Vierailija

Kaveri on aivan hallitsematon. Raivokohtauksia, huutoa, riitaa. Fyysistä uhkailua ja väkivaltatilanteita. Huutaa äidilleen päin naamaa " Haista vittu huora" ja haistattelee myös perheen ulkopuolisille ihmisille, esim. minulle on tullut " haistavitut" päin naamaa. Mitähän siinä perheessä oikein tapahtuu kun poika on tuollainen?

Sivut

Kommentit (71)

Nämä riehujat ovat taas näitä leikki-ikäisten vanhempia. Tunnen henkilökohtaisesti kaksi perhettä, joissa täysin mahdoton teini on oma-aloitteisesti siirretty lastenkotiin, kun mitkään normaalit toimenpiteet eivät toimineet, ja vanhempien elämä meni helvetiksi. Kunnolliset vanhemmat (toisessa yh) ja tavallinen elämä, mutta lapsi meni teini-iässä täysin sekaisin. Mitään viinaa tai huumeita kuvioon ei kuulunut, vaan....kaikkea kuvailemaasi paskaa, jota laps kaatoi vanhempien niskaan. Kyseessä on, idiootit, VÄLITTÄMINEN ja huoli lapsesta, joidenkin kohdalla muu kuin vanhempien vaatima siirto pois kotoa ei auta.

Toisessa tapauksessa teini muutti takaisin kotiin parin vuoden kuluttua, rauhoittuneena, fiksuna ja järjissään, toisessa on nuorisokodissa edelleen, mutta saa käydä usein kotona, on jatkanut koulunkäyntiä ja rauhoittunut kummasti. Kummassakaan tapauksessa murrosikäinen ei enää nykyään syytä vanhempiaan mistään " hylkäämisestä" vaan todellakin itse tajuavat, ettei heidän kanssaan voinut elää, koska EIVÄT ITSEKÄÄN VOINEET ELÄÄ ITSENSÄ KANSSA. Teinitkin tajuavat, että vanhemmat siirsivät heidät asiantuntijoiden valvontaan RAKKAUDESTA, mutta te AV-mammat ette sitä tajua.

Pahin vaihe menee vuodessa ohi (edelleen, olen se sama joka tempaisi veitsellä äitiään), mutta jos se jatkuu ja jatkuu, ja käy täysin mahdottomaksi, on parempi antaa lapsen toipua murrosiästään muualla. Molemmissa tapauksissa tämä riekkuminen alkoi jo n. 10 vuotiaana, toisella hieman allekin. Itsenäistyminen ja elämän ymmärtäminen ottaa joskus lujille....

Vierailija:

Lainaus:

ei nautita ollenkaan mistään tai pidetä hauskaa...luulekko tosiaan että tolleen tulee hyvät välit nuoreen?

Jos on nuoren kanssa ongelmia, lähtisin juuri siitä yhdessä tekemisestä liikkeelle ja yhteisestä ajasta. Sillä saa nuoreen siteen ja alkaa paremmin kuunnella puhetta ja helpompi sopia säännöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Moraalisesti tietysti on yhtälailla väärin, mutta seuraamukset ovat toki pahemmat (kai henkisesti) jos jotain sattuu.

Rikosoikeudellisesti riippuu aina teosta, onko yritys tuomittava.

enkä tosiaan ollut edes pahimmasta päästä. Ja kaikki oltiin normaalien perheiden lapsia.

Kädet ristissä toivon ettei hurja murrosikä ole periytyvää. Vaikkakin ihan kunnon aikuinen minusta tuli. Äitinikin on antanut onneksi anteeksi.

onneksi 36 et ole minun äitini!

vaikka eipä oma äitini ollut tuosta kaukana, koskaan ei ollut mulla omaa rahaa ja sehän johti siihen että varastelin kaupoista minkä kerkesin ja myin itseäni viinapalkalla. sitäkö lapsellesi haluat? vastaa, ole hyvä!

Vierailija:

Lainaus:

Ja tosiaan, cannabis ei aiheuta psykooseja, on ihan tutkittu juttu. Ihminen, joka on altis johonkin mielenterveyshäiriöön/sairauteen, kuten vajota " psykooseihin" , saa sen joka tapauksessa, vaikka olisi juonut lasin mehua. Cannabis ei siis ole aiheuttanut sitä, vaan laukaissut joka tapauksessa tulollaan olevan psykoosin. Saman voi tehdä kuppi kahvia tai olut. Älkää nyt herrajumala taas sotkeko niitä HUUMEITA tähän, kun ette mistään mitään tiedä.

Kumma tarve puolustella kannabiksen käyttöä.Ettei vaan olisi pilviveikko asialla.

Vierailija:

Lainaus:

Lapsella todettu sairaus ja lääkkeetkin olis haluttu käyttöön, mutta kun isi ei haluu et poika syö lääkkeutä ja sit vaan ei jakseta kun poika on niin hankala..jne...

Ehkäpä kannattaisi laittaakkin poika lastenkotiin, siellä ei enää kyseltäs ottaakos mika tänään lääkkeensä vai eikö huvita...

Ottakaa herranisä vastuu lapsistanne!

täällä ihan varmasti on semmoisia myös keskustelussa joilla on omaa kokemusta. Yritetään nyt muistaa, että oikein voi toimia monella eri tavalla!

Tässä tulee vähän semmoinen olo kuin vain yksi kirjoittajista olisi oikeassa..ainakin omasta mielestään..

ennen sitä huora sanaakin on varmasti muita lievempiä sanoja kokeillut ja ilmeisesti saanut " luvan" nimittelyä jatkaa. Liian löysä kuri ollut selvästi. Hyvä kuitenkin jos saatte apua.

..yleensä käytetään. Jos lapsi käyttäytyy itsetuhoisesti ja aggressiivisesti, voidaan lastensuojelulain perusteella käyttää fyysistäkin rajoittamista. Eli pidetään kiinni, rauhoitellaan, eristetään muista, annetaa aikuisen seuraa ja aikaa ajatella.

Psykiatrinen osastohoito tai lastensuojelulaitos ovat hyviä vaihtoehtoja jos kotona ei voimat tai aikuisuus riitä. Riemuja ja rakettaja jaelaan sitten, kun ne on oikeasti ansaittu.

Kuten kirjoitin, riehuvia teinejä kaduttaa aika pahasti jälkeenpäin. Kaikki eivät sitä myönnä. Minäkin pelästyin, että sehän perkele osui...;)

On eri asia olla vaikeassa murrosiässä, kuin että tekee tieten tahtoen pahaa muille. Se erotetaan siellä nuorisopsykiatrisellakin..:)

Lapsella todettu sairaus ja lääkkeetkin olis haluttu käyttöön, mutta kun isi ei haluu et poika syö lääkkeutä ja sit vaan ei jakseta kun poika on niin hankala..jne...

Ehkäpä kannattaisi laittaakkin poika lastenkotiin, siellä ei enää kyseltäs ottaakos mika tänään lääkkeensä vai eikö huvita...

Ottakaa herranisä vastuu lapsistanne!

psykiatrisesti sairaalta nuorelta on oikein poistaa kaikki ilot, raketit ym.?

Ymmärrän kyllä rankaisu mielessä terveelle nuorelle moiset konstit.

Minun mielestäni 36 kuulosti elämäänsä tai oikeammin lapseensa kyllästyneeltä ihmiseltä joka huomannut jo lapsestaan 7 vuotiaana, että pieleen menee, muttei ole onnistunut mitään muuttamaan ja nyt yrittää laittaa lapsen yhteiskunnan suojiin jotta itse pääsee helpommalla.

Saa suuttua, tämä oli vaan minun mielipiteeni

Kun jouduin arestiin huoneeseeni lukkojen taakse, karkasin ikkunasta ja olin muutaman päivän omilla teilläni.

Ja huoneeni sentään sijaitsi tuolloin omakotitalon yläkerrassa, joka on ks. talossa n.2,5 normaali kerroksen korkeudella.

Nykyään olen aivan normaali kotiäiti!

Joillakin lapsilla murrosikä on vaikeampi kuin toisilla. Ei käytös aina johdu vanhemmista.

Omassa kodissani ei kiroiltu, juotu (enint. viiniä ruoan kanssa), eikä edes poltettu tupakkaa. Vanhempani olivat johdonmukaisia, luotettavia ja rakastavia.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat