Vierailija

kuitenkin pitävät lemmikkejään lapsinaan? Siis ymmärrän lemmikkien hellimisen yms ( olen kouluttanut koiria), mutta rajansa kaikella. Eli esim. koirien ei anneta toteuttaa ollenkaan lajityypillisiä/ rotunsa mukaisia ominaisuuksia, vaan ne puetaan " hassuihin" tonttuasuihin, niille puhutaan kuin vauvoille, niitä syötetään kuin ihmisiä yms. Eli " hoidetaan muka tosi hyvin" , vaikka koiraa itse asiassa kiinnostaisivat ihan muut askareet. Joulukortissa komeilee koiran kuva yms....

Jossain työpaikalla puhutaan meidän " mintusta" kuin omasta lapsesta, pidetään koiran valokuvaa työpöydällä jne... Kun muut puhuvat lapsestaan, niin joku vertaa lastaan koiraansa. Just joo.

Ja en tosiaan tarkoita, että kaikkien pitäisi haluta lapsia / kaikki niitä saisivat, mutta miksi sitten pitää koiraa vauvana?

Kommentit (7)

vauvoina eläimiä voi kyllä pitää.. tai oikeastaan ystävinä, lapsina. Minulla on kissalapsia, ei ihmislapsia. So what?

ps. ja olen täällä koska pidän keskusteluista

Itsekin olen elänyt vaiheessa, missä koira oli minun " vauvani" , heti ensimmäisenä tavaratalossa suuntasin lemmikkiosastolle ja vein koiralle tuliaisiksi luita, hihnoja, vaatteita jne. Nyt vasta lapsen synnyttyä ymmärrän miten turhaa se oli. On koira minulle vieläkin rakas, mutta ihan toisella tapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta ei se sen kummemmin ärsytä kuitenkaan. Voi olla eri syistä pätynyt tilanteeseen, että ei ole lapsia saanut. Sitten hoivaviettiä puretaan lemmikkiin. Sitä mä en vaan ymmärrä, että joillakin sen oman lemmikin " etu" menee ihmislasten edelle. Vaikka lapset eivät omia olekaan, pitäisi mun mielestä ihmislapset asettaa AINA eläimen edelle.

No, mulla ei ole ikinä ollut omaa lemmikkiä, joten en tosiaan ymmärrä asiaa.

Oli se tosi terapeuttista, että sai purettua hoivaviettiä kotona johonkin olentoon. En sen vuoksi sääli ketään lemmikinomistajaa. Heillä on syynsä ja taustansa ja se on OK.

jokaisella on omat tapansa ja mitäpä se kenellekään kuuluu, jos joku hoivaa lemmikkejään ja pitää niitä lapsinaan. Lapsettomia voi ärsyttää ainainen puhuminen lapsista ja siitä kuinka eteviä ja fiksuja meidän lapset ovat. Eli ei ärsytä. Itsellä 4lasta

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat