Seuraa 

Ihan yksinkertaisesti vaan, että kuinka paljon häänne on tullu maksamaan ja paljonko kutsuvieraita, siis tällä vuosisadalla (2000) ?

Kosintaa odotellessa.. ;)

-marica28 ja poika 5vko

Kommentit (20)

kävimme valokuvaamossa hääkuvassa. niitä kuvia tilattiin sitten itselle ja lähimmille sukulaisille. Muille lähetimme kiitoskortiksi tavallisen valokuvan johon olimme vain kirjoittaneet kiitos ja nimemme. siinä yksi tapa päästä edullisemmin kuvauspuolesta. juhlissa ja kirkossa kuvia ottivat ystävämme.

Meitit vihittiin keskimmäisen lapsemme ristiäisissä...isäntä meinas et 2 kärpästä yhellä iskulla ku kerta pappi olis paikalla jokatapauksessa ;)

vieraita oli yht. noin 50, ruoat saatiin tutun kautta edullisesti (on amiksen keittiölinjan opena), 1 tuttu leipoi kakut ja pipparit edullisesti ja sama henkilö oli tarjoilemassa josta ei ottanutm palkkaa, metsästysseuran hirsihuvila paikkana 500mk, ei orkesteria,juomat suurimmaksi osaksi virosta ;)

puku (valkoinen jakkupuku ja miehen musta puku), sormus, kampaukset sekä hääkuvat...kaikki yhteensä noin 10 000mk jonka meitin vanhemmat maksoi lukuunottamatta sormusta, pukuja ja kampausta.

Häät olivat mukavan pienet ja intiimit keskellä metsää marraskuun pimeänä iltana..kynttilöitä ja pikkulamppuja paljon joilla saatiin tunnelmaa....nyt siis 5 vuotta naimisissa ja häämatka edelleen tekemättä ja lapsiakin jo kolme =)

eläke-ikää ja häämatkaa odotellessa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

vieraita oli noin 60 ja euroja meni noin 5000. Bändi ja hääkakku saatiin lahjaksi joten niitä ei maksettu. Kaikki mahdollinen ruoista hääpukuun tehtiin itse. Johonkin sitä rahaa uppoaa älyttömän paljon, enemmän kuin kuvittelis. Ja tähän tietty häämatka päälle.

Tipy

Eli 35 vierasta ja rahaa meni n. 4000e. Me syötiin ja juotiin ravintolassa eikä siis tehty mitään ruokia ite eikä tuotu juomia Virosta ;)

Vieraita oli n.100. Juhlia jatkettiin kirkon jälkeen seurakuntatalolla joten tila ei maksanut mitään. Ruokaa tehtiin (osaksi etukäteen) itse ja juhlapäivänä keittiössä hääri tuttumme. Hänellä apuna yksi alan opiskelija jolle maksettiin vähän palkkaa. Kakut sun muut leivottiin itse.

Ostimme molempien vaatteet omiksi. Miehen puku sokokselta ja itselleni yksinkertainen mutta ihana hääpuku jostain morsiusliikkeestä. Vaikkei ollut kalliimmasta päästä sain silti kauneimman mekon jonka helsingin liikkeistä löysin! kengät ostin muualta kun morsiusliikkeissä maksavat älyttömästi!

Häissämme ei tarjoiltu alkoholia kun emme itse juo, sillä säästyi varmasti tosi paljon. Bändiläiset olivat ystäviämme, juhlissa ei tanssittu mutta bändi esitti musiikkia juhlan aikana ja säesti muutaman yhteislaulun.

Muutenkin apunamme oli iso joukko ystäviämme. Työt jaettiin niin ettei kenellekään tullut liikaa ja läheisemme saivat nauttia juhlasta myös. Ainoastaan keittiössä olevat eivät pystyneet koko ajan osallistumaan ohjelmaan.

Ystävien ja omat taidot siis käyttöön! Me ainakin saimme ikimuistoiset ja vieraidenkin mielestä ihanat häät! Ja rahapuolikaan ei vienyt koko omaisuutta :)

vihkiminen oli samaan aikaan kuopuksen kasteen kanssa. Vieraita oli n. 30 ja juhlat maksoi n. 1500e.

Vihkiminen oli kirkossa ja juhlat ulkosaaristossa miehen vanhempien saaressa. Anoppi teki ruuat ja äitini kakun. Tarjolla oli 3 eri salaattia, lihapullia, härän sisäfilettä, patonkeja, perunaa, savustettua siikaa ja graavisiikaa ja jos jotain muuta oli niin nyt en kyllä muista. :) Meikin ja kampauksen sain lahjaksi serkultani joka on kosmetologi-kampaaja.

Häämatkalle menemme ensi kesänä.

Juhla oli aivan ihana, pieni ja intiimi. Juuri sellainen kuin olin halunnut. Ilmakin oli tuurilla aivan ihana! Hääyön vietimme läheisessä mökki saaressa vuokramökissä.

Tosi halvalla on jotkut saaneet aikaiseksi isotkin häät näköjään.

Meillä siis.... häät maistraatissa v. 2003, ex-mieheni ja joku tuntematon maistraatista todistajina, kahvit torilla (tosin itse en juonut) elikkäs kustannukset tuo kahvi 1.5 euroa =).

Samaa luokkaa oli edelliset häät : vihkiminen maistraatissa, avioliiton vahvistaminen kotona, vieraita 2, kustannukset alle 100 mummon markkaa vuonna 1993.

Niin ja sormustakaan ei vielä ole, joten sekään ei maksanut =).

Rapuäiti.

Vieraita noin 100, kustannukset kaikkineen 3000 euroa. Sisältää häämatkan, joka tosin tehtiin vasta syksyllä 2003, naimisiin mentiin keväällä.

Me mentiin naimisiin viime kesänä, vieraita 65 ja niille tarjottiin ruoka ja kahvit eräässä kartanossa tässä Vaasan lähikunnassa. Itse kilpailutin Vaasan pitopalvelut ja nuo kartanot. Laskeskelin seurakuntatalojen vuokria ja muiden juhlatilojen. Kallista hommaa... Emme halunneet, että sukulaiset olis joutunut hommiin tarjoilemaan tai muuta, kun me kutsuttiin vaan lähimpiä sukulaisia. Laihialla, Mustasaaressa, Sundomissa, ja Sulvalla oli kartanoa ja kievaria, jotka järjesti juhlia. Koko juhlapaketti mietittiin etukäteen, mitä haluttais ja kyseltiin hintoja. Sama tehtiin pitopalvelujen kohdalla, joihin laitettiin ruoasta ja tarjoilusta kyselyt. Tuli huomattavasti halvemmaksi tuo kartanojuttu kun meillä ei ollu ketään halukasta tarjoilemaan juhliin ilmaiseksi ja tarjoilijan palkka oli aika paljon. Kartanossa tarjoilu kuului pakettiin ja tarjottiin ruokana pippuripihvit ja perunat , salaatteja, leivät juomat ja kahvit kakkuineen. Todella hyvä emäntä ja isäntä teki juhlasta unohtumattoman! Ne hoiti kaikki järjestelyt, me saatiin käydä koristelemassa päivää ennen omat jutut ja ne laittoi loput. Meillä oli kaaso ja bestman paljon mukana suunnittelussa ja sit se pariskunta. Vieraita oli 65, ruokailu edellä mainittu ja koko lauantai suttaantui siinä, ja ulkorakennukseen " aittaan" oli tehty tanssipaikka. Ihanat oli! Paketti maksoi yht. 1500e. Mun vanhemmant maksoi häät ja sisko on ompelija. Loput (Korut, koristeet tehtiin itse ja muut hääjutut, kankaat) maksoi 1500e. Siis yhteensä 3000e. Häämatkalle lähdettiin toisen vanhempien antamilla ja häävieraiden lahjoittamilla rahoilla. Kutsuihin kun painettiin tilinumero ja käyttötarkoituksena matka, vieraat oli riemuissaan, me ollaan oltu kauan yhdessä, joten tavaran tarvetta ei ole. Sori jos hehkuttelin liikaa, mutta häät vielä onnellisena muistona takaraivossa, eikä tarvi enää niitä jälkikäteen maksaa, kun vanhemmilla oli säästöjä. Me ollaan 30v:aita, ja silti ne makso. Onnea suunnittelulle, Vaasassa on paljon mahdollisuuksia! Rakenna mahdollisimman omanlaiset häät, niin niistä tulee ikimuistoiset.

Meidän häissä oli vieraita 76 ja kustanukset n.1200-1500. Matka oli ylläri mieheltä, kustannuksiltaan vajaa 3000. Juhlat pidettiin vuokratiloissa, kustannukset 500, puku, kengät ja huntu (jonka ompeli ystävä) yhteensä noin 1000, ruuat (catering) paljon (?), viinit netistä ja muut juomat virosta, miehellä vuokrafrakki, koristeet (kukat, karkit jne.) tehtiin itse, morsiuskimppu maksoi aika paljon (?), kuvaaja 160 + kuvat (teetettiin itse) ja kakku (?) . Eipä näitä enää oikein muista. Ruuat ja juomat veivät eniten rahaa. Hiukset ja meikin hoiti nykyinen käly ja auto oli miehen töistä ilmainen. Onneksi omat vanhemmat + miehen maksoi suurimman osan. Sormukset maksoimme ristiin.

Toivottavasti kosinta tulee pian!

(toivoo hän, joka sitä neljä vuotta odotti, ja jonka häät oli ihanat :' ))

Vieraita oli 160 ja häiden kokonaiskustannukset taisivat olla noin 7000 euroa. Aika paljon tehtiin itse ja käytettiin tuttuja hyväksi kaikessa mahdollisessa (mm. orkesteri oli kavereita joten ei maksanut paljoa). Tuolla summalla siis tarjottiin vieraille ruoat ja juomatkin. Häät pidettiin paikallisella seuraintalolla.

Häät 03/05

Vieraita noin 100.

Bändi 600 e

Paikkavuokra 150 e

Ruoka, iltapala, kahvitus (pitopalvelusta kaikki) 2000e (20e/hlö)

Hääyö hotellissa 100 e

Hääpukuni 550 e

Miehen puku + villakangastakki 400 e (olis kyllä hankittu joka tapaukses)

Booliainekset äitini kustansi samoin kukka-asetelmat ja koristeet

Hääautona ystävän Mersu

Kampauksen teki parturi ystäväni

Meikkaus 35 e

Kuvaus + kuvat/kiitoskortit 300-400 e

Häämatkalla " vain" kylpylässä, oisko ollut jotain 300 e

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat