Vierailija

Siis mikä siinä on sellaista, että niskakarvasi kohoavat, kun pikkutytön vanhemmat päästävät tuon sinänsä neutraalin sanaparin suustaan?

Kommentit (15)

Vierailija:

Lainaus:

Neiti, miss, mademoiselle = naimaton nainen

Yhtä hyvin voisit siis käyttää tytöstä nimitystä " naimaton nainen" tai mademoiselle. Yhtä hölmöltä kuulostaa pienestä lapsesta puhuttaessa.

Esim. Meidän naimaton nainen oppi eilen konttaamaan. Aamulla tuli isot kakat vaippaan. Naimattoman naisen herkkua on tällä hetkellä päärynäsose.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Puhekieli on asia erikseen, itsekin korvaan äiti-sanan taivutuksessa d-kirjaimen t-kirjaimella, mutta väärä kirjoitustyyli on tosi ärsyttävää. Enemmän kiinnitän huomiota kuitenkin neiti-sanan taivutukseen ja yleiseen käyttöön. Siis miksi ihmeessä vanhemmat eivät puhu tytöstä, miksi vauvan pitää olla neiti?

5

Mua taas ärsyttää hän-sanan käyttö. Vaikka se olisikin niin, oi niin oikein. Silti se ärsyttää. Itse käytän sitä, jos pakko on, mutta yritän korvata sitä kirjoitettuna just tuolla neiti tai typy -sanalla.

Vierailija:

Lainaus:

Puhekieli on asia erikseen, itsekin korvaan äiti-sanan taivutuksessa d-kirjaimen t-kirjaimella, mutta väärä kirjoitustyyli on tosi ärsyttävää. Enemmän kiinnitän huomiota kuitenkin neiti-sanan taivutukseen ja yleiseen käyttöön. Siis miksi ihmeessä vanhemmat eivät puhu tytöstä, miksi vauvan pitää olla neiti?

5

(johon itse sitäpaitsi kuulun), mutta esi-isäni, jotka ovat olleet oppineita, ovat taatusti enemmän olleet kartanon neitejä kuin juurakon huldia. Miksi minun pitäisi siis yrjötä kun kuulen sanan " neiti" saati kuvitella olevani parempi - jos siis käytän sanaa.

Pitäiskö sanoa mamselli?

Neiti, miss, mademoiselle = naimaton nainen

Vierailija:

Lainaus:

eli kirjoitetaan tyyliin neiTillä, neiTille. Ärsyttävä!

Prinsessa ei ärsytä yhtään, käytän itsekin sitä sanaa tyttövauvoista.

Ja miksi 10-vuotias ei ole prinsessa?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat