Vierailija

Asia vaivaa minua suunnattomasti.

Olemme seurustelleet miesystäväni kanssa vuoden. Minulla on yksi lapsi (olen siis yh). Emme asu yhdessä, mutta asiasta on kyllä puhuttu.

Seurustelun alkaessa olin kotihoidontuella ja nyt syksyllä menin töihin. Palkkani ei ole järin hyvä. Teen koulunkäyntiavustajan työtä (en ole koulutettu).

Ongelma. Mies on viikonloppuisin (ja joskus arkisin) luonamme. Käymme kaupassa ja hän maksaa aina ruokaostokset. Riippumatta siitä onko mukana esim. vaippoja lapselle, tiskiainetta, minun kuukautissiteitä tms. mistä hän ei suoranaisesti hyödy. Miehelle asia on ok. Hänen mielestään hän voi hyvin maksaa ostokset, kun minä kerran kokkaan (hän itse ei laita ruokaa lainkaan ja elää poikamiestaloudessaan lähinnä eineksillä). Hän tienaa lähes kolminkertaisesti enemmän kuin minä.

Minä pyrin joskus mahdollisuuksieni mukaan tasoittamaan tilannetta niin, että pidän huolen että leipää, juustoa, leikkelettä ym. on saatavilla ettei hänen tarvitsisi niitä maksaa. Yleensä ostan vaipat, siteet ym. itse, mutta joskus ne jäävät viikonloppuun ja näin ruokaostosten lomaan.

Vaatteita, meikkejä ym. en koskaan osta tuolloin. Ne ostan täysin itse.

Välillä tuntuu, että olen verenimijä :-/ Ilman muuta rakastan miestä. Rahan takia en seurustele kenenkään kanssa. Totuus on kuitenkin se, että emme söisi läheskään niin hyvin kuin jos ruokalasku jäisi minun kontolleni.

Mitä te ajattelisitte asiasta?

Kommentit (12)

anna vaan miehen maksaa, jos kerran haluaa. voithan sinä sitten joskus mennä miehen luo ruokakassien kera. naurettavaahan se olisi jos sinä menisit kassalle yhden sidepaketin kanssa heti perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ehkä tämä mies ei ajattele, että kamalaa, kun rahaa kuluu, jos hänellä kerran on siihen varaa. Se on vain rahaa!!! Sitä tulee ja menee eikä kukaan kai sitä hautaan mukanaan vie=)

Jos asia on miehelle ok, niin mitä siitä sitten sen enempää hermoilemaan? Jos se miestä vaivaisi niin kai sillä nyt olisi suuta sanoa. Ja niin, sinä kokkaat, laskepa työlle hinta, niin jo rupeaa olemaan miehelle kannattavaa toimintaa.

Luultavasti on vain jäänyt tietynlainen trauma ex-avokista, jonka kanssa kaikki piti laskea pennilleen/sentilleen vaikka asuttiin yhdessäkin. Ja vaikka minä opiskelin ja hän oli töissä (lapsia meillä ei ollut).

Nyt tuntuu uskomattomalta ajatella, että toisen elämä ei pyörikään rahan ympärillä...

ap

Jollakin miehellä se, että saa pitää naisesta taloudellisesti huolta voi myös kasvattaa rakkautta. Perinteiset miehet kun eivät pidä sellaisista nykyajan itsenäisistä naisita, joilla on tarve tulla toimeen aina omillaan eikä voi koskaan näyttää heikkouttaan.

Jos asia alkaa miestäsi vaivaamaan niin hän varmasti tuo asian esille.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat