Vierailija

Kommentit (9)

ja vois olla parei jättää tekemättä, sillä oikesti sitä on niin moneen kertaan sukulainen oman ittensä kautta, että oikeesti ihan hirvittää.

Mun isä ja äiti on kotoisin aivan eri puolilta Suomea, mutta niin vaan löysin heillekin yhteisen esi-isän 1700-luvulta...

Totta, ennen sukulaisavioliitot oli Suomessa yleisiä. Niin se varmaan on ollut muissakin kulttuureissa, mutta onkohan Suomen väestökanta ollut kuitenkin suhteessa pieni...

Minulle on kyllä jäänyt semmoinen kuva esim. Intiasta tai joistain islamilaisista kulttuureista. Että tytöt usein on naitettu serkuille tai pikkuserkuille. Siis taloudellisista syistä. Ei siis lähde omaisuus jakautumaan. Ja että niissä kulttuureissa avioliitto on ollut perheiden välinen taloudellinen sopimus.

Ja onhan vanhoissa kylissä Suomessakin jonkun mutkan kautta kaikki sukulaisia keskenään. Nykypäivänä vasta liikutaan enemmän ja löydetään se puoliso muualtakin kuin ' naapurista' .

Siis tämä on vain mun mielikuva en tiedä faktoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siksi olemme erinomaista tutkimusmateriaalia perinnöllisten tautien tutkimukselle. Aikamoisen eristyksissä olemme pienenä kansana eläneet.

Vierailija:

Lainaus:

ja vois olla parei jättää tekemättä, sillä oikesti sitä on niin moneen kertaan sukulainen oman ittensä kautta, että oikeesti ihan hirvittää.

Mun isä ja äiti on kotoisin aivan eri puolilta Suomea, mutta niin vaan löysin heillekin yhteisen esi-isän 1700-luvulta...

Totta, ennen sukulaisavioliitot oli Suomessa yleisiä. Niin se varmaan on ollut muissakin kulttuureissa, mutta onkohan Suomen väestökanta ollut kuitenkin suhteessa pieni...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat