Seuraa 

Huomenta. Takana yllättävän hyvin nukuttu yö :).

Soitin taas eilen synnärille ja kyselin mitä tehdä kun housuihin lorahtelee päivittäin jotain. Pyysivät sitten aamusta näytille tarkistuttamaan ettei ole lapsivettä, jos on niin sitten käynnistävät. Toivoisin ettei olisi, olis mukava odotella kotona kunnon supistuksia ja arvuutella milloin pitää lähteä. Ensimmäisestä kun meni kertaheitolla vedet viikoilla 38+3, niin sitä jännäämistä ei siltä osin ollut.

Neuvola oli eilen ja siellä oli sijainen joka ei osannut ottaa " tiputteluun" kantaan. Painoa tullut 1.2 kg 9:ssä päivässä, apua, vaan samoilla painoilla mennään kuin esikoisestakin.

Kaikille hyvää perjaintaita ja voimia niille jotka sitä tarvitsevat(nimimerkit eivät pysy mielessäni, raskaus on kutistanut siis aivojani).

nurse 37+2

Sivut

Kommentit (24)

Kaikki oli hyvin neuvolassa. Heti sanoi terkka että on nenä ja suun alue turvonnut että pian lähet synnärille! Vauvan pää oli kiinnittynyt jo kokonaan ja painoakin oli mulle tullut vaan 100 gr/vk!!!

Nyt jännittää kauheesti ettei vaan ens yönä lähtis käyntiin, oli viime yö jo aika kauhee. Ramppasin vessassa kun oksetti ja paskotti vuorotellen. Lonkat sattu niin että huh huh. Vitsi kun selviäis huomiseen iltapäivään ilman mitään ni sitten jos illalla alkais tapahtuu ni ehtis mennä jo syntymä uudelle vuodelle. No tässä kun oikeen ennustan ni se tulee sitten vasta yliaikasena.

Maariska 38+2

Eilen oli sitten neuvola, ja siellä oli paineet koholla ja proteiinit virtsassa +/-. Ei mitään hälyttävää normaalisti, täältäkin oon lueskellut ja kavereilta kuullut että monella on niin, mutta mun tapauksessa kun viimeksi kaikki ei menny ihan ok ja nyt oon tarkemmassa syynissä, soitti heti ä-polille ja käskivät käymään. Kyllä ehti jo paniikki iskeä, kävin kotona pakkaamassa oman sairaalakassin valmiiks, pussasin miehen ja tytön peläten etten kotiin enää tule...Tyttöä oottaessa kun lähdin verenpaineiden takia näytille, tulos oli kiireellinen sektio seuraavana aamuna...

Siellä olikin tosi ruuhkaista, joten koko päivä siellä melki meni. Kaikki oli kuitenkin ok!!! Verenpaineet toki koholla, mutta alhasemmat kun neuvolassa. Mutta ennen kaikkea ktg-käyrä hyvä, ja vauva oli kasvanut huimasti, painoarvio siis eilen rv 37+1 3.2kg!!! Tyttö kun oli rv 38+0 2290g. Toksemia-kokeet vielä otettiin ja sanoivat soittavansa tänään jos on jotain niissä, eikä soittoa ole onneks kuulunu. Maanantaina sitten neuvolaan ja ens torstaille jo ajat sitten suunniteltu kontrollikäynti polille pidettiin. Ja tietysti sitten sinne jos tässä välissä tulee jotain...

Olihan mulla joulun aikaan ylävatsakipuja, ja oon jo monta päivää tuntenu, et paineet on koholla...En vaan oo halunnu lähteä mihinkään...Ne vähän toru mua, että nyt jos koskee ylämahaan tai tulee päänsärkyjä, heti soitan enkä jää kotiin ihmettelemään...Mä taidan olla vähän ristiriitanen persoona, kun toisaalta pelkään että tälläkään kertaa kaikki ei mene hyvin, toisaalta sitten en halua valittaa turhasta, kun perusvointi on kuitenkin hyvä, ja kelläpä ei paineet lopussa nousis ja olo ois tukala...

Mietin vaan sitä, kun vauvakin on arvion mukaan jo noin hyvän kokonen, että onko se nyt sitten niin kamalan vaarallista jos ne paineet on vähän koholla, enää tässä vaiheessa?! Tänään kysyin neuvolasta että mitä ne sitten tekee, jos ne pysyy koholla, niin sanoi että jos tilanne on tämä kuin nyt, että vauva voi hyvin eikä ole muuta vaivaa kun paineet, niin aloitetaan verenapainelääkitys. Mun järjellä näillä viikoilla, siis ens viikolla kun on jo 38+ niin eikö sitä nyt mielummin vois käynnistellä kun alotella mitään lääkitystä?!

Kun nimittäin olin ihan aatellu, että uuden vuoden jälkeen en jaksa enää varoa supistuksia enkä mitään, vaan alan liikkua ja touhuta, josko se sais jotain aikaan alapäässä. Vaikkei siis välttämättä saa synnytystä aikaan kotikonstein, niin ainakin paikat valmituis. Mutta nyt kun käsketään levätä, niin eihän se onnistu?! Mitä mä siis teen? Lepään vai elän tavalliseen tapaan toivoen että jotain alkas tapahtua?! Mitä te tekisitte? Sitä paitsi, mieheltä loppuu loma, niin miten mä lepään kotona 2-vuotiaan kanssa? En mitenkään...

Niin joo, neuvolakäynnistä sen verran, että uskomatonta, painoa ei ollu reilussa viikossa tullu kun 500g, vaikka mä söin koko joulun herkkuja kun heikkopäinen! Aattelin et varmaan 5 kiloo tullu, mut mitä vielä! Eikä turvotuksiakaan ole...toista se oli viime raskaudessa...

Niin, ja voinen kai teille paljastaa, että kun tähän asti se sukupuoli on ollut hämärän peitossa, niin nyt lääkäri oli täysin varma, että poika tulee. Kysyi kumpi on eka, ja sanoi että no nythän teillä on sitten kohta molemmat, tyttö ja poika! Kenellekään tutulle ei tätä kerrota, kun ei siihen syntymään enää pitkästi ole, mutta täällä oli pakko hiljaa kuiskata... =) Oonkin sitä vähän arvellut että josko poika ois, kun raskaus on ollu niin erilainen ihan alusta asti.

Nyt täytyy kyllä palata paikalle myöhemmin ja lukea teidän kuulumiset sitten, nyt en ehtinyt lukea kuin pari ekaa viestiä ja kertoa omat kuulumiset. Tuli tuleva kummi kylään. Hän ei kyllä vielä tiedä olevansa kummi! =O

Kölli rv37+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

pistivät sitten taas lähetteellä polille neuvolasta..hohhoijaa...neuvolassa paineet hieman koholla 150/97 ja vähän laski seuraavaan. Proteiinia virtsassa.

polilla sitten taas ultra (johan siitä keskiviikon ultrasta olikin aikaa) käyrä ja paine ja pissi tsekkaus..kaikki ok...lääkäri laitto vielä labraan varmuuden vuoksi, kirjoitti sunnuntaille ajan käyriin ja maanantaina onkin sitten uusi politsekkaus.

ylihösläämiseltä tuntuu mutta toisaalta ei ole varaa huteihinkaan...

pääsin kotiin sillä lupauksella että makaan ja juon käyn pissalla ja makaan ja juon taas.

hmm mikäköhän se nimimerkki nyt oli mutta siis mitä luultavammin se olin minä silloin siellä käyrillä, joku tosiaan oli lääkärillä silloin ja kuulosti siltä että tosi puuhiin päästään piakkoin ;)

tsemppiä kaikille!

RR 36+2

Neuvolassa tuli käytyä. Paino oli laskenut yllättäen puolikiloa. ja maha mitta laskenut ilmeisesti maha alkaa laskeutua.

Neuvolatäti sanoi että hän alkaa ensiviikolla synnytysvalmennuksia, että olisin hyvä esimerkki tulla kertomaan nopeasta synnytyksestä.

Kyllähän se mulle käy, mikäli olen vielä ehjänä kappaleena.

Neuvollassakin naurettiin että nyt olen päässyt jo kumman pitkälle. Odotimme että vauva syntyy rv 35 niin kun noi 2 edellistä. Tosin keskimmäinen syntyi rv 39. No sanoin että vauva tulee sitten kun se päättää tulla ei tässä auta kuin odotella.

Toivottavasti tulee ennenkuin isäntä joutuu jalkaleikkaukseen joutuupi sit olla sairaalassa viikon verran liikkumatta ja sen jälkeen onkin pitkä kuntoutus, eli kotona se ei voi oikein muuta kun olla makuuasennossa pitemmän aikaan.

Äsken pääsin vasta sängystä ylös, on väsyttänyt niin pirusti. Jalkoja särkee ja närästystäkin on esiintynyt eli niitä tavallisia vaivoja.

Ai niin verenpaine oli hiukan koholla, täytyy vaan tarkkailla tilannetta ja kuulema pitäisi herkästi ottaa sairaalaan yhteyttä jos tulee jotain epätavallisia oireita tai tuntemuksia.

Tiistaina olisi taas neuvola aika. Ainiin neuvolassa ekan kerran sain vauvan paino arvion ja se arveltiin olevan jotakuinkin 2900 gr

Hyvää perjantai iltaa teille muille odottajille!

Minnie-71 Rv 36+6

Aamusta käytiin viikon 37 ultrassa äippäpolilla ja kaikki näytti olevan ihan kunnossa. Tosin meillä on vauvan sydänäänissä sitä ylilyöntisyyttä, mutta mitään rakenteellista sydänvikaa ei pitäisi olla, vaan tuo ylilyöntisyys kertoo vaan siitä, että sydän on vielä kehittymätön. No, toivottavasti tilanne korjaantuu vauvan syntymään mennessä. Mutta isoin uutinen olikin se, että meille tulee POIKA! Ei olla sitä aiemmin tiedetty ja nyt kun kysyttiin niin kätilö, joka ultrasi, näytti pojan kiveksiä ja sanoi, että ei noi häpyhuulet yleensä noin turvonneita ole!!! =) Mulla on kyllä ollut selkeä poikamaha ja vauvan sykkeet yleensä 130, joten tällä kertaa nuo ennustukset näyttivät pitäneen paikkansa.

Ristiäisistä sen verran, että me pidetään ristiäiset varmaan miehen kotona, kun molempien lähisukulaiset ja parhaat ystävät asuu 400 kilsan päässä meistä, niin on helpompaa, että me kolme matkustetaan sinne kuin että kaikki ahtautuu tänne meidän pieneen 60 neliöiseen kaksioon kauas susirajalle! Ja tosiaan tarkoitus on kutsua vain tulevat isovanhemmat, miehen sisarukset puolisoineen ja kummit. Itse olin kerran ristiäisissä, jossa kastettiin minun äitini serkun tyttären lapsi, joiden kanssa ei olla missään tekemisissä muutoin kuin häissä ja hautajaisissa, joten tuntui tosi hullulta olla siellä, joten itse haluan oman lapsen ristiäisiin vain lähipiirin.

Onnea kaikille jo vauvansa saaneille ja jaksamisia meille muille möhömahoille! =)

Piippa79 (rv 37+1)

meidän esikoisen ristiäisissä oli vain molempien vanhemmat, isovanhemmat, sisarukset (jotka kummeja) sekä kummit, siltikin porukkaa kertyi 20hlöä joka mielestäni ehdoton maksimi. ja sama tulee varmaan oleen tulevankin ristiäisis. oishan se kiva pyytää kaveritkin, mutta mitä järkeä siinä olis.. rahaa menee muutenkin..

Juu eiliset neuvolakuulumiset meinasin ilmotella.

Paino taas lähtenyt nousuun, nyt oli tullu 450g/viikossa, kun viimeeksi oli laskenut. No joululla varmaankin osuutta asiaan, vaikka kyllähän tuo kaverikin joka kerta kasvaa!? sf- mitta oli pysynyt samana kun mitä oli kaks viikkoa sitten, mutta se ei kuuleama tässä vaiheessa oo huolestuttavaa, kunhan vaan ei seuraavalla kerralla ole käyrä lähtenyt alaspäin. Kun kuulema on vesseli jo lähtöasemissa...neuvolatäti kyselikin, että onko klassinen melooni jalkokojenvälissä -olo;) HB 134, paineet mun normaalia alhaista, virtsasta löyty ihan vähän valkuaista, mutta kätilö laitto runsaan valkovuodon piikkiin. Sydänäänet vahvat... että mikäs tässä ollessa, kun yötkin menny taas vaihteeks hyvin!

Esitietolomakekin saatiin yhessä täyteltyä loppuun, että nyt vaan sitten sairaalakassin sisältöä miettimään! Nyt mäkin pääsen jo viikon välein neuvolaan... vihdoin! Tapasin muuten käytävällä samasta valmennusryhmästä pariskunnan ja niillä oli vauva kainalossa. VOI KYLLÄ OLI SULOINEN JA TULI ITELLE HALU SAADA PIENOKAINEN KANSSA TÄHÄN HETI!!! Mutta täytyy malttaa vielä odotella.

Jännittää miten käy enoyn käynnistyksen kanssa ja muutenkin, kelläköhän kaikilla tammiksilla on viikonlopun jälkeen jo vauva!!!!

VOIMIA KAIKILLE, eeviliina 36+1

Meillä on tosi pulma just että ketä pyydetään kummiksi. Molemmilla on siskot, mutta kumpiakaan ei haluttais pyytää kun toinen vetää joka asiasta herneen nenään eikä ajattele muuta kuin itseään ja toinen sitten on muuten epätasapainoinen ihminen ja sanonutkin että ei halua kummiksi. No ystävistä sitten kai pitäs pyytää, mutta kun niitäkin on hyvin vähän ja tuntuu että kun kummiksi pyytää niin luullaanko sitä sitten heti että vanhemmat odottaa paljon lahjoja ym. lapselleen. Siis en tie ja sitäkin ollaan puhuttu että kun ei tarttis pyytää ketään ni ei pyydettäs.

Tuntuu että kun tää vauva on meille niin tärkeä ja odotettu ja sitten tulee tällasia ongelmia että jotkut osottaa ettei yhtään tykkää tulevasta vauvasta. Se on välillä tosi raskasta kun ei voi aidosti näyttää tunteita ja iloa.

Eilen käytiin kattomassa ystävän vauvaa tyksissä. Voi että se oli sitten pieni. Syntymäpaino oli 2940gr. Ei painanu mitään kun syliin otin. Käynti helpotti tätä mun oloani hieman. Tajusin että kyllä sitä nyt vaan pitää omaa odottaa kärsivällisesti eikä se masusta mihinkään häviä. Eilen meinaan taas vollotin kun mies tuli kotiin. Se onneks lohduttaa ja ymmärtää. On ollu tosi vaikeeta olla kotona nyt nää pari päivää kun ystävä sai omansa jo. Onneks viikonloppu edessä ja mies kotona mun kanssa. Silti painaa toi yks juttu mielessä kun oma sisko ei voi iloita meidän vauvasta. Olen yrittänyt nyt pitää väliä häneen mutta sekin tuntuu pahalta. En tiedä mitä tekisin...

Onnkes neuvola koht pian, ja sori taas tää valitus :(

Maariska 38+2

Uskaltaa nokkansa jo ulos mökistä pistää :)) Ei ole enää ku -7 pakkasta, sopii hyvin!!Ulkotakit jotka sain kookkaammalta ystävältäni lainaan alkavat olla niukin naukin päälle mahtuvia!!!!

Mitähän telttaa sitä pistää päälleen nyt sitten loppuajan ku neuvolassakin pitäs viikottain ravata!?!?Ei millään kiinnostas sekää roijaaminen. Hegästyn ihan pienestä, puhelimessa puhumisestakin...koko ajan on sellainen täyteläinen olo vatsassa ja hengitys raskaampaa ku koskaan ollu. Vauva painaa joo, tiedän muttei se tee asiaa yhtään mielyttävämmäksi.

Mua ahdistaa tää mun jäykkyys, isous, turvotus ja hitaat vaivalloiset liikkeet jo niiiiiiiiiiiiiiin paljon!!!!Olen vaan höpöttänyt miehelleni viimeisen viikon sitä, miten paljon odotan, että pääsen treenaamaan ja laihduttamaan itteni taas ihmiseksi. Toisinaan näyttää ettei maha nyt ihan karmeen kokoinen ole, mutta sit ku ottaa huomioon muun kropan, ni onhan sitä...norsu...Miten mun naamakin voi olla tämänkokoista höttöä!!!!AHDISTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA niin perkeleesti. Ei mulla ole enää ku pari vaatetta mitä pitää ja helvetti sentään viimeiset kengätkin alkaa olla tiukahkot. Miten jalatkin voi kasvaa näin s----nasti..tekee mieli vaan kirota. En jaksa enää tätä palloilua.....

Että näin. Mua ei ole itkettänyt tai ollu mitään hormonihyräyksiä mielen puolella koko raskauden aikana, olen vain hermoillu näistä ulkoisista muutoksista. Minkäs sitä itelleen voi. Hermo ollu pinnassa ja äksyilly kyllä olen. Riittaan minusta saa kaverin :)

Oonkohan mä noussu nyt ihan siis väärällä jalalla, alkaa olla sellasta tuo kirjoitus......nooooooooooooooh!Kypsä mä olen ja haluisin jo päästä eroon tästä massasta.

En osaa vielä oikeesti ajatella, että ihminen, vauva on kohta mun käsivarsilla!!!Meidän lapsi!!!En tiiä, toisaalta ymmärtää että olen jo ihan loppusalla ja vauva tulee ihan pian, toisaalta ei osaa käsitellä sitä että vauva tosiaankin on sitten KOLMAS perheenjäsen ja lopunelämää mun elämässä läsnä!!!!!APUA!En osaa mitään oikein panikoidakkaan...kaikki menee hyvin ja sillä siisti.

Meillä ei vietetä kirkollisia ristiäisiä vaan nimenantojuhlat. Anoppi lupasi ne järjestää tarjoilun puolesta (onneksi) ja vain lähiperhe osallistuu näihin epävirallisiin ilon juhliin. Mitään jeesusta ei meillä tarvita :) Olenpas mä kärkäs. No mut ei siis mitää uskonnollisia tyhjyyksiä ja körttiläisyyttä kiitos!Lapsi saan nimen ja juhlimme sitä oikeesti!!!!!Kummeja ei tule yhtään. Kummankin sisarrukset ovat tärkeitä ihmisiä lapselle ja katotaan ketä ihmisiä muodostuu sitten elämän varrelle, jotka merkkaavat lapselle ja lapsi heille.

Hikoilusta puheen ollen täällä sitä harrastetaan kans!Jalat ja kädetkin on koko ajan tosi lämpimät, että väliin oikein tekis mieli pistää ne hankeen jäähtymään!!Yleensä olen kesälläkin hytissyt ja kulkenut sisällä villasukissa :) Nyt mahdollisemman vähällä vaatteella sisätiloissa ja sellaisissa jotka ei kiristä!!!Se on tarkkaa!!!

Onneksi nuha alkaa poistua!!!Huomenna ajelen 300km yksinäni autolla anoppilaan..saa nähdä miten vatsa tykkää..Mut pysähtelee jos alkaa oikein ahdistella. Onneksi on vakionopeudensäädin ja tuolia saa vaikka mille vänkyrälle, että istuu sitten ratti kädessään vaan. Lunta ei tarvis pöllytellä kovin paljoo, ettei mene vaaralliseski näkyvyyden puolesta.

Meeris 36+6

no en nyt muista muuta kuin sen että siellä käyrällä makasin kateellisena kun ymmärsin niiden puheista että siellä nyt joku on hyvin piakkoin tosihommissa eikä vaan hyppele ees taas kurkkimassa tapahtuuko mitään vai ei. :) tavalla tai toisella sulla ei taida siis olla paljoa jäljellä odotusta..koita lepäillä paljon!

sama lääkäri meillä taisi olla, sellainen tumma ja lyhyt hiuksinen hoikahko nainen...

multa alkaa suoraan sanottuna palaa päreet, olo on hyvin vaihteleva mutta onneksi vauva tuntuu tänään liikkuvan reippaasti. sisätutkimus sai aikaan kipakoita supistuksia jotka sitten laantuivat torkkujen aikana. päätä jompottaa hieman, ei kummemmin..

no ei siellä alakerrassa olemitään kuitenkaan tapahtunut supisteli miten päin vain...kaulaa on ylhäältä jäljellä ja vain sormelle auki edelleen

tekisi mieli saada kotiin tikut ja painemittari että saisi itse katsottua missä niiden osilta mennään

grauh..sohvalle pötköttämään

Jospa minäkin näin loppumetreillä liityn joukkoonne jännittämään koska sen oman nyytin saa kainaloon... oon taustaillut ja lueskellut teidän kuulumisia aika pitkään mutta en vaan oo saanut aikaseks kirjoitella ite... Mulla siis la 19.1. Odotus on mennyt välillä paremmin ja välillä huonommin... Joulupäivä vietettiin äippäpolilla kun mun oikee puoli vartalosta turposi ja puutui ihan mahdottomaksi... epäilivät ensin veritulppaa, mutta osoittautui sitten vaan pienemmäksi tukokseksi joka itsestään liukeni ja turvotus laski parin päivän päästä. Nyt on olo ollut erinomainen, nukuttuakin oon saanut aika hyvin... kunhan vaan käy aamuyöstä syömässä ensiaamupalaa niin jaksaa taas nukkua lisää... Masussa ollaan pari päivää oltu todella hiljaisia, hiukan alkaa huolestuttamaan että onko siellä kaikki sittenkään ok, ti olin neuvolas ja silloin kaikki loistavasti kunnossa! Eilen illalla sain just sen 10 liikettä tuntiin ja nyt koko yö on ollut hiljaista eikä vieläkään tapahdu mitään vaik tässä oon suklaata ja karkkia syönyt ja yrittänyt juoda makeaa mehua mutta eipä tuo vaan liiku.... kohta kyllä menee hermot jos ei tuo ilmoita itsestään mitään! Onko muilla ollut samanlaista että olis rauhoittunut huomattavasti esim. ennen synnytystä tai jotain... elättelen täs toiveita et sais mahdollisimman pian nyytin kainaloon=) Esikoista siis täällä odotellaan siksi niin uutaa kaikki tääläinen et mistä vois johtua hiljaiset päivät.... Ristiäisistä oli puhetta ja kummeista, meillä tulee kummeiksi mun sisko ja miehen veli... on ollut alun alkaen selvää et heitä pyydetään koska läheiset välit on heihin ja he eivät ole vielä kenenkään kummeja! Hyvää vuodenvaihteen odottelua kaikille ja koittakaahan jaksella masujenne kanssa ja toivottavasti teillä on hiukan vilkkaammat masukit kuin mulla..... T:Jossu rv37 tasan!

Siis minkä ihmeen takia mun piti saada tämä flunssa juuri nyt?! Joka paikkaan särkee aivan älyttömän paljon (niveliä kolottaa ja lihaksiin särkee), pää tuntuu olevan aivan tyhjä ja ontto kaiken niistämisen jälkeen ja kurkkuun koskee vietävästi. Kuumetta en ole vielä uskaltanut mitata, mittarin ajattelin ottaa kainaloon kun kohta lähden lepäämään (enhän tuossa lepäillyt äsken kuin vasta kolme tuntia putkeen...). Liikkuminen tuntuu olevan muutenkin yhtä tuskaa, ovatko nämä nyt niitä liitoskipuja sitten? Paikaltaan kun nousee ja vaikka keittiöön kävelee, niin matka tuntuu vähintään puolimaratonilta.

Jotku teistä täällä mietti kummiasiaa, itse oon pohtinu aivan samaa. Sisaruksia olen lähinnä näin esikoiselle ajatellut, omalta puolelta on jo selvää, miehen puolelta sitten onkin aika kinkkistä... Mies ei itsekään tiedä, ketä sisaruksistaan haluais pyytää. Nätisti kun asian muotoilen, niin vaikka miehellä sisaruksia onkin kolme, niin ainoastaan yksi niistä on mielestäni " kelvollinen" kummiksi. Ainoa ongelma sitten onkin, että kaikki muutkin pyytävät juuri häntä kummiksi... Mutta monimutkainen ja pitkä juttu. Onneksi tässä nyt on vielä aikaa miettiä asiaa :)

-Niiga

rv.37+6

Oon kylläkin aika väsynyt, vaikka viime yö sujuikin ihan hyvin. Herään vajaan kahden tunnin välein vessaan, mut onneksi nyt oon taasen saanut unen päästä heti kiinni. Supisteluja ei ole juurikaan tullut, muuta kuin pukiessani itseni päälle. Pukeminen, varsinkin kenkien, on yhtä tuskaa. Ylihuomenna alan touhuilla normaalisti eli siivoilla, kävellä reippaasti yms, koska sitten vauva saa syntyä. Tosin uskon koko ajan siihen, että ennen kuin kaksi viikkoa on kulunut lasketusta ajasta, ei mitään tapahdu, vaikka kuinka yrittäisin kaikenmaailman kotikonsteja.

Kummiasia on meilläkin pyörinyt mielessä. Sisaruksista valitsemme yhden kummiksi, mutta sitten sen toisen kummin valitseminen tuottaa ongelmia. Vaikka meillä on paljon ystäviä, jonkun nostaminen sieltä yli muiden tuntuu hankalalta. Ristiäiset vietämme isovanhempien, sisarusten ja kummien (yhteensä noin 20 hlöä) kera kotonamme.

Oikein hyvää vuodenvaihdetta kaikille!

Myypuh 39+3

Neuvolassa on taas tälle päivälle käyty. Paineet on edelleen hieman koholla 90/144, proteiini plussalla. Maksa-arvot otettiin aamulla, niissä ei onneksi ollut mitään. Sf-mitta sen huimat 39cm.

Kyllä jo terkkarikin toivoi että ma ei enää nähtäisi vaan synnytys käynnistyisi ma mennessä itsestään=) No jokatapauksessa päivät vähenee synnytykseen vaikka ei käynnistyisi, sitten vaan joudutaan ensi viikolla käynnistelemään=/

Kahteen yöhön täällä ei ole hyvin nukuttu...vauva painaa keuhkot minulta kasaan koollaan.

Taisi eilen muuten ekat erät limatulppaa lähteä...tai niin ainakin kuvittelin että sitä se oli. Josko se vaikka merkkaisi jotain...no toivossa on ainakin hyvä elää.

Täällä ollut puhetta ristiäisistä. Me vietetään ihan kotosalla kahvien ja pienen tarjoilun kera(kakkua,keksiä,pullaa). Kutsuttu on kummit, molempien vanhemmat, siskot, ja mummot. Sisaruksia on paljon mutta pitkän matkan takia kaikki ei pääse joten pienet juhlat tulee vaan.

Ruttu-Reetta: kuulitko sitten mitä lääkäri tai kätilö puhui silloin ke polilla? Minulle kun lääkäri oli hyvin vähä sanainen=) Kaiken siitä sai lypsää irti.

Hyvää vuoden vaihetta kaikille jos tässä nyt en enää ehdi kirjoitella. Ja jaksamisia edelleen.

-elli84- rv 39+3

Täällä taustailija näin loppuvaiheessa listautuu tähänkin pinoon, olen kyllä lueskellut teidänkin kuulumisianne aina silloin tällöin.

Näin loppusuoralla mukavaa vaihtaa kuulumisia samassa vaiheessa olevien kanssa, itsellä menossa rv 39+2 ja la siis 4.1.2006. Ja kovasti odotellaan vuoden vaihtumista sitten vauva saisikin jo alkaa tulla...

Oma odotus -ensimmäistä siis odotan- on sujunut kaikin puolin hyvin, mitään vaivoja ei ole ollut. Nyt tosin väsyttää ihan koko ajan mutta kuulunee asiaan.

Mukavia odotusaikoja itse kullekin!

Täällä on tämän päivää tuskailtu suppareiden kanssa. Illalla käytiin saunassa ja aamulla tuli vähän siivoiltua ja monen kuukauden tauon jälkeen kokeiltua sitä viimeistäkin ässää..Ja kaikki tämä ilman mitään taka-ajatuksia..-> Epäsäännöllisesti mutta kiitettävän kipeästi supisteleepi. Panadol ja lämmin (lue:kuuma) kauratyyny hieman auttaa.. Toivottavasti tästä vielä loppuisivat, ettei kerkiä pieni ennen vuoden vaihtumista. Ai kun tekeekin kipeetä.. *puhaltelee*

Niin ja jotain kosteeta valuu kaiken aikaa pöksyihin, en vain tiedä että mitä..

On tässä varsinkin öisin muutenkin supistellut aika paljon, että voihan se olla ettei tämäkään mitään aikaan saa.. Tai toivottavasti ei ainakaan itse synnytystä!

*nyt iski pelottava hiljaisuus kotiin*

Jes, esikoinen (2,5 v) jäi hetkeksi yksin keittiöön ja olikin sitten kiivennyt pöydälle ja saanut taloussokeripussin käsiinsä.. Istui pöydällä ja demonstroi lumisadetta sokerilla.. OIKEIN KIVA! Eipä tietty voi kuin itseään syyttää..

Mulla oli kyllä jotain muutakin mielessä mutta tää supistelu ja kipu hieman katkoo ajatuksen kulkua, mä palailen kun (toivottavasti) hieman helpottaa.. Ja ilmoitan kyllä jos tämä on sitten sitä että mennään..

*TAHTOO SYNNYTTÄMÄÄN VASTA ENSI VUONNA!!!*

-Onemam ja " venlavaltteri" rv.38+6

Ei oo millään jaksanu muutamaan päivään aukasta konetta, sen verran ollut huono olo. Tähän mennessä ku ei oo mikään vaivannu niin tiistaina neuvolan jälkeen olo ollu ihan karmee. Kaikki arvot oli ok ja vaavi lähtöasetelmissa, neuvolasta sanovat että ota iisisti seuraavat päivät että pääsette mahan kanssa vuoteen 2006. Tiistaina iltana alko niin mukavat supistukset, että oksat pois. Koko yön supisteli muttei tasaseen tahtiin vaan just kun sai unen päästä kiinni tuli uus. Selkään sattu ja muutamaan otteeseen kerkesin jo miettiä soittoa kättärille. Sitten aamuyöstä ne vaan loppu ku seinään ja sain nukuttua. Sen yön jälkeen on ollu jos jonkinlaista kipua lonkissa ja nivustaipeessa.

Masuasukin piti olla kiinnittyny, tuntuu vaan ettei tollasta menoa pysty olemaan jos pää on kunnolla kiinnittyny ku maha nousee välillä vieläkin melkin rintojen tasalle. Onneks on heti maanantaina neuvola, että pääsee ammatti ihmiset kokeilemaan ettei oo menny kääntymään tms. Simmonen ryminä kyllä on päällä, ettei tarvii ihmetellä onko vauvalla kaikki hyvin, onneks.

Kauheeta valitusta, toivottavasti muina päivinä menee paeremmin...

Ristiäisistä: me ajateltiin kanssa pitää kutsut kotona, tosin ei omassa ku ei tänne mahdu viittä ihmistä kunnolla :) mutta mun vanhemmilla. Vieraslistalla on isovanhemmat (4) + sisarukset kumppaneineen (3+1) kummi + mun paras kaveri miehensä kanssa. Mun sisko on toinen kummin, joten siksi vain 1 kummi :) Vieraita olis sitten me mukaan luettuna 12. Ajateltiin, että kerkee loput sukulaiset sitten kutsua häihin, joita olis tarkotus juhlia ens vuoden puolella.

Nyt täytyy lähteä syömään ku masuasukkikin rauhottu sen verran

Kiti76 + karuselli 36+5

Ihanaa, kun päästiin tänään pihalle. Oli pakkanen sen veran lauhtunut, että tarkeni tämäkin mamma pistää nokkansa pihalle. Ja samanlainen vilukissa taitaa olla poikakin :)

Nyt kun vauva on kääntynyt oikein päin ja on laskeutumassa, niin jopas tuntuu " mukavalle" vauvan päänpyöritykset tuolla alapäässä. On kuin puukolla viiltelisi. No, hyväähän se vaan tarkoittaa. Kun vaan tajuaisi myös syntyä hyvissä ajoin ettei tällä kertaa tarvitsisi kärvistellä kahta viikkoa yliaikaa.

No, mies on lähdössä loppiaisena pojan kanssa äitinsä luokse 200km päähän. Eikös se ole aika varma synnytyksenkäynnistystapa?

Ristiäisistä. Minusta ristiäisiin ei tartte kutsua kuin lähimmät sukulaiset. Ei niiden tarvitse olla mitkään sukujuhlat. Meillä oli pojan ristiäiset kotona, vieraina mummot ja ukit (miehen vanhemmat eronneet ja molemmilla uusi puoliso), molempien veljet, kummit ja isomummo. Tässä oli jo n.20 henkeä enkä yhtään enemmän olisi vieraita kaivannut. Nyt asutaan sukulaisten lähellä, enää ei varmaan ko järjestely onnistu. Äitini on kyllä tarjoutunut järjestämään juhlat, mutta siltikään en haluaisi kutsua koko sukua. Mutta jää nähtäväksi. Pitää sitten katsoa tilannetta, omaa jaksamista ym. En uskalla suunnitella mitään liian tarkasti ennen kuin vauva on maailmassa, kun viime kerralla kaikki menikin aivan suunnitelmien vastaisesti...

Tihveröinen 36+2

eilen oli vika lääkäri käynti, ja aika turha käynti mun mielestä..

Ei minkäänlaista kokoarvioo ees tehnyt ja kun unohdin sitä kysyäkin.

Olin kai niin shokissa kun olikin mieslääkäri et halusin vaan äkkiä pois..

Vielä lähiaikoina tuskin mitään tapahtuu, vauva ei oo laskeutunu ja paikat " epäkypsät" .. mä nyt luotan siihen et tammikuun lopulle ainakin menee. Painoa oli tullu kiitettävät 3kg kahes viikos, hups..

muuten kaikki ok.. nyt siellä sitten ravataankin viikon välein..

Outoa ajatella että ylihuomenna on sitten jo tammikuu ja vuosi 2006.

Pian meillä kaikilla on yksi perheenjäsen lisää :)

Susku 36+4

Menin aamulla äitipolille vollotettuani suurinpiirtein koko yön, että nyt on toksemian oireet niin pahat ja paineet korkeat, että saan varmasti jäädä sairaalaan ja maata siellä kaks viikkoa.. Mutta toisin kävi.

Alapaine oli 105 tietenkin siellä polilla, vaikka se otettiin käyrällä makaamisen jälkeen. Vauva oli onneks ponnekkaalla päällä ja sykkeet huiteli 150-170 välillä. Sitte siellä oli semmonen ylinuoren näkönen naisimmeinen lääkärinä.

No asialliseltahan se täti vaikutti ja oli iloinen nähtyään mun matalat kotipaineet, joita siis oon säännöllisesti seuraillut, ettei tarvi/uskalla aloittaa mitään verenpainelääkitystä.

sitte katottiin alapään tilanne ja iloista kyllä siellä oli tapahtunut edistystä. Kohdunkaulaa oli jäljellä enää puolet, se oli pehmeä ja kohdunsuu oli auki yhelle sormelle.

No minähän tietty vaadin arviota että koska se vaavi sieltä puskee tulemaan, mutta kovin oli varovainen lääkäri arvioissaan..

Eli lopulta kaikki hyvin. Nyt vaan pitää jaksaa maata, ettei tuu mitää äkkinäistä..

Onnellinen Kohka 38+4

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat