Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

kertokaa mikä paikka tampereella on paras lapsperheelle. missä parhaat palvelut? vuokra-asuntoon lähdetään ainakin aluks.

Kommentit (21)

Mutta esim. (Etelä-)Hervanta on hyvä paikka lapsiperheelle asua. Siellä on paljon leikkipuistoja, kerhoja, apteekki, kaupat, neuvola, kirjasto, lääkäriasema, jne.. lähellä ja helppo myös päästä kaupunkiinkin päin. Hervannan valtaväylän varrella on Prisma ja Citymarket. Hervannasta keskustaan kulkee useampi linja-autolinja.

Mielipiteitä saat varmaan sata erilaista, tässä omani :)

Mukavia alueita on todella paljon, itse olen asunut Koivistonkylässä, Hervannassa ja Hallilassa.

Koivistonkylä on vanhaa rauhallista omakotitaloaluetta. Pidän itse, matkaa keskustaan vain muutamia kilometrejä. Kauppa ja posti löytyvät lähistöltä, samoin koulu ja päiväkoti.

Hallilassa on paljon lapsiperheitä, mutta suuri osa lapsista alkaa olla esiteini-iässä, mikä näkyy jonkin verran kaupan seinässä :) Yksi kauppa, koulu, neuvola ja päiväkoti. Kaupunkiin matkaa noin 8-9 kilometriä, bussit kulkevat hyvin. Miinuksena ihanaiset Hornetit, jotka lentävät tästä yli Pirkkalaan. Asutaan tällä hetkellä Hallilassa, ja noihinkin kyllä tottuu :)

Hervannassa on " parempia ja huonompia" alueita. Etelä-Hervanta on kivaa omakotitaloaluetta, Pohjois-Hervanta yleisesti ottaen vähän rauhattomampaa. Siellä asuu paljon opiskelijoita (poliisikoulu ja teknillinen yliopisto). Palvelut lähes erinomaiset, bussilla pääsee kaupunkiin nopeasti ja usein.

Länsi-itä suunnassa " ohitustie" ruuhka-aikaan jokseenkin tukossa, joten jos työpaikka on jommassa kummassa suunnassa, ei ehkä kannata muuttaa kaupungin vastakkaiselle puolelle.

Idässä olevista asuinalueista kuten Linnanmaa, Atala, Olkahinen jne. olen kuullut positiivista (paljon lapsia). Mutta omakohtaista kokemusta ei ole.

En muuttaisi Multisiltaan, mutta tämäkin on vain kuulopuheiden seurausta. Siellä kai on hiukan rauhattomampaa.

Lähikunnat myös mukavia ja kulkuyhteydet Tampereelle usein hyvät.

Toivottavasti saat lisää kommentteja.

Tervetuloa Tampereelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

täälläkin on ihan hyviä alueita, vain pari on ns. rauhattomampaa. hervannassa hyvät koulut ja päiväkodit ja tilaa niissä.

itse olen asunut monessa paikassa tampereella, niin keskustassa kuin lähiöissä (linnainmaa, hatanpää, härmälä, kaleva, pyynikki, hallila) ja olen ehdottoman tyytyväinen nykyiseen eli herwoodiin :)

multisiltaan, peltolammille, tesomalle, kaukajärvelle, kalkkuun en muuttaisi.

Etenkin Tahmelassa on sellaista Astrid Lindgrenin Melukylän tyyppistä tunnelmaa. Paljon myös lapsiperheitä, mutta talot kalliita ja vuokrat korkeita.

Molemmat myös lähellä keskustaa, jos sitä arvostaa.

Onko teillä omia kokemuksia? Me olemme asuneet 4 vuotta nyt tesomalla, sitä ennen hervannassa ja lukonmäessä. Kyllä tämä länsipuoli voiton vie. Ruuhkat on kyllä tosi, mutta meillä ei ole autoa joten bussien kulkuun se ei niin vaikuta, ja bussithan kulkevat hyvin.

Olen huomannut että täällä ihmiset ovat todella ystävällisiä ja auttavaisia, joukkoon hyväksytään helposti. Voihan tietty olla että meillä on ollut vaan tosi hyvä tuuri, parempia naapureita en osaisi toivoa. Myös kaikkiin kerhoihin pääsee helposti " sisään" .

Vuokrien hinnat ovat myös matalammat täällä.

Mielipiteitä on monia, tämä on vain minun.

Tervetuloa Tampereelle ap!

Alueen lapset alkavat olla esiteini-ikäisiä ja se näkyy. Turhan monet vanhemmat antavat lastensa tehdä ja mennä miten tahtovat. Hornetien yölennot on sitten vihon viimeinen pisara...

nim. muualle muuttanut

Jos kerrostaloa ajattelitte vuokrata, niin Kalevassa on palvelut ja kaupat lähellä ja yhteydet kaikkialle hyvät. Myös Epilä on ihan kivaa aluetta, joskin kauempana keskustasta..

Jos molemmilla autot käytössä, kannattaa katsastaa asuntoja keskusta-alueen ulkopuolelta, jolloin säästätte vuokrassa taatusti. Mm Annala, Holvasti.... Eikä Tampereelta ole ympäryskuntiinkaan mahdoton matka, Pirkkala, Nokia, Sääksjärvi kaikki nämä alle 30 minuutin ajomatkan päässä keskustasta.

Liikenneyhteydet kaikkialta niin hyvät että itse en ainakaan Treen lähiössä asuessani autoa kaivannut. Bussit kulki monta kertaa tunnissa. Itse välttäisin Härmälää/Rantaperkiötä, Nekalaa ja Tesomaa, ehkä Kissanmaata. Muuten voisin asua missä vaan. Tampere on tosi jees, tervetuloa!

Länsi-Tamperetta välttäisin (ellei ole töissä siellä). Alueena kaunista, mutta ruuhkat kauheat keskustaan. Tosin tuohon tulossa helpotusta uusien teiden takia.

Jos miehesi on esimerkiksi Hervannassa töissä, niin ilman muuta sitten kannattaa muuttaa Hervantaan. Lyhyet työmatkat säästää rahaa ja aikaa. Muutenkin Hervanta on mainettaa paljon parempi. Pohjois-Hervanta on levotonta, mutta Etelä-Hervannassa on viihtyisiä omakotitaloja, rivareita jne. Ja naapureina paljon teknologiakeskuksen työntekijöitä ja korkeakoulun henkilökuntaa eli ihan kunnon ihmisiä. Palveluita Hervannassa on parhaiten Tampereen lähiöistä. Kirjasto on suuri ja hyvä, Kela löytyy jne.

Muuten kannattaa katsoa, missä on hyviä vuokra-asuntoja tarjolla. Esimerkiksi Koivistonkylä (hyvä!!!) ja Kaleva. Niissä on yleensä vanhoja taloja, joissa ei ole huoneistokohtaisia saunoja ja Kalevassa ei välttämättä edes parveketta.

Itse asun myös Hallilassa ja tykkään kyllä tästä. Rauhallista ja metsäistä aluetta.

Mutta sitten on metsää, rantaa, kaunista miljöötä, paljon lapsiperheitä ja ihan oikeasti sellaista lämminhenkistä " kylä" -meininkiä. Ken sellaisesta tykkää niin silloin nuo ovat oikeita seutuja. Kullakin makunsa.

Tosin pispalasta ja pyynikiltä on aika vaikeaa löytää vuokra-asuntoja.

Asun nyt Kalevassa ja näen ikkunastani 3 kerrostaloa ja kaikissa näyttäisi olevan isot parvekkeet, tosin näistä 2 on rakennettu 2000 vuoden vaihteessa.

Mutta onhan täällä niitä 60 luvun kerrostalojakin, joissa on vain tuuletusparvekkeet.

Asuinalueen valintaan vaikuttaa aika paljon se onko perheellä käytössä autoa ja missä työpaikka sijaitsee.

Meidän perheellä ei ole autoa, joten valitsimme oman asuntomme kahdesta vaihtoehdosta sen perusteella että tämä on 200 metrin päässä kaupasta.

Mutta siis talosta se on kiinni tietenkin.

Kalkkua muuten kehottaisin välttämään. Se on niin hirveän kaukana kuten Villiläkin. Samoin Annala on jotenkin syrjässä, vaikka onkin keskiluokkainen lapsiperhealue. Tahmela on jees, mutta yliarvostettu kuten Pyynikki ja Pispala myös. Mä en ymmärrä, miksi ihmiset maksaa mitä vaan niissä röttelöissä asumisesta (Pispala, Pyynikki). Itse asuin Pyynikillä puutalossa nuorena, mutta en kyllä lasten kanssa sinne enää menisi, vaikka se asunto oli saman kokoinen kuin nykyinen.

Varmaan ap:n kannattaa miettiä sitäkin, mitä haluaa ympäristöltään. Eli haluatko luontoa, matalia asuntoja, tilaa jne. vai haluatko vilinää ja palveluita. Miten haluatte asua? Ja paljonko laitatte painoa sille, että asunto on uusi vai kelpaako esim. 50-luvun kerrostalo pienine kylpääreineen. Uudet on aina kauempana kaikesta (paitsi Hatanpää) ja keskustan lähellä on vanhaa. Vai haluatteko rivariin tai luhtitaloon.

Älkäähän nyt manatko tätä kaupunginosaa parvekkeettomaksi.

Koikari ja Kaleva on molemmat tosi hyviä ehdotuksia, koska molemmista loistavat kulkuyhteydet keskustaan ja isot kaupat ihan lähellä. Kalevassa Sammonkadun varrelta löytyy melkein kaikki mitä vain voi toivoa, paitsi vaatekaupat. Eli pankit, posti, apteekki, leffavuokraamo, hyviä pizzerioita, päiväkodit lähellä, koulut, iso Prisma ja S-market, myöhään aukiolevat Piccolot+ Siwat, huoltsikat, Hese, askartelukauppaa, iso ihana puisto ja liikennepuisto, jäähalli, uimahalli, huonekalukaupat (Isku, Asko, Pelkonen, Stemma) Jysk, 2 kirppistä, ravintoloita, kangaskauppa, kenkäkauppa....

Siis kaikkea mahdollista. Paitsi niitä vaatekauppoja, joiden takia on lähdettävä joskus keskustaan, onneksi Nysse kulkee Sammonkadulta 3 bussin voimin, Teiskontieltä muistaakseni 4 bussia ja Kalevankankaalta 3 bussia.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat