Seuraa 

Käytettyjä turvakaukaloita katselen ja ovat niin eri-ikäisiä,voiko 5 vuotta vanha olla vielä turvallinen,onko tietoa,muistaakseni näissäkin voi muoviosat ns.väsyä pakkasen ja kuumuuden takia??

Kommentit (1)

lastentarvike liikkeessä myyjä opasti, että ei kannata käyttää yli 3-vuotta vanhaa kaukaloa/ istuinta.

Sen säilytyskin vaikuttaa kuntoon eli jos on säilytetty kylmässä niin muoviosat ovat voineet haurastua ja istuin voi olla hengenvaarallinen koska kolaritilanteessa tai jopa pikku tönäisyssä muovi voi haljeta vaarallisesti tosi teräviksi palasiksi joka voi vahingoittaa lasta vaikka itse törmäys ei olisi.

Myös kannataa muistaa että jos tuoli on ollut kolarissa vaikka ulkoisesti ei ole mitään vikaa havaittavissa niin tuoli ei saa enään käyttää missään tapauksessa eli on menettänyt turvallisuutensa. samahan pätee esim pyöräilykypärissä joita ei saisi kovin pudottaa koska jännite menee !

Itse olisi todella tarkka keneltä ostaisin käytetyn tuolin koska se säästö on aika pieni jos on kyseessä lapsen turvallisuus.

Anteeksi en halua luoda mitään hysteriaa mutta taidan itse olla aika yliherkkä näissä asioissa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat