Vierailija

Minä inhosin omaa lapsuuttani, en siksi että se olisi ollut erityisen surkea (ihan normaali), vaan siksi kun ei koskaan saanut päättää omista asioista.

Teininä se oli täysin sietämätöntä. Kotona meillä ei silloin enää juuri tapeltu (koska sain esim valita omat ruokani ja ostaa ne kaupasta), mutta koulussa oli todella vastenmielistä.

Kyse ei ollut siitä, että olisin halunnut pistää kaiken läskiksi, vaan pienistä yksinkertaisista asioista: haluan päättää milloin menen nukkumaan, milloin käyn bilettämässä (uskokaa: aika harvoin) ja sen sellaista.

Inhosin myös sitä, että aikuiset kyseenalaistivat aina järkevyyteni, vaikka olin niin vastuuntuntoinen ja järkevä kuin suinkin vain osasin. Itse asiassa jopa huomattavasti moralistisempi kuin nyt. Huokasin helpotuksesta kun täytin 30 vuotta: enää ei kukaan aliarvioi jatkuvasti. En silti tunne itseäni älykkäämmäksi kuin 15-vuotiaanakaan.

Kommentit (7)

Minä muuten natin siitä ettei tarvi ite päättää mitä ruaksi vaan joku toinen miettii ja valmistaa.

Lapsuus oli aika helppoa aikaa (muistelisin) nykyään ongelmat on isompia :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla on aina ollut auktoriteettiongelma, enkä vieläkään sopeudu simputukseen. Onneksi näin keski-ikäisenä sitä ei tarvitse enää kohdata kuin korkeintaan työpaikalla. Ja sittenkin pitää hankkiutua töihin, joissa ei ole alimmassa kastissa.

jos teini ostaa omat ruokansa kaupasta ja valkkaa ne ite. Huh. Mulla oli ihan todella täydellinen lapsuus/nuoruus. Kotihommia tein enemmän kuin kukaan tuntemani, mutta se on vain kaikki ollut plussaa näin jälkeenpäin. Minusta kotona-asuvan lapsen ei todellakaan kuulu päättää paljoakaan omista asioistaan.

Vierailija:

Lainaus:

Minulla on aina ollut auktoriteettiongelma, enkä vieläkään sopeudu simputukseen. Onneksi näin keski-ikäisenä sitä ei tarvitse enää kohdata kuin korkeintaan työpaikalla. Ja sittenkin pitää hankkiutua töihin, joissa ei ole alimmassa kastissa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat