Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

käytässa 2kk ollut ja sivuvaikutukset ihan hirveet. paino vaan nousee, oon ihan hulluakka suorastaan, välillä huudan, välillä itken. mieski jo miettii että pitäskö mun mennä " hoitoon" omko muut vaihtoehdot kierukka(johon ei varaa), kondomi tai selibaatti?käykö joku muu

minipilleri imettävälle??

Kommentit (9)

Eka 3 kk oli yhtä vuotoa. Muutama päivä oli taukoa ja aina alko vuoto. Mutta päätin että syön sen eka paketin loppuun ja jos sitten ei normalisoidu niin lopetan pillerit. Mutta ihme tapahtu kolmannen liuskan lopussa. Ainanen vuoto loppu ja menkat tulee normaalisti kerran kuussa. Mielialat vaihtelee kyllä laidasta laitaan. En tiedä johtuuko pillereistä. Mutta näillä ajattelin sinnitellä niin kauan kuin imetän. Poika on nyt 7 kk joten en varmaan enää kauaa imetä.

Minäkin sain ensimmäisen lapseni synnyttyä minipillereitä (en muista enää merkkiä). Paino nousi 3 kuukaudessa 6kg ilman muutoksia ruokailutottumuksissa ja mieliala heitteli ihan laidasta laitaan. Myös kaikkien tuttujeni kokemukset minipillereistä ovat olleet vastaavia. Ihmeellistä, kun niissä on hormoonipitoisuudetkin vähäisempiä. Tavalliset yhdistelmäpillerit käyvät hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulle noi cerazetit ei sopinu alkuunkaan. Tuli aivan masentunu ja sekopää olo. Kuukauden päivät söin ja onneks mies sano yks päivä, että heitä helevettiin noi pillerit, että kyllä me kortsulla pärjätään niin kauan kuin imetät. Näin tein ja en ole katunu. Sen verran harvakseltaan ehtii seksiä muutenkin harrastaa, että kortsulla on hyvin pärjätty. Viikossa mieli kirkastu, kun lopetin pillerit.

Itse söin ennen raskautta Mini-Pill-merkkisiä pillereitä ja ehdotin tietysti lääkärille että jatkaisin niitä. Neuvolalääkäri kuitenkin sitä mieltä että Cerazette on parempi vaihtoehto, koska Mini-Pilleistä ei ole niin paljon tutkittua tietoa. Cerazette tosin Mini-Pilliä huomattavasti kalliimpi vaihtoehto.

Itsekin odotan, että pääsis vaihtamaan yhdistelmäpillereihin. Itse saan minipillereistä finnejä:( Meillä ei tosin tuon kortsun käyttöön ole luottamista, joten kärsin siis finneistä. Onneksi niitä vaan yläselässä ja näin talviaikaan ei sieltä näy.

eilen nakkasin loput pillerit veks, melkein 2 liuskaa kerkesin niitä syömään. miehelle sanoin että onko parempi että on seksiä haluamaton hullu akka ja kaheli äiti kuin tasapainoinen ja käytössä kortsut tms. pitäänee ensivuoden puolella soitella neuvolaan ja kysellä vaihtoehtoja.

Nykyään ei enään ekaa joudu maksamaan. Se on kuulemma jossain vaiheessa muuttunu niin, et saa joko kupari tai sitte sen hormoonikierukan ilmaiseksi. Oli mulleki aika yllätys, kun tosiaan luulin et saa vaan sen kuparikierukan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat