Vierailija

Kommentit (10)

hakeudu esim perhekouluun. Sitä järjestää adhd-keskus, mutta ei ole tarkoitettu vain adhd-lapsille. Sieltä saa myös ihan puhelinkonsultaatiota. Sinne on kyllä tosi pitkät jonot. Sitten esim. perheneuvola voi auttaa ja kirjallisuus. Tahkokalliolla ja Sinkkosella on hyviä, kiinnostavia ja helppotajuisia kirjoja. Muista että lapsi tarvitsee aikuista, hän ei pysty näkemään omaa parastaan ja aikuisen on se nähtävä hänen puolestaan ja toimittava sen suuntaisesti, tietysti myös lasta kuunnellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

negatiivisia tunteitasi. Sitähän tuo kiltteys just on. Negatiivisten tunteiden näyttäminen on johtanut torjuntaan tai rangaistuksiin ja siksi sulla on vaikeuksia pärjätä lapsesti negatiivisten tunteiden kanssa. Olisko joku keino työstää omia tunteitasi? Jos ei muuten niin itsehoito-oppaita lukemalla. Jokin aika ilmestyi kirja Kiltteydestä kipeät, siitäkin voisi olla apua.

Kannattaa myös pitää itsestään hyvää huolta. Väsyneenä on kaikkein vaikeinta ottaa lapsen raivoa vastaan. Tietysti aina ei ole helppoa saada lapsenhoitoapua. Mutta kaikin keinoin kannattaa yrittää päästä virkistäytymään välillä.

Mulle oli siitä tosi paljon apua. Se kirja toi mielestäni hyvin esille sen, ettei kieltämisestä tartte tuntea syyllisyyttä ja että rajoittaminen on ihan oleellista lapsen hyvinvoinnin kannalta. Ja itse olen huomannut, että kun pystyy kieltämään ilman syyllisyyttä, lapsikin on rauhassa ja tottelee paljon paremmin. Mutta annas kun äidin naamalla on epäröintiä tai tuskastumista, kitinästä ei tule loppua. Ja kannattaa tehdä itselleen selväksi tarkasti mikä on kiellettyä ja mikä sallittua ja pysyä sitten johdonmukaisesti siinä. Kun on itse tenyt selväksi itselleen miksi jotain asiaa ei voi sallia, se on myös helpompi kieltää pontevasti ja ilman epäröintiä.

Oletko miettinyt näitä enemmän? tai oletko miettinyt etukäteen toimintasuunnitelmaa näitä tilanteita varten? Lapset etsivät rajojaan kunnes ne löytävät. Kun lapsi ei pysty itse hallitsemaan itseään, aikuinen joka hallitsee itsensä ja tilanteen tuo lapselle turvan. Teillä on pitkä matka edessä, jos lapsi joutuu etsimään rajojaan kaukaa. Tulette vain onnettomiksi molemmat.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat