Seuraa 

Tällaista vaan oisin kysellyt että kun se vuosikin tuossa kohta vaihtuu ja hieman juhlistaakkin täytyy, että miten muut meinaavat juhlia ja sallitteko pienen alkoholimäärän nauttimisen?

Itse ajattelin juoda kaveri seurassa pari lasia punaviiniä.. Olisiko kommentteja, meinaatteko itse nauttia alkoholia silloin, mitä/paljonko?

Sivut

Kommentit (25)

Tässä mun muutama suosikki:

-Kopparbering alkoholiton siideri, päärynä maultaan ja paljon paremman makuinen kuin alkoholillinen.

-Kaupasta ja alkosta löytyvä saksalainen alkoholiton kuohuviini (Carl Jung; Schloss Boosenburg), Ei tod. eroa muuten alkoholillisesta kuin että ei ole kitkerää. Etiketissä lukee, että sisältää alkoholia ENINTÄÄN 0,5 til %.

Huom! Elysee areena alkoholiton sisältää alkoholia 2,2 til % vaikka löytyykin alkoholittomien hyllyltä alkosta. Kysyin, että miksi se siellä on kun kuitenkin niin paljon til %, " se nyt vaan luokitellaan holittomaksi" . (Tämä tiedoksi niille, jotka haluavat ehdottomasti pitää 0-toleranssin.)

kyllä varmasti muutaman kuoharilasillisen aijon nauttia uuden vuoden juhlissa ja eikä minusta siinä ole mitään pahaa jos muutaman lasillisen ottaa

Hyvää Uutta Vuotta !

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse en tyrkytä kenellekään, uskon edelleen siihen että jokainen tietää mitä tahtoo ja tekee omat valintansa :)

Tosin toisaaltaan, jos he eivät tiedä sinun olevan absolutisti, niin ehkä sitte siten ihmettelet kun kieltäydyt pienimmästäkin alkoholista jota tarjotaan -> siihen varmaan auttaisi suoraan sanominen: olen absolutisti, muutoin ottaisin kiitos ;)

Musta tuntuu että enemmän kyllä joutuu selittämään ja perustelemaan ne ihmiset jotka ottavat sen yhden siiderin/oluen/lasin viiniä raskaana ollessa. AInakin useimmat naiset tuntuvat syyllistävän näistä asioista, jos ei ihan suoraan niin kierrellen ja kaarrelen ainakin. Enkä tarkoita nyt tätä pinoa, vaan noin yleensä elämässä, tämän palstan ulkopuolella, tosin tälläkin palstalla ;)

Ja sitten juon loppuillan pommacia ja mehua ;)

Miehen kanssa ollaan tätä raskaus ja alkoholi- keskustelua käyty, kun olen pohtinut uskallanko juoda lasillisen siideriä saunan jälkeen. Mies sanoi, että juo vaikka koko pullo, vähemmän se vauvaa vahingoittaa, kuin se, jos polttaisin koko raskausajan tupakkaa. Sen jälkeen olen hyvällä omallatunnolla juonut pari kertaa lasin siideriä, viimeksi jouluna maistoin pitkästä aikaa olutta (ja sain todeta, että se ei passaa minulle, lasillinen riitti saamaan mahan sekaisin :/)

Eggis rv 17+1

Itse aion tyytyä alkoholittomaan juomaan... Nykyään löytyy niin viinistä ku kuoharista myös se alkoholiton vaihtoehto eikä maku kyl hirveästi eroa alkoholia sisältävistä eikä tarvi huolehtia et mitähän se masuasukki tästä tykkää : )

Minusta on PÄÄASIA ettei kukaan tuomitse toista, vaan tosiaan jokainen tekee oman elämänsä valinnat -> se on jokaisen etuoikeus ja joku sanoikin että erilaisuus on se RIKKAUS!!

Itse otan lasillisen meidän vakio kuohuviiniä jota mies eilen kävi pullollisen ostamassa. Ruuan kanssa luultavasti otan puoli lasillista punaviiniä. Niiden lasien välille kuitenkin tulee jo muutama tunti, joten en koe juovani 2 annosta kerralla. Ja tosiaan jos tekee mieli -> väkisin en minäkään juo.

Minullekin tämä on jo kolmas raskaus ja olen aiemmissakin raskauksissa juonut pari kertaa ruokaviinin koko raksauden aikana. Se on minun ja mieheni yhteinen päätös.

Alkoholitonta siideriä ostin pari tölkkiä. Kopparsbergillä on ainakin hyvää =) mutta ajattelin ostaa yhden ihan " oikeankin" siiderin :)

Kopparbergin siideriä aion juoda, on tosi hyvää. Joulupöytäänkin ostettiin punaviini alkoholittomana.. Sitä mietin et jos kuitenkin pikkolopullon ostais aitoa kuoharia tai samppanjaa, enempää en kuitenkaan aio ottaa.

Minä ajattelin pyytää isäntää tuomaan sellaisen lasten kuohuvan pullon ;) Saan sitten minäkin poksauttaa... Muutenkaan en kauheasti kuohareista tykkää, mtta noi lasten litkut on kyl aika hyviä. Ja pääasia että pääsee juhla tunnelmiin! Hyvää uutta vuotta kaikille! Ensi vuosi tuokin sitten mukavia asioita tullessaan!

Kati (rv 30+5)

vajaan lasillisen punaviiniä ruuan kanssa. Niinkuin joulunakin. Sitten tyydyn alkoholittomiin, olueen ja siideriin!

Hyvää Uutta Vuotta! Ja skål!

Minä kyllä juon varmaan pari siideriä koko illan aikana.

Kaikki tekee just niinkun itse hyvält tuntuu. Ei kyse ole kuitenkaan tässä mullakaan mistään muusta kuin parin maistelemisesta enkä usko siitä olevan vauvalle haittaa.

Omantunnon mukaan :)

Eli en ole ajatellut juoda yhtään tässäkään raskaudessa kuten en edellisessäkään. Kuulun silti heihin ketkä eivät tuomitse lasin parin ottajia. Omalla kohdalla vain tuntuu hyvältä tämä nollatoleranssi. Varsinaisen ryyppäyksen sen sijaan kyllä tuomitsen vastuuttomaksi, niin ja myös sen jos useamman kerran viikossa niitä sauna kaljoja menee.

Mutta siis korostan etten tarkoita heitä ketkä juhlatilaisuudessa hiukan kilistelevät.

mine:

Lainaus:

Heissan

Jokainenhan vastaa ja päättää asioistaan ja valinnoistaan itse. Minun valintani on senkaltainen, etten koe tarpeelliseksi alkoholin käyttöä raskauden aikana. Puhutaan vain 40 viikosta ja tietenkin sitten imetysajasta. Olen alkoholin saloja kokeillut ennen raskautta ihan kyllästymiseen asti. Minulle alkoholin jättäminen pois elämästäni ei ole ollut luopumista mistään. Olen nauttinut raskausajastani ja myös tuttavieni pirskeistä ihan ilman alkoholia. Ruokaviinin nautiskelijana olen myös pidättäytynyt koko raskauden ajan ruualla tarjottavista viinilasillisista. Tarjolla on nykyään niin paljon alkoholittomia vaihtoehtoja niin viineissä kuin oluissa ja siidereissäkin eli niitä olen kyllä käyttänyt hyväksi. Maun vuoksi nautiskelijoille erittäin hyviä vaihtoehtoja. Olenpa nauttinut tästä alkoholittomasta elämästä niin paljon, että harkinnut alkoholin jättämistä kokonaan elämästäni pois. Siihen en kuitenkaan velvoita ketään muuta. Kuten sanoin, jokainen tavalleen uskollisena.

Mukavaa alkavaa vuotta 2006!

Terveisin

mine + piiperoinen 30 + 1

Samoin perusteluin en ole ottanut tippaakaan sen jälkeen kuin aloin esikoista odottamaan. Ja tämä kakkonen sai alkunsa aikaan jolloin vielä imetin esikoista, joten meillä tuo tauko venähtää vähän pidemmäksi... Ja olen myös kokenut hyvin positiiviseksi tämän alkoholittoman kauden ja samalla pohtinut jättäisinkö alkoholin pois myös jatkossa. Mieskin on ollut absolutisti jo vuosikausia.

En nyt usko että lapsi yhdestä lasillisesta vammautuu, mutta toisaalta en usko tuosta lasista olevan lapselle mitään hyötyäkään. Yhden vammaisen lapsen äitinä olen kiitollinen etten ollut raskauden aikana ottanut tippaakaan. Vaikkei asioilla mitään syy-yhteyttä olisikaan, varmasti jossain vaiheessa olisin kyseenalaistanut ne muutamatkin siiderit tai viinilasit... Suositushan kai kuitenkin on nolla-linja (joku sanoi ne kaksi ravintola-annosta viikossa, mutta meidän neuvolassa puhuttiin muuta), koska mitää rajaa ei osata vetää.

Mutta nämä siis ovat omat ajatukseni, kukin tehkööt niin kuin tykkää.

Heissan

Jokainenhan vastaa ja päättää asioistaan ja valinnoistaan itse. Minun valintani on senkaltainen, etten koe tarpeelliseksi alkoholin käyttöä raskauden aikana. Puhutaan vain 40 viikosta ja tietenkin sitten imetysajasta. Olen alkoholin saloja kokeillut ennen raskautta ihan kyllästymiseen asti. Minulle alkoholin jättäminen pois elämästäni ei ole ollut luopumista mistään. Olen nauttinut raskausajastani ja myös tuttavieni pirskeistä ihan ilman alkoholia. Ruokaviinin nautiskelijana olen myös pidättäytynyt koko raskauden ajan ruualla tarjottavista viinilasillisista. Tarjolla on nykyään niin paljon alkoholittomia vaihtoehtoja niin viineissä kuin oluissa ja siidereissäkin eli niitä olen kyllä käyttänyt hyväksi. Maun vuoksi nautiskelijoille erittäin hyviä vaihtoehtoja. Olenpa nauttinut tästä alkoholittomasta elämästä niin paljon, että harkinnut alkoholin jättämistä kokonaan elämästäni pois. Siihen en kuitenkaan velvoita ketään muuta. Kuten sanoin, jokainen tavalleen uskollisena.

Mukavaa alkavaa vuotta 2006!

Terveisin

mine + piiperoinen 30 + 1

Minäkin löysin ihan tavallisesta ruokakaupasta alkoholitonta saksalaista kuohuviiniä, joka oikeasti maistui hyvälle. Olen sitä lipittänyt pari pulloa ja ajattelin juhlistaa uutta vuottakin sillä. Lisäksi minulla on alkoholitonta viiniä kotona, jos tulee sellainen olo, että jotain haluaa.

En halua tässä moralisoida ketään, mutta ainakin tuo alkoholiton kuohuviinivaihtoehto oli maultaan niin hyvää, että tuskinpa minulle tulee aidon kuoharin hinkua ollenkaan, vaikka normaalioloissa olisinkin pari lasillista ottanut.

Hyvää uutta vuotta,

Kevis

miksi pitäisi juoda alkoholia kun on tarjolla myös alkoholittomia vaihtoehtojakin?

onko se niin vaikeaa? kopparsbergiltä olen löytänyt oikein hyvän makuisen alkoholittoman siiderin, se on oikeasti hyvää eikä ole omantunnontuskia sen juotuaan.

mutta jokainen tyylillään.

mutta itse en juo pisaraakaan raskauden aikana alkoholia,enkä polta.En nyt enkä edellisessäkään raskaudessa.Se on ihan periaatepäätös.Alkoholittomia juomia,siideriä ja olutta tämän 40 viikkoa..

Mukavaa uutta vuotta kaikille kilistelitte sitten minkälaisen juoman kanssa tahansa!!! =)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat