Joten autossa on tilaa.

Mutta asunnossa alkaa kohta olla ahdasta, pitäisi olla yksi tai kaksi huonetta lisää, asutaan pienessä kolmiossa

Sitten meillä on pari eläintäkin eli kissa ja vesikilpikonna.

Eli tässähän tätä juttua olikin.

Minnie-71

Neljännen laskettu aika 6.2. Ennestään poika 7v (-98); temperamenttinen ja voimakastahtoinen, erittäis sosiaalinen ja rohkea luonteeltaan. Toinen poika 6v (-99); kiltti, ujo ja arka, joskin kova poika puhumaan ja askartelemaan. Neiti Pippuri kohta 3v (-03) ; Kova " minä ite" -kausi menossa ja ilmeisesti uhmaikä makeimmillaan. Kovasti tykkää nukkevauvoja hoitaa ja laittaa ruokaa. Ja joka asiassa haluaa olla kaverina auttamassa.

Tämä neljäs on erittäin kovasti toivottu ja melkein vuoden yrityksen tulos. Lähipiiristä on kuulunut (varsinkin alussa) kauhisteluja ja hyvä ettei osanottoja. Viimeksi tällä viikolla sukujuhlissa sain olla tunnin tentattavana lapsiluvustamme ja loppuun tuli jos jonkilaista kommenttia. Mutta omapahan on asiamme ja itse hoidamme omat lapsemme sanoin. Haaveissa kun on vielä viideskin...

Meiltä löytyy myös kaksi kissaa ja tietysti mieskin talossa on.

matilda 34+3

Hei kaikki!

Meillä odotellaan monen muun tapaan neljättä lasta, la olisi heinäkuussa. Huvitti oikein pinoa lukiessa, kun tuntui moni asia niin tutulta! Jymy ja Nelkku: meillä myös kolme poikaa -00, -01 ja -04. Ihan päähän ottaa kaikki " jokohan nyt tyttö" kommentit. Mutta sellasiahan sanoo yleensä just kaikki puolitutut, läheiset ystävät tietää paremmin nää asiat.

Olen 33v ja kotona lasten kanssa. Asumme maalla Etelä-Suomessa, kuitenkin vartin päässä kaupungista. Perheeseen kuuluu myös koira ja tietenkin isä. Itse olen aivan hurahtanut puutarhanhoitoon, siitä kai huomaa, että alkaa tulla vanhaksi! Uuden vuoden jälkeen ajatukset suuntaakin aina kohti kevättä..

Raskaus on sujunut hyvin, vointi ollut oikeastaan hieman liiankin normaali, niin että alkaa huolestua jo siitä. Ei kyllä aiemmissakaan raskauksissa ole juuri pahoinvointia ollut ja ultrassa näimme jo pienen tulokkaan!

Opemamma: ollaan näköjään saman alan ihmisiä, mutta vaikka olaankin samoissa vuosissa, en ole ehtinyt " oikeihin" töihin vielä lainkaan ja kaiken lisäksi gradu on vielä tekemättä!

Nyt pois koneelta, ettei jää illan kohokohta väliin: kirjan lukeminen sängyssä rauhassa!

Heh, minäkin olen opettaja. Nyt olen töissä, mutta työmatka on aika pitkä, joten en ole varma kuinka kauan jaksan matkaa taittaa.

Töissä ei kukaan ole sanonut mitään negatiivista, mutta hämmästelevät varmaan keskenään, kun töihin tullessani ilmoitin, että lapsia ei enää tule. Teen töitä alueella, jossa on paljon suurperheitä, yli kymmentä muksua ruokakunnassa, joten tämä neljäs ei tunnu itsestäni mitenkään kummalliselta. Tuttavapiirissä on kaksi tai joissain harvoissa kolme lasta, joten kohtalotovereita ei ole.

Meillä nuo kolme edellistä ovat poikia kaikki, toivoisin toki tyttöä, mutta minkäpä sille voi, jos ei sellaista tule. Rakenneultra on 17.1., sitten ehkä pääsemme vauvaa tarkemmin kurkkaamaan.

Hyvää uutta vuotta kaikille,

Kevis

Hieno idea tämä! Kiva lukea, että on muitakin, joille vauvakuume on iskenyt useamman kerran ja joille on vielä vastattu pyyntöihin...

Meille odotellaan viidettä kahden viikon kuluttua syntyväksi. Vanhin tyttö täyttää 9 ja nuorin 4. Siinnä välissä ovat vielä 7-vuotias ja 5-vuotias. Touhua ja tappeluakin riittää, mutta kivaa on silti. Nyt on tulossa rennoin vauva-aika sitten esikoisen, kun on tuo väli niin pitkä edelliseen. Siis jos vauva on terve, tietysti. Sitten onkin jo eri juttu, jos jotain ylimääräistä ilmenee, koliikkia (ei ole tähän mennessä ollut) tai vauvan kehityksessä jotain muuta häikkää...

Autohommista oli puhetta. Meillä on 7-paikkainen farmari, pitemmillä lomamatkoilla perässä on kuomukärry sitten... Kaupunkiajot menee hyvin, kun kaikki saa vöihin. Mutta Vw Caravelle on kyllä ehdoton tilaihme, jos ei tahdo kärryä perässä vetää. Se on vain isohko kaupunkiajoon, mutta kaikkeen tottuu tietysti. Sitä löytyy pätkänä ja pitkänä.

Uusi ihana kotikin saatiin valmiiksi tänä vuonna, joten nyt on luksusta odotella vauvaa tilavaan kotiin:) Tuo vauvakuume on kyllä täälläkin semmoista kroonista, mutta kun kaikki ovat syntyneet sektiolla, on terkkari alkanut nyt painostaa sterilisaatioon päin... Hui hirvitys! Mutta tietysti pitää ajatella niin kuten mies sanoi että parempi viiden elävä äiti mitä kuuden kuollut... Vaikka eihän elämästä tiedä, mikä päivä on viimeinen. Mutta jos lääkärikin on leikkauksessa sitä mieltä, että järjetöntä enää yrittää lisää, pakkokait se on yrittää kuunnella!

Mutta nyt iloisin mielin viitosta odotellaan syliin ja paijattavaksi:)

meillä on nykyään tavallinen Toyota Corolla, jonne mahdutaan nipin napin, kun koira jätetään kotiin, ja kun mä sulloudun takapenkin keskipaikalle kahden turvaistuimen väliin. Vanhin poika istuu korokkeella edessä. Kevään mittaan kun maha kasvaa, niin voipi olla että tarvitaan kenkälusikkaa mulle autoon pakkautuessa ja nostokurkea purkautuessa... ;) Lisäksi meillä on pakettiauto miehen työautona; siihen mahtuu 2 matkustajaa.

Todennäköisesti me jatketaan sitten niin, että minä ja lapset matkustetaan corollalla ja mies ja koira pakulla. Meillä kun kaikki lapset on vielä sen ikäisiä, että mukana tullaan.

Ollaan kyllä katseltu tila-autojen vertailuja, mut niissä näkyy monissa olevan aivan olemattomat tavaratilat, jos autoon pakataan 6 ihmistä ja yksi rakki. Mutta jonkin aikaa vielä me tullaan tarvitsemaan vaunut tai rattaat melkein minne vaan ollaan menossa, eikä muunkaan matkatavaran määrä oo ihan vähäinen. Onko kukaan teistä viidennen tai kuudennen odottajista löytänyt hyvää mallia, jonne mahtuis sekä poppoo että kamat? Budjetti asettaa tietty omat rajoituksensa.

Me asutaan myös syrjäkylällä vaikka pk-seudulla ollaankin. Kaksi autoa on jokatapauksessa oltava.

Jollakin teistä oli ennenaikaisia vauvoja... Niin mullakin, eli esikoinen syntyi rv 34+2 ja sen jälkeen kaksi seuraavaa on tulleet vain pari viikkoa etukäteen. Toisen ja kolmannen raskauden vietinkin melkein makuuasennossa. Nyt tällä kertaa ei voi makailusta muuta kuin haaveilla näiden vauhtiveikkojen kanssa, mutta toistaiseksi odotus on mennyt aikaisempia paremmin eli ei ole vielä supistanut pahemmin. Sekin näköjään auttaa, ettei tarvitse joka arkiaamu raahata lapsia tarhaan ja yrittää itse päästä työpaikalle, jossa sitten raadetaan täysi päivä ja taas tarhan kautta kotiin, jossa kotityöt odottaa. Eihän täällä paljon lepäilemään pääse, mutta yritän ottaa rennosti ja pötköttää aina kun vaan ehdin. Koti onkin sitten sen näköinen....

hyvää perjantaita ja uuttavuotta jos en enää ehdi linjoille!

terveisin Jymy+pojat+masu-Pertsa rv 23+0

Heipä hei vaan kaikille!

Olin aikanani aloittamassa suurperheellisten pinoa tuonne kuumeilijoihin, jotta saisin vertaistukea. Tämä odottajien pino on loistojuttu.

Minä olen neljän lapsen kotiäiti, joka keskenmenon jälkeen odottelee siis viidettä villahousua toivottavasti paremmalla tuloksella kuin viimeksi. Esikoiseni täyttää kohta kymmenen ja on ainoa tytöntyllerömme. Pojat ovat 8, kohta 3 ja 1v3kk. Nimimerkkini kertoo ammattini, mutta olen virastani hoitovapaalla. Töitäkin olen ehtinyt tehdä...ikää kun on jo 34. Tämä viides on meidän perheen viimeinen., joten aion nauttia kaikesta täysin siemauksin. En kyllä tiedä mitä teen kun seuraava vauvakuume iskee...Olen luvannut laittaa " piuhat" poikki...Kuulostipa karmealta...

Meillä on isoa perhettä varten asiat ihan hyvällä mallilla, talossa riittää tilaa ja meillä on pikkubussi. Mielenkiinnolla odottelen ihmisten joskus ajattelemattomiakin kommentteja, kun kuulevat meidän odottavan viidettä lasta perheeseen...

Sitten omaa napaa...Pahoinvointi ei ole vielä alkanut, mutta väsymys on kamalaa...En tunnu saavan mitään aikaiseksi.

Nyt on pakko mennä vaipanvaihtoon...tuoksahtaa...

Opemamma, nelikko ja masuasukki rv 5+3 tai 4

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat