Seuraa 

Kommentit (19)

Milläs viikoilla teillä on sydänäänet kuuluneet edellisessä raskaudess nekuului 12+4 mutta nytpä ei kuulunut samalla ajalla. Olen vähän huolissani vaikka lääkäri rauhotteli että istukka saattaa olla pahasti edessä. No ensi viikolla olisi np ultra jos siellä sitten näkyisi. Pitkä odotus ensi viikkoon astu painaa mieltä kuitenkin.

Tony rv 12+5

Löytyihän se harso-juttu tuolta kaukaa, olikohan peräti sivulta 25 :)

Mutta noissa pääskyn laittamissa linkeissä oli tosi mukavan näköisiä, eikä nyt mitenkään hirveän hintaisiakaan :) Vähän erilaisia kuin nuo tavalliset valkoiset.

pääsky - 19.12. 07:51 vastaa tähän viestiin (7/8)

Täältä ainakin:

http://www.vekaramaa.fi/tuotteet/6/4002. phtml

http://www.vaippakeiju.fi/tuote.jsp?PROD UCT=91

http://www.kestovaippakauppa.com/?tuote_ id=96&op=lk&kat=

http://www.tunttarulla.com/Lisatarvikkeita.htm

http://koti.phnet.fi/takala/kuvioharso.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eilisessä viestiketjussa oli puhetta sisarusten rattaiden hankkimisesta. Ikäeroksi tulee 1 v 8kk. Todennäköisesti rattaat on hankittava vaikka esikoinen ei meinaa enää edes nyt aina jaksaa istua rattaissa kauppareissua jonne on matkaa vain 10min yhteen suuntaan. Oppi kävelemään 10 kk ikäisenä ja nyt kävelee ulkona tosi hyvin. Haluaisi vain kävellä :) mutta tuskin minulla kestää hermot perässä juosta ja hitaasti kävellä ensi kesänä jos ei rattaissa istu.

Seuraava neuvola on vasta viikolla 16 jossa annetaan se esiselvityslomake että pääsee miettimään nimiä mahdollista hätäkastetta varten.

Nyt on jotenkin seesteinen vaihe ku kriittiset 12 vk on täynnä ja np-ultrassa käyty. Mutta edelleenkään en oo hirveesti raskaudesta ilmoittanut kuin lähisukulaisille ja tutuille. Talviaikaan helppo maha piilottaa takin alle :)

Ihanaa, sain juuri varattua Ruotsin risteilyn kuukauden päähän! Ei mitä

än huimaa reissua, mutta vähän vaihtelua arkeen.. otan äitini ja lapset mukaan ja vietetään oikeen rauhallinen laivaloma, hyvää ruokaa (kuinkas muutenkaan) ja juomaa nauttiessa! Mies jää kotiin, se lähtee edellisellä viikolla vähän vähemmän rauhalliselle risteilylle poikien kanssa..!

On ollut puhetta niistä poika-tyttö-oireista: mulla oli esikoispojan kanssa ihan loistava olo koko raskauden ajan, kynnet kasvo ja hiukset kiilsi ja iho oli hyvä. Niin ja silloin tuli se Linea negra-tumma viiva- navasta häpyluuhun, n. viikolla 14. Tytön kanssa olin pahoinvoiva alussa, kynnet katkeili kuten mulla normaalisti ja hiukset roikkuivat. Hikoilin myös enemmän, ei valunut, mutta hiki haisi (tosi naisellista..) helpommin (en yleensä juurikaan hikoile). Eikä tullut mitään tummaa viivaa... Näistä en kuitenkaan osaa vielä arvailla kumpi nyt tulee; pahoinvointia oli, aika voimakkaana, nyt on kynnet kasvaneet kivasti ja hiukset kiiltää... Kuitenkin joku E.T tulossa... ;-)

Nyt meen lepäilemään kun neiti 1v pikkasen yöllä valvotti.....

maryanne 12+4 (oon täysin sekasin näistä päivistä tällä hetkellä...)

hyvä,et ultrat menneet hyvin.

Myypikkuinen: Et oo kyllä ainut joka ei oo käyny viel ollenkaan ultrassa.Mul on vast rv 18-19 rakenneultra ja se on ensimmäinen.Enkä oo viel ees kuullu sydänääniä. ens viikol on neuvola ni toivottavast ne sit kuuluu.Toivon sydämeni pohjasta et vauval on kaikki hyvin.

Yritän täs just siivoilla,mut piti tulla käväsee täs välil.Muutto saatiin valmiiksi, mut asunto on viel aika kaaos. Mut ehkä tää tästä.

tää oli siis vaan pikakäynti.heipparallaa.

laralei rv 11+5

Sain äsken katsottua Levottomat 3:n pojan päikkäreiden aikana, mutta jäi leffasta jotenkin ahdistunut fiilis..:( Ei olis pitänyt katsoa mokomaa, ei ollut edes kovin hyvä elokuva.

Joku kyseli niistä tyttö/poika-oireista...jaa-a. Mun esikoinen on poika ja siitä en voinut alkuraskaudessa juuri yhtään huonosti. Myöskin hiukset ja kynnet olivat tosi hyvässä kunnossa ja muutenkin voin hyvin. Jaksoin käydä vielä rv 39 uimassa kilsan verran.

Nyt taas olo on kaikkea muuta kuin hehkeä: tukka roikkuu ja rasvoittuu, kiloja on kertynyt jo ties kuinka paljon, tissit on kasvanu kaksi kuppikokoa!! ja öklöä oloa on ollut rutkasti koko alkuraskauden. ja niin, kaikki voimakkaat tuoksut ja hajut ovat ihan kestämättömiä. En anna edelleenkään miehen laittaa aamulla partavettä, koska meinaan tukehtua siihen ' löyhkään' . :) Tiedä sitten, olisko tyttö tulossa...vaikeahan noista on sanoa. Niin, ja pojasta tuli aika ajoissa se tumma viiva mahaan ja rinnanpäät tummenivat myös selvästi.

Oikein hauskaa uutta vuotta kaikille ja ottakeehan rauhallisesti!

sitruska rv 12+6

Pahoinvointikin taaksejäänyttä elämää, ihanaa!!! Masu vaan kasvaa niin kovasti että taitaa olla äitiysvaatteiden aika...oon lykännyt ja lykännyt niiden pukemista kun aattelen et niihin ehtii jo kyllästyä :)

Onko ketään muuta jolla maha pullahti jo viivan ilmestyttyä testiin?? Sama juttu oli kakkosen kohdalla (tämä kolmas raskaus). Housut vaan ylähyllylle ja väljempää tilalle vaikkei viikkoja ollut silloin juuri nimeksikään! kasvu kyllä sitten tasaantui, ei mulle ikinä mitään jättimahaa tullut, olisi vaan alussa saanut pysyä vähän aikaa piilossa että voi kertoa uutisen sitten kun itse haluaa...

Tehtiin yllätys mummoille ja papoille jouluaattona: ultrakuva pakettiin tekstin kera että " terveiset minultakin isovanhemmille, nähdään kesällä!" :) Aika pian tajusivat mistä on kysymys, appiukkoa tosin piti vähän auttaa!

Tyttö- poikaoireista...meillä sekä tyttö että poika, muuten samat oireet oli, paitsi pojasta selkäkipua, tytöstä närästystä ja ummetusta! Pahoinvoinnit, mahaviivat, hyvinvoivat hiukset ja kynnet yms molemmista. Saa nähdä mitä nyt, kaikkia oireita vähän ;)

Rattaista... Kenellä on Emmaljungat niin suosittelen sisaristuinta adapterin kera! Edullinen, kätevä ratkaisu jossa isompi viihtyy korkealla kun siitä näkee. meillä paikat vaihtuivat jossain vaiheessa: pienenpi tuli ylös ja isompi köllötteli takana, leikki vauvaa... Mutta jos molemmat nukkuvat rattaissa, ei oikein toimi. Pieniin tiloihin hyvä, ja kevyt työntää lenkillä!

Hyvää uutta vuotta!

T.Karoliina 12+3

Tässä taas linkki eilisiin, jos joku ei ehtinyt lukea kaikkia iloisia ultra kuulumisia :) Eikö ketään yhtään nappaa tää systeemi?? Minä sinnikkäästi vielä yritän :) Ehkä sitten suosio on parempi, kun vauvatkin syntyy?? :) Tässä siis eiliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5989580&p=&mpage=3&tmode=1...

Mites te muut ketoilijat muuten, joko sormet syyhyää pikku vaippoja tilaamaan vai joko teillä on vastasyntyneellekin sopivat ja hyvät vaipat entisestään valmiina...? Minä jo mielelläni tilaisin, olen nyt ultran jälkeen niin onnessani ja innoissani, olisi ihana saada hypistellä pieniä söpöjä vaippoja... Mutta taidan koitta malttaa mieleni vielä :)

Toivottavasti täältä jotain liinailijoita löytyy...? Sais kertoa edes jotain kokemuksia, mitä luulette pärjääkö esikon kanssa vaunuilleet pikkukakkosen kuskailuista liinan avulla...?

Ompa kyllä ihmeellistä, jos tuota sokerirasitusta mittaillaan vaan lähtöpainon perusteella! :( Kannattaahan toki vaatia testit, jos paino nousee taas isoksi, ainakin kun lääkärille asiasta puhuu, niin voisi asiaa saada toteutumaankin tai ainakin pätevämmän selityksen, jos testejä ei siltikään aleta tekemään. Tietääkö silti kukaan, mitkä oli ne normaali painoisten painoindeksien rajat?

Eipä tässä taas muut, palaillaan!

Niinaemo rv 12 +4

Kävin tuossa ekaa kertaa neuvolalääkärissä. Viikot on nyt 12+6.

Kaikki oli ok. Painokin oli peräti laskenut viime punnituksesta 100g...

Lääkärille sanoin,että sydänääniä voi olla hankala löytää,kun pitää kuunnella kuullemma normaalia ylempää. No lääkäri uskoi eka sanomisella ja tökkäsi laitteen mahalle ja heti alkoi iloinen nakutus.

Kohtua kokeili ja mittaili ja lopuksi kysyi,että oliko siellä ultrassa varmasti vaan yksi vauva..Sf mitaksi sai 14cm,taitaa olla mun ennätys,vaikka aina onkin ollut iso tuo kohtu..

Ultrakuvaa lääkäri katsoi,kun oli neuvolakortin välissä ja veikkaili poikaa..Itsellä on kyllä myös poika tunne,mutta sen näkee sitten,kun syntyy. 2 poikaa ja 2 tyttöähän meillä on ennestään.

Olen viime viikot seuraillut vain taustalta tätä palstaa kun olen ollut vieläkin epävarma tämän raskauden jatkuvuuden suhteen. Olen kärsinyt jatkuvasti pienestä tuhruilusta ja välillä on tullut siteellinen vertakin. Eli stressaavaahan se on! Mulla on tuplat tulossa hedelmöityshoidon tuloksena ja ensi kertaa raskaana, joten huolestun ehkä vielä normaalia enemmän. Olen käynyt jo 5 kertaa ultrassakin, viimeksi tänään. Nt-ultra oli viime viikolla, turvotusta ei ollut. Vauvoilla näyttää menevän hyvin omissa " yksiöissään" . Heiluttelivat kovin raajojaan. Eivät lääkärit osaa sanoa mistä sitä verta tulee, mutta sanoivat että tuollainen vuoto ei ole vaarallista. JOs tulee isompia hyytymiä ja kipuja, niin sitten on tultava näyttämään. Eli nyt lupaan teillekin Heinikset, etten enää ramppaa ultrissa :) Vaikka ainahan on mukava nähdä pikkuiset.

Toivotan kaikille Heiniksille ja vauvoille Oikein Hyvää Uutta Vuotta, jos en huomenna pinoudu.

Hilmis rv 13+2

Tänään oli np-ultra! Voi että mikä tunne tuli, kun näki että sieltä löytyikin terve sikiö! Kyyneleet alkoi valumaan, kun pikkuinen alkoi liikkua. Kaikki elimet löytyi mitä pitikin ja niskaturvotusta oli vain 0.9mm. Pääperämitta oli 46mm ja vastasi viikkoja 11+3, joten laskettuaika siirtyi siis 11.7 -) 19.7. Epäsäännölliset kierrot ollut niin arvasinkin ettei eka pidä paikkaa.

Naurettiin poistullessa, että taitaa tulla isäänsä, kun piti pukkia hereille klo:9 aikaan, heh :) Oli se kyllä jotain aivan uskomatonta ja liikuttavaa! Ens torstaina pääseekin sitten uudestaan tapaamaan..

Eilen moni kirjoitti, että tyttöä odottaessa kynnet on ollu huonossa kunnossa; onko joitain muita tämmöisiä " merkkejä" sukupuoleen liittyen?! Syke tietenkin, mutta ootteko huomannut muita juttuja? Esikoista kun odotetaan niin kaikki vihjeet tervetulleita. :)

*ihanaa*

AnnaMaria ja " ei-niin-salarakas-enää" 11+3

Olen käynyt kyllä melkein päivittäin lukemassa, mut ei ole ehtinyt kirjottaa...

Tuntuu että tämä raskaus menee kaiken sivussa, kun on kotona pojat 3 v 8 kk ja 8 kk.... Vaikka kaikki raskaustuntemukset ja oireet kuitenkin taas niin uutta ja ihmeellistä ja erilaista kuin ennen, mutta silti päivät menee poikien kanssa arkea pyörittäessä eikä paljon ehdi nauttimaan olostaan. En nyt tiiä tajusko kukaan? Kuitenkin yritän täysillä nauttia tästä raskaudesta koska suunniteltu niin et tämä olisi viimeinen...

Paha olo jo hieman helpottanut, paitsi kun aamuisin täytyy vaihtaa kuopuksen kakkavaippa niin varmalla taas oksu lentää. Väsy myös aika kova, johon osittain vaikuttaa kuopuksen yövalvomiset, mut itsehän halusin nää valvomiset tähän samaan syssyyn. Kai sitä joskus saa nukkua? Kuopus lopetti viikko sitten yötisuttelut ja päivisinkin syö rintamaitoa enää noin 2 kertaa, taitaa maidon maku olla jo muuttunut. Aika helppo vieroitus ja ihan kiva saan pitää pienen tauon imetyksissä.

Minä myös olisin iloinen jos masuasukas olisi tyttö, myönnän toki kahden pojan jälkeen että olisi kivaa saada tyttö. Toisaalta helpommalla pääsis jos vauva olisi poika, koska kuopus ja vauva saavat sitten tulevaisuudessa saman huoneen. Ja noita poikien vaatteita löytyy vino pino ja leluja ym. Eli en poikaa laitokselle jättäisi ja yhtä onnellinen olen tietenkin oli vauva tyttö tai poika.

Hauska on kaikista oireista veikata kumpi olisi tulossa mutta aika vaikeaa taitaa olla, jokaisella muutenkin oireet aina vaihtelee.

Me mennään yksityiselle rakenneultraan 3 D (täällä ei sitä kaupunki tarjoa) ja rakenteiden lisäksi halutaan saada myös selville sukupuoli. Ollaan molemmissa edellisissäkin se etukäteen tiedetty, on vain jotenkin kiva jo etukäteen jotain uuttakin ostaa. Vaikkei kyllä mitään tarviis.. Ja muutenkin kiva valmistautua vauvan syntymään, meillä ollut myös etunimi valmiina vauvan syntyessä.

Linkitys edellisen päivän jutuista on hyvä, kun vain joku tällekin blondille neuvois miten se tapahtuu....*kysyy nolona*

Kulkemisasiasta kahden pienen kanssa....

Itse uhkarohkeana ajattelin seisomalautaa, en tiedä onko järkevää malttaako kakkonen seistä siinä paikallaan kun on vasta vauvan syntyessä n. 1 v 3 kk. Ja sit tuon vaunu seisomalauta yhdistelmän lisäksi kantoliina. Jos kuopus ei jaksa seistä niin yhdistelmävaunuun ja vauva liinaan. Rintareppu löytyy mut siinä hartiat jumiutuu äkkiä, joten SUOSITELKAA hyvää kantoliinaa jota vois käyttää mahd. pitkään ja olis helppo käyttää.

Meillä esikoinen käveli jo 1 ½v yllättävän pitkiä matkoja ja niin tämä kuopuskin tuntuu äkkiä oppivan asioita. Ensiaskeleet tuskin on enää kaukana, nyt seisoskelee jo kokoajan. Esikko oppi kävelemään 10 kk. Ja siksi en ajatellut sisaristuinta vaunujen päälle laitettavaksi, enkä tiedä saako sitä meidän vaunuihin edes laitettua. (Teutonia Y2K) Täytyis varmaan mennä kaupoista kyselee.

No nyt hölisen jo niin paljon ettei kukaan jaksa lukea...

ILOISTA UUTTA VUOTTA!!!!!

Netta ja Nöppönen 12+5

Voi kuulkaa olen niin onnellinen ....heh , multa loppui työharjottelu....9 pitkää kuukautta kävin terveyskeskuksen fys.osaston avustajana..... siis ei sinällään, paikka oli kiva, mutta kun olen tällänen kotihiiri niin on ihanaa saada pojat pois tarhasta ja olla niitten kanssa..... isompi tietty jää eskariin. ja 3v sillointällöin puolikkaaseen niin voi sitten hoitaa asioita joskus yksikseen...neuvoloita ja sen semmosia. Mutta ei enää pitkiä päiviä (7.15-16.20) tarhassa ja on pojat itsekkin siitä iloisia.

Lueskelin tossa noita juttuja en ole vähää aikaa nyt käynyt täällä, olisi kysymys sinulle jolla oli 2 peräkkäistä alkuraskauden keskenmenoa!!!!!! Miten ne selvisi? ja millä viikolla olit? Tuliko vuotona vai? Siis tätä omaa pelkoa on ja tyhmä ruokkia, mutta kun ei siitä ylikään noin vain pääse. Eli minulla oli keskenmeno syyskuussa. Olin rv 14 ja menin ultraan ihan muissa asioissa ( patti mahassa) ja siellä lääkäri totesi että kohdussani ei ole elämää .....sikiö näkyi, mutta ei liikkunut. Se oli järkyttävää. Silloin jo yli 1v yritetty. Nyt kävin juttelemassa neuvolassa ja olen nyt tehostetussa seurannassa ja eka ultra on nyt 3.1 ja arvaattehan kuin minua pelottaa mennä sinne!!!!!! Aikaisempi keskenmenoni oli vaikea ylittää, ja nyt tästä on taas vaikea iloita ennenkö tietää onko siellä ketään!!!!

Oireita on : Rinnat on kipeät, masu on turvoksissa, pahaa oloakin ollut 1viik,

ihme oireita: kivut, ei kohdussa....mutta mahasssa kuitenkin. ja selkä on kipeä. (ehkä nukkuma asennollakin on merkityksensä, 3v nukkuu vieressäni)

Mutta ei muuta kun palataan taas ja HYVÄÄ UUTTAVUOTTA!!!!!!!!

minttu ja sintti 7+6

huhhuh, miten meillä on taas tämä aamu alkanut! Kissa oksensi ja mä! Ei kiva! Sain sitten erittäin tyhjällä mahalla sen siivottua ja nuo edellisetkin! En tiedä juoko ne tuolta kuusen alta vettä vaikka kupissakin olisi! Kun ei ruuassakaan ole mitään muutoksia ollut! Kummallista!

Muistaako kukaan niitä osoitteita, mistä sai niitä kuviollisia harsoja?! Mun piti laittaa ne osoitteet muistiin, mutta unohdin.. Kaipa ne löytyy tuolta jostain, mut jos jollain olisi siinä lähellä..

Sain sitten illalla tai no yötäpä tuo tais jo olla, kunnon itkukohtauksen! Mies sanoi jotenkin pahasti ja mä sit purskahdin itkuun..Sitten se sanoi rakastavansa minua ja vauvaakin (mitä olen koko ajan epäillyt..)! Nyt muutenkin koko asia muuttui paljon todemmaksi, kun vauvan pitäisi olla terve ja niinkuin pitääkin. Tuo eilinen ultra vaikutti todella paljon. Ei esikoista odottaessa mitään noin tarkkaa ultraa ollut! Justiin saivat sen niskaturvotuksen silloin mitattua..

Mutta nyt kyllä lähden laittamaan tuon ruoan loppuun.. :)

~suviande ja öttiäinen 13+6~

Kirjoittelen taas täyden viikon kunniaksi ;P No joo, on jäänyt kirjoittelut vähän vähiin, tämä väsymys on ihan järkyttävää. Muita oireita ei sitten edelleenkään ole, kuin väsymys ja heikotus, joka varmaan johtuu tälläkin kertaa laskeneesta hemoglobiinista. no se selviää parin viikon päästä kun on lääkärineuvola.

Taidan olla ainut joka ei vielä ole kertaakaan käynyt ultrassa :0

Mulla on keskiviikkona vasta np-ultra, tosi myöhäisille viikoille sain ajan. Ei onneksi enää kovin montaa päivää tarvitse jännätä.

Mulla ei ole edelleenkään vatsa kasvanut, toivottavasti johtuu vaan siitä, että kohtu on takana ja että nyt on lähtöpainoa enemmän kuin esikoisesta (jolloin maha alkoi näillä viikoilla vähän näkyä).

Vatsallaan pystyy vielä pieniä aikoja olemaan, mutta kyllä silloin tuntuu sellainen pallukka tuolla alavatsalla, että ei kauan ole hyvä sillai olla.

Mutta kaiken kaikkiaan, olo on aika lailla normaali ja voisin jopa sanoa että jos en tietäisi olevani raskaana, ei sitä tästä olosta pystyisi päättelemään.

Vaunuista: Meille tulee ikäeroa 1v 8kk mutta olen ajatellut, että en hankkisi tuplavaunuja, ainakaan ennen kuin tämä pikkuinen on syntynyt ja näkee sitten sen todellisen tarpeen. Meillä esikoinen ei oikein kovasti vaunuissa viihdy enkä tiedä mahtuisiko tuplat edes meidän auton perään (eikä olla kovia lenkkeilemään) joten voi olla että mennään ihan vaunut+seisomalauta/sisaristuin+kantoliina-yhdistelmällä. Mutta sen näkee sitten paremmin vasta kesällä, en varmaan ainakaan etukäteen tuplia osta.

Nyt syömään...

T: myy rv 13+0

Mullakin kahdesta viimeisestä raskaudesta maha pullahtanut aika nopeesti joten ei voi asiaa salassakaan pitää ja mammahousut jalkaan.

Ekassa raskaudessa tuli poikaviiva ja tokassa raskaudessa ei ollut viivaa ja kuitenkin molemmat poikia.

Ultrnyt samoissa kun mitä kuukautisten mukaan oli päivät ja la säilyi samana eli 10assa käyty tänään ja täällä ollaan hymy korvissa! =) Siellä se meidän pikkunen kölli ja kaikki kunnossa. Oli sen kokoinen kun pitikin viikkoihin nähden eli n. 7 cm. Tulin muutamilla päivillä takapakkia, mutta ollaan .7. Totesin siinä ultrassa, että onpa vauva rauhallinen. Esikoinen poukki ja hyppi masussa kovasti. No siihen kätilö totesi, että saadaan me tähänkin kaveriin vauhtia ja paineli masua. Siitä vauva innostui ja alkoi poukkia ja ns. juosta. Heilutteli myös käsiään ja poseerasi meille. Tuli siinä ihan kyyneleet silmiin! Kyllä nämä ultra käynnit vaan tuovat odotuksen niin konkreettiseksi!

Seuraava ultra on sitten helmikuun puolessa välissä. Oon miettinyt, että jos menisin sinne yksin. Mies ei halua tietää vauvan sukupuolta ja mie taas haluisin. Voisin kysyä sitä jos yksin meen! =) No en tiedä vielä mitä tehdään.

Sorry tää oma napaisuus, mutta nyt pakko mennä. Ollaan pojan kanssa kaksin ja iltahommat kutsuu.

Kidelma rv. 12+4

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat