Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

puudutuksen antamisen kanssa? Olin siellä taannoin synnytystapakeskustelussa ja kysyin, että mitä ponnistusvaiheesa voi antaa, että haluan kyllä kaikki mahdolliset. TODELLA nihkeästi kertoi kyseinen kätilö ja oli vielä, että ' katsotaan sitten' , kun yritin inttää, että haluan ihan varmasti sellaiset, mitkä ovat mahdollisia.

Hän ei nihkeillyt epiduraalien yms. suhteen ollenkaan, joten ei välttämättä ollut asenteestakaan kiinni. Onko ongelma se, että niiden laittaminen vaatii lääkärin, joita siellä on vähän vai mitä ihmettä?

Kommentit (7)

tunnottomuus siis voi pidentää ponnistusta, joka taas saattaa aiheuttaa muita toimenpiteitä, esim episiotomian tekemisen, tai imukupin.

haikarassa yritetään synnyttää ilman turhia toimenpiteitä

aivan hyvin olisin ennättänyt saada kohdunkaulaan jotain ja vielä pukamiinikin suihketta, mutta kun ei niin ei. oli ihan hirveä synnytys, ei taukoja supistusten välillä. ensisynnyttäjänä en tiennyt paremmasta ja tuskat olivat niin hirveät, etten saanut sanottua mitään, hyvä kun pysyin tajuissani.

toinen synnytys muualla, eikä ollut mitään hätää. puudutuksia tarjoiltiin ja ne auttoivat. pelkäsin kyllä aivan järjettömästi tuon ensimmäisen kokemuksen perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos haluat mennä luomuosastolle synnyttämään, niin silloinhan tarkoitus on synnyttää mahdollisimman luomusti!

itse menin siihen synnytyssuunnitteluun asenteella, että niin vähällä mennään kuin selvitään, ja se sopi kätilölle oikein mainiosti. Itse synnytyksesä sitten (eri) kätilö tuli ihan ehdottamaan, että joskos se epiduraali ja oksitosiinit laitettaisiin kun aloin olla niin väsynyt, eikä synnytys edistynyt.

Ei siellä tositilanteessa minua ainakaan pulaan jätetty, mutta " turhia" puudutuksia varmasti vältetään.

Oli hyvin nihkeänä sen kanssa, että laitetaanko alapäähän mitään puudutusta ylipäätään ponnistusvaiheessa vai ei. Vai onko tämä asia, jonka näkee sitten alapäästäni, että ' jahas, tuohon alapäähän ei sovi mikään puudutus' . Tosin, senkin olisi voinut sanoa. Hän ei sanonut mitään syytä nihkeydelleen.

Ei suostunut kuitenkaan kirjoittamaan papereihin tai lupaamaan minulle, että mitään puudutusta edes yritettäisi laittaa. Epiduraali kyllä, mutta ei niitä alapääponnistus-puudutuksia.

Vierailija:

Lainaus:

koska oikeastaan et voi tietää mikä..

Vierailija:

Lainaus:

tunnottomuus siis voi pidentää ponnistusta, joka taas saattaa aiheuttaa muita toimenpiteitä, esim episiotomian tekemisen, tai imukupin.

haikarassa yritetään synnyttää ilman turhia toimenpiteitä

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat