Seuraa 

Meidän 2,5-vuotiaalle mahtuu vielä viime talven 86-senttinen haalari. Pojalla lienee kuitenkin pituutta ainakin 93 cm. Nyt ajattelin ostaa ensi talven varalle uuden haalarin, mutta mikä koko olisi sopiva? Entä minkä merkkistä haalaria suosittelisitte?

Kokoa tuntuu olevan tosi vaikea arvioida. Nytkin pojalla päällään 80-senttinen pusero, 100-senttiset housut ja 90-senttiset sukkahousut, kaikki sopivia...

Kommentit (14)

Meidän poitsu on nyt 3,5-vuotias (97 cm) ja hänellä on H&M.n 98 cm:n talvihaalari päiväkotikäytössä ja se sopinee (toivottavasti) tämän talven.

Hän oli 2,5-vuotiaana noin 91 cm pitkä.

Jos noita lukuja vertaa sinun poikaasi, niin ostaisin hänelle 104 cm:n haalarin ensi talvea varten.

Yleensä olen suosinut Travallen Remu-pukuja, mutta tuo H&M:n haalari on ollut ihan OK. Itse ostan yleensä sellaisia vaatteita, jotka hylkivät vettä/likaa ja pitävät tuulta. Travallen puvut ovat mielestäni jonkin verran " reilumpia" kooltaan kuin H&M:n.

Meillä on kakkoskamppeina toppatakki & henkselihousut yhdistelmä ja poika pitää niistä enemmän kuin haalarista. Hänen on paljon helpompi pukea ne itse päällensä. Itsekin pidän niistä enemmän, kun ne on esim. helpompi riisua kauppareissuilla mm. vessassakäynnin yhteydessä.

JA mietin kanssa ostanko 104 vai 110cm

Meillä nyt 98 peuharit ja reimatec haalarit. ostin nyt ensi talveksi 104 peuharin, kun se 110cm oli tas niin iso näköinen.

2v neuvolas poika 89cm

Jos löydän edullisen 110cm voin senkin ostaa varastoon.

peuhari maksoi 48e prismassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuolta voit katsoa lapsesi kasvuennusteen.

Itse olen juuri pähkäillyt, ostanko nyt 4v3kk ikäiselle vajaa 110cm pitkälle tytölle ensi talveksi 116 vai 122cm haalarin. Tuon kasvukäyrän mukaan tyttöni olisi 5-vuotiaana n. 120cm pitkä eli ton mukaan pitäis ottaa 122cm.

Ja kääk, aikuisena hän olisi tuon mukaan n. 180cm pitkä, hope not....=/

Päälaelle kuitenki varmaan taputtelee 158cm " pitkää" äitiään...;)

meillä esikoisella on nyt käytössä 104cm haalari, täytti lokakuussa 3-v ja oli silloin n 102cm pitkä. Tuo haalari mennee tämän talven. Aloitti syksyllä 98cm haalarilla, mutta oli varsin ahtaan tuntuinen. Hyvissä ulkohaalareissahan on mitoitus niin, että menevät lähes seuraavaan kokoon asti. Ensi talveksi ostan 110cm haalarin, mutta tämä 104cm haalari saattaa syksyllä mennä jonkin aikaa. Itse en lähtisi ostamaan ihan liian isoa haalaria, siinä on varsin hankala liikkua. Meillä on käytössä ollut lähinnä Reiman haalarit, ovat ihan ok.

86cm haalari ja se on liian iso tällä hetkellä,..80cm äitiyspakkauksen puku alkoi olla jaloista liian lyhyt enkä viitsinyt ostaa uutta 80cm pukua, joka ei välttämättä mene koko kevättä päälle.

ostaisin sinuna ja ostan itse meidän kuopukselle jolla nyt pituutta 93-94cm, edellisen talven 86cm menee vielä muttei kyllä koko talvea.

Toisena pukuna hällä on 104cm Reimatec ja siinähän on aika reilu se mitoitus.

Meillä ainakin esikoinen hurahti 2½-4v välillä liki 20cm pituutta enkä usko että kuopus pahemmin siitä jälkeen jää.

Meidän 3v pojalla nyt 110cm menee nippa nappa (Lassien supratech) ja joudun nyt ostaan 116cm lopputalveksi. Varmasti on liian pitkät puntit, mutta käsistä ja harteista sopiva. Pitkäkätinen, muttei niin pitkäjalkainen poju. Toki tosi pitkä ikäisekseen.

Siskolla oli talvella 3.5v 116cm haalari (Reima).

Meidän poika on nyt 3,5 v. ja herralla käytössä Lassien toppapuku 104. Puku just sopiva, saa nähdä meneekö koko talvea. Poikamme on aika pitkä ikäiseksi joten olisi pitänyt ostaa viime vuonna alennus myynneistä isompi.

Joku sanoi tällä palstalla aiemmin, että kannattaa ostaa puku jättäen aina yksi koko väliin (86, ei 92 vaan 98 jne). Se kuulostaa minusta hyvältä ohjeelta.

Lapsen pituuskasvu kylläkin rauhoittuu hieman näillä ikävuosilla joten ostan varmaankin itse pojalleni varastoon ensi vuodeksi 110cm. Lassien puvut " pieniä" koko merkkiin nähden ja ainakin meillä näppituntumalla Reimat " isompia" .

Meidän poistu on nyt 3,6 vuotta ja käyttää 104cm toppatakkia ja toppahousuja.Ja nekin ovat semmoset vähän väljät eli ostasin sinuna kyllä ens talveksi 104cm puvun.

Minä ostin nyt pojalle alesta ens talveksi puvun joka on 110cm ja poitsullahan on sillon ikää jo 4,5 vuotta. Toivon et mahtuu sillon vielä... :)

...että n. 10cm extraa kannattaa varata. Eli omalle 94cm pojalleni ostin Reiman puvun kokoa 104cm ja kehuivat molemmat myyjät " juuri oikean kokoiseksi" . Samaa sanoivat siitä kuin joku täällä aiemminkin, että yksi koko kannattaa jättää väliin, eli jos on ollut nyt esim. 86cm, seuraavaksi kannattaa ostaa 98cm. Itse siirryin aimoharppauksen koosta 86->104cm.

ostettu reilun kokoinen 90cm Brion haalari ja käytettynä ostettu 104 cm Lassien Supratech. Jälkimmäinen menee varmaan alkutalven ensi vuonnakin ja sitten ostin 2-osaisen Lassien Supratechpuvun kokoa 110cm alesta juuri.

Tyttö nyt n. 92cm ja 2v5kk.

lassien haalari joka on vähän reilu ja menee vielä ainakin tuon kevätkauden 06 ja toivottavasti vielä ensi syys/talvikaudenkin niin että sitten vuoden päästä alesta ostaisin seuraavan...Luultavasti 3,5 vuotiaalle menee 104 tai 110 senttinen. Riippuu lapsen pituudesta..Meillä aika lyhyt pikkumies nyt noin 92 cm jos vielä ihan sitäkään..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat