Seuraa 

Sivut

Kommentit (22)

yhdellä kädellä (kuopus sylissä)yritän pikasesti kirjottaa, kun huomasin, että täältä päin oli niitä muitakin neljännen odottajia...meilläkin odotus on vielä salaisuus, ei parane isompien lasten kuullen mainita koko asiaa, tai kaikki tietää sen jälkeen..

kaikille elohiirille mukavaa vuodenvaihdetta, mietin juuri että kuinka voisin pitäytyä yhdessä ja samassa kaljatölkissä koko illan, kun ollaan kavereiden luokse menossa viettämään uutta vuotta..

Tamino ja lapset 7/99, 5/01, 2/04 ja rv 5+3 nurmijärveltä

Eilen tuli eka " mieliteko" , alkoi yhtäkkiä illalla tekemään mieli HAPANKORPPUJA!!?? En ole varmaan pariin vuoteen niitä syönyt. No kello oli sen verran että kaupat ei ollu auki mut tänään käyn niitä hakemassa. Tuli siis ihan elävästi kielelle hapankorpun maku... ja hirveä himo. Pientä etomista edelleen, ei kuitenkaan mitään pahaa.

Aamuisin herättyä jostain syystä mulla on aina raskauden aikana kertyny limaa nenään ja kurkuun ja ne aiheuttaa vielä lisää kakomista kun koittaa niitä pois saada. Ennen luulin että johtui siitä kun lopetin aina raskauden todettua tupakanpolton että limat alko irtoamaan. No, nyt oon ollu polttamatta jo edellisen raskauden alusta joten ei se sitä sit ollutkaan..

Viikonlopun aikana pitäis sit miehen vanhemmille kertoa... Mulla ei olis mitään kiirettä mut ukko haluaa kertoa, olis kertonu heti kun testasin mut en antnu lupaa ;)

Täytyy tästä lähteä viemään esikoista laskettelemaan ja itse asioille ja ruokaostoksille ettei tarvi huomenna ryysiksessä olla. Hyvää perjantaita kaikille!!!!

Peeveli ja masu 6 jotain kai...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Puuro oli eka viikkojen hittiruoka. Nyt maistuu hedelmät kaikki raikas ruoka lämminruoka ei maistu. Kinkkua en haistanutkaan saati laatikoita..

Suolakurkut on ihania, tosin ne turvottaa eli kohtuudella..Omenoita popsin useita päivässä ja satsumia.. Tälläinen kevyt ruokavalio mulla merkkaisko tyttöä?!

kopioidaanpa...heh...mitähän mä oikein ajattelen!!!!!!!!

Voi kuulkaa olen niin onnellinen ....heh , multa loppui työharjottelu....9 pitkää kuukautta kävin terveyskeskuksen fys.osaston avustajana..... siis ei sinällään, paikka oli kiva, mutta kun olen tällänen kotihiiri niin on ihanaa saada pojat pois tarhasta ja olla niitten kanssa..... isompi tietty jää eskariin. ja 3v sillointällöin puolikkaaseen niin voi sitten hoitaa asioita joskus yksikseen...neuvoloita ja sen semmosia. Mutta ei enää pitkiä päiviä (7.15-16.20) tarhassa ja on pojat itsekkin siitä iloisia.

Lueskelin tossa noita juttuja en ole vähää aikaa nyt käynyt täällä, olisi kysymys sinulle jolla oli 2 peräkkäistä alkuraskauden keskenmenoa!!!!!! Miten ne selvisi? ja millä viikolla olit? Tuliko vuotona vai? Siis tätä omaa pelkoa on ja tyhmä ruokkia, mutta kun ei siitä ylikään noin vain pääse. Eli minulla oli keskenmeno syyskuussa. Olin rv 14 ja menin ultraan ihan muissa asioissa ( patti mahassa) ja siellä lääkäri totesi että kohdussani ei ole elämää .....sikiö näkyi, mutta ei liikkunut. Se oli järkyttävää. Silloin jo yli 1v yritetty. Nyt kävin juttelemassa neuvolassa ja olen nyt tehostetussa seurannassa ja eka ultra on nyt 3.1 ja arvaattehan kuin minua pelottaa mennä sinne!!!!!! Aikaisempi keskenmenoni oli vaikea ylittää, ja nyt tästä on taas vaikea iloita ennenkö tietää onko siellä ketään!!!!

Oireita on : Rinnat on kipeät, masu on turvoksissa, pahaa oloakin ollut 1viik,

ihme oireita: kivut, ei kohdussa....mutta mahasssa kuitenkin. ja selkä on kipeä. (ehkä nukkuma asennollakin on merkityksensä, 3v nukkuu vieressäni)

Mutta ei muuta kun palataan taas ja HYVÄÄ UUTTAVUOTTA!!!!!!!!

minttu ja sintti 7+6

En ole hetkeen jaksanut kirjoitella, vei joulu voimat ja raskausoireet jylläävät... Pahaa oloa iltapäivästä iltaan, palelua, kiukkua jne. Oireettomuutta vielä viime viikolla tuskailin, nyt ei tarvitse enää. Kävin eilen alkuraskauden ultrassa, koska alkuvaiheessa supisteli ja oli hiukan veristä tuhrua. Ruskuaispussi ja ja syke sieltä löytyi, kovin pieni ihmisenalku vain 2mm eli pitkä kierto oli taas menossa, kun alkunsa on saanut. Mutta helpotti kummasti hetkeksi tätä pelottavaa alkuraskautta.

Itselläni ei sen kummempia mielitekoja ole ollut, salmiakkia olen syönyt ehkä vähän liikaakin, muuten ruoka ei maistu.

G: en taida lupailla mitään, ettei tarvitse sitten rikkoa lupauksiaan. Vai rikottavaksiko ne tehdäänkin ;)

Toivottavasti kaikilla rakkaat vauvat pysyy kyydissä mukana ja pelot väistyvät tieltä!! Eirtyisesti Lillille jaksamista ja toivotaan parasta :)

Calefaxion+nukkuva esikoinen+vauva rv n. 6+0

Olo on tosiaan viime öisen plussan jäljiltä vielä utopistinen. 9kk esikoista tulee katseltua ihan eri silmin kuin eilen.

Aamulla varailin aikaa alkuraskauden ultraan, kun pahasti näyttää siltä, että haikara ois ollut kylässä jo isänpäivän tienoilla tai ennen. Ihan kamalaa kun LA:sta ei ole hajuakaan. Viimeksi tiesin ovulaatiopäivän tarkasti.

Tänään pitäis myös saada soittettua neuvolaan eka aika, mutta kun en millään pääse läpi, vaikka ajanvaraustunti on kohta jo lopuillaan.

Huono oloa olen helpottanut mm. aurinkosalaatilla ja pakastemustikoita popsimalla.

Gallup: Mitäs uuden vuoden lupauksia olette ajatelleet tehdä?

-Eliisa

Taas löydän itseni täältä koneelta kun poitsu on saatu nukkumaan.

Mulla on ollut parempi päivä kun muuten tällä viikolla. Luulenpa että toi tiheä syöminen on auttanut. Tällä hetkellä parhaiten menee hedelmät, ruisleipä, hapankorppu, jogurtti ja viili myslillä ja tuoremehu. Salmiakkia voisi syödä loputtomiin, mutta se ei ole mitään uutta mun kohdalla. Lämmintä ruokaakin yritän syödä, mutta annokset tuntuu jäävän aika pieniksi. Eiköhän noista jo masuasukkikin jotain ravintoa saa...? Joku muukin huomasi, että ulkoilu tekee hyvää. Mä oon myös todennu saman.

Mites se muuten onkaan? Mitä vitamiineja nyt raskausaika erityisesti pitäisi saada? Muistaako kukaan? Syöttekö te muut jotain vitamiineja? Mä söin esikoista odottaessani, mutta nyt en ole vielä saannu aikaseksi. Niitähän oli apteekissa jotain just raskaana oleville/ imettäville (joku Multitabs ?).

Tänään tosiaan ajatukset on olleet jokseenkin sekavat. Ajatukset on liidelly jo pitkälle ens syksyyn ja siihen mitenhän sitä pärjää päivät kahden pikkuisen kanssa, esikoinen silloin reilut 1v10kk. Masuasukki on todellakin toivottu, mutta kummia ajatuksia ollu tänään kun oon palautellut mieleen vaikeita hetkiä esikoisen kanssa (valvomiset ja muut taistelut). No, eiköhän kaikki mene omalla painolla... Nyt vaan ollaan jo totuttu vähän helpompaan esikoisen suhteen. Sitäkin aloin miettimään, et entä jos masuasukkeja onkin kaksi, tuskin kuitenkaan...

Sekavaa tekstiä taas, mutta pidetään lippukorkealla että kaikilla kaikki menee hyvin!

emine & poitsu 10/04 & masuasukki rv noin 8

täällä on tänään alkanu tulla pahaa oloa...:( tekee kauheesti mieli salmiakkii ja sipsiä?! ekaa kun odotin söin vaan mandariineja,kurkkua,tomaattia,mansikoita,herneitä jne.. eikä yhtään tehny mieli salmiakkia...jännää..

kai sitä pitäs taas syömään mennä,joteski on nälkä mutta silti ällöttää ajatus et pitäs jotakin leipää esim. pistää kurkusta alas...

k.h.p + tärppi 5+3

Lisäyksenä vielä, että a-vitamiinia ei saa syödä, jota Ladyvita plussassa ei ole. Ja Ladyvita plus on hyvä, koska siinä vain niitä mitä raskaana oleva tarvitsee. :)

Eilen kävin uudestaan ultrassa,kun edellisen viikon ma oli veristä vuotoa ja kovia kipuja(=supistuksia). Ultrassa kaikki oli kunnossa. Onneks! Kohdussa näkyi kohta,josta vuotoa on tullut ja siitä sitä voi tihkua hiljalleen vieläkin. Miulle sattui kokematon nuori lääkäri ja se oli ensin hyvin epävarma näkemästään ja alkoi jo epäillä taas rypäleraskautta. Muutama hetki meni piinaillessa ennen kuin kokeneempi lääkäri tuli toteamaan kaiken olevan ihan hyvin. Kehtaavatkin pelotella turhaan!

Miulla oli viime talvena kohdunulkoinen. Ekoilla viikoilla oli ihan normaalit oireet,mutta viikolla 8 ne loppu. Sit viikolla 10 alko vuoto ja kivut ja ultrassa miulla sanottiin olleen täydellinen spontaani keskenmeno. Sit seur. viikolla verikoe paljasti sen olevan kohdunulkoinen,kun hcg-arvo jatko nousuaan. Keväällä oli osittainen rypäleraskaus. Siinä oireet oli hieman voimakkaammat kuin miulla yleensä. Alkuraskauden ultra viikolla 7 paljasti omituiset ylimääräset mollukat kohdussa. Siitä vajaat 2 vko eteenpäin oli uus ultra ja mollukat oli kasvanu. Verikoe näytti hcg-arvon olevan huippulukemissa ja peli oli sitä myöten selvä.

Nyt pitää mennä syömään ja sit töihin. Meinasin reippailla kävellen. ripeetä tahtia menee 30 min. kävellessä.

Hipsuhiiri rv n.7+6 (ultrassa koko vaihtelee mittaajasta riipuen)

Palstataukoa olen viettänyt pari päivää kun en yksinkertaisesti ole ehtinyt koneelle. Eipä mulla oikein mitään " raportoitavaakaan" ole.

Tänään oksensin ekan kerran, tiedä sitten johtuuko raskaudesta vai mistä. Muutaman kerran röyhtäytti ja sitten mentiin. Esikoinen (1v4kk) tuli kanssa pöntön viereen katsomaan mitä äippä puuhaa. Ja nauroi makeasti. Halvat huvit meidän ipanalla :)

Mieliteoista... Ne maustekurkut joita myydään niissä isoissa pöntöissä. Eilen olisi tehnyt kovasti mieli mutta täytyy odotella lauantaille kun käydään tekemässä viikko-ostokset. Appelsiinit ovat kanssa hyviä.

Ensimmäinen neuvola mulla on 16.1. ja viikkoja silloin 9+1 jos oikein laskin. Np-ultraan pitäisi tulla kutsu Kätilöopistolta kunhan terkkari laittaa lähetettä eteenpäin. Aika tuntuu kuluvan niiin hitaasti mutta toisaalta kuluihan tuo pitkä syksykin suht nopeasti.

Nyt työt kutsuu joten palaillaan

pubu rv 6+5

Jaahas taas on työpäivä takana=) tää mun nimimerkki on hiukan vanhentunut, kun tuo vaavikin on saatu alulle mutta olkoon ei jaksa muuttaa sitä enään.

Olen voinut loistavasti!!! Eli siis EN pahoin onhan sitä jo kuusi viikkoa voitupahoin aamusta iltaa. Ihanaa huomata, että en ole ainoa sillä saralla. Koittakaa kestää kyllä se hellittää joskus..Mulla on kyllä vatsa kipeä siis kun vaihtaa asentoa tuntuu kun joku iskisi puukolla nivusiin. Yöllä meinas taju lähteä kun nousin sängystä ylös (wc:n vaihteeksi) vatsan vasemmalta puolelta vihlaisi oikein huolella.

Nyt siis 8+3 laskujeni mukaan ja alituinen nälkä! Masukin on kasvanut tai sitten se on turpea alkaneesta ummetuksesta ja sitä iloa riittää loppumetreille asti.

Voimia kaikille ja huomiseen....

mie -71 ukko -81

pojat 6/99 ja 10/02 Murinan LA 9.8.06

Täällä näyttää huonolta=(

Eilinen ja edellispäivä meni hyvin,ei kipua, ei särkylääkkeitä.Olin jo aika toiveikaskin. Mutta illalla myöhääm se alkoi taas, oli hetken(puolisen tuntia) tosi kova, otin Panadolin, ja sillä se kai helpotti,tai sitten meni muutenkin ohi. Nukuin hyvin yön, nyt se on sellainen orastava se kipu, eli alamaha on arka ja housut auki pitää kulkea.

Normaalia tämä ei voi olla, se on varmaa, mutta nyt vain pelkään, että saan viettää uudenvuoden siellä, toivotaan ettei.

Minttumaaria, kyselit keskenmenon kokeeneelta, en muista kuka se olikaan, mutta itse olen myös noita kokenut, kaksi kohdunulkoista, niissä on ollut vuotoa heti alussa. Keskenmenoissa vuoto on alkanut vasta kun supistukset on jo vieneet lääkäriin.

Keskenmenoja mulla on ollut viikoilla 4,5,6,ja 12. (viikolle 12 mennyt ainakin ollut tuulimuna)

Voin todella uskoa, kuinka pelko on kokoajan läsnä, mutta kyllä kaikki varmaan menee hyvin!

Lilli 5+5

Vaikka enää mikään aamu ole.. Mutta nukuin yön vaihteeksi paremmin, ja aika pitkäänkin, vaikka illalla oli niin huono olo, etten oikein olisi uskaltanut makuulle mennä. Mehupullo ja ämpäri on seurana koko ajan, siltä varalta että tarviin heti jotain suuhuni tai etten ehdi vessaan. Tällä hetkellä kun en oikein jaksais siivota lattioilta mitään.. Tätä on nyt ollu viikon, koko ajan pahentuen, joten toivon hartaasti, ettei kestäis ihan sinne 12.viikolle asti.. !

Joku kertoi himoitsevansa nyt hapankorppuja, niin itselläkin ainoa leipä joka maistuu, on pyöreä näkkileipä. Ja ihan vain margariinia vähän päälle. Mut väkisinkin miettii, että kauanko elimistö pärjää banaanilla, näkkärillä ja jaffalla? Onneksi on vähän vararavintoa vyötäröllä, niin voi siitä sitten kuluttaa..

Jännä juttu myös, että vaikka koko ajan palelen aivan älyttömästi, ulkona kylmässä on helpompi olla kuin sisällä. Eilenkin olisi väkisin pitänyt päästä ulos viimaan iltakymmenen jälkeen.. Onko kukaan muu huomannut samaa?? No huomenna saa ainakin olla ulkona iltamyöhällä, jos meinaa raketteja ampua.

Mutta taisipa tulla tosi sekavaa tekstiä, pahoittelen. Lopetan ja menen taas ulos haukkaamaan happea. Hyviä vointeja kaikille!! Ja tsemppiä sulle, jolla oli niitä kurjia kipuja; pidän peukkuja että on ihan normaalia kasvukipua!

Heippa kaikki elokuiset!

Olipa mukava lukea teidän vointeja ja kuulumisia!Tuntuu että heti saa voimia kun on muitaki samassa " jamassa" ..:)

Mulla siis rv 7+6 ja pahoinvointi on tosi voimakasta.Tänään eka neuvola ja terkkari huomas heti että oon jo aika " kuiva" .Kurjaa!:(

Voi olla että joutuu tiputukseen jos ei saa mitään pysymään sisällä.Oksennan heti aamusta sappinesteet ja siitä eteenpäin sitt kaikki mitä suuhun laittaa mehut ja vedet myös joten nesteet hupenee..

Esikoisen kanssakin pitäis jaksaa olla,touhukas 1 vee kattelee äitiään ihan äimänä,ku ei jaksa leikkiäkään..

Toiv. loppuis pian ilman tiputusta!!!Esikoisen kaa kesti 4 kk,mutta en kyllä joutunu tiputukseen sillon,jospa tämä kohta hellittäis..

Voimia kaikille!!!

Ja hyvää Uutta Vuotta!!!:)

Hello kaikille

Nyt on ollut taas ihan mukava aamu mutta mulla onkin yökötykset tulleet tommoisiksi ilta painotteisiksi. Neuvolassa on siis käyty kaikki hyvin ei siis mitään erikoista. Dopterilla ei kunolla vauvan syke kuulunut omat valtimot piti niin kovaa meteliä mutta hetkosen siellä taustalla joku naputti kiivaasti. Eli joku masussa asustaa. Labrassa aamulla tuli käytyä joten sekin on ohi. Eka lääkäri on sitten 23.1 ja sit katellaan taas missä mennään. Ultraa kovasti odottelen lähete ultraan lähti eilen, joten aika tulee sitten varmasti perästä päin kunhan ehtii. Meillä täällä Hki:ssä ei varata aikaa itse ne sit lähettää ajan kun saavat neuvola lähetteen.

Muuten mieli korkealla jne... Uutta vuotta kaikille!!!

Kyselit vitamiineista. Sairaanhoitsu siskoltani sain hyvän vinkin, että kannattaa syödä viimeistään kun on viikolla 6 monivitamiinia, koska täytyy saada mm.foolihappoa vauvelille.

Itse ostin Ladyvita plussaa, se on tarkoitettu raskaanaoleville ja imettäville. Kuulemma paras :) Suosittelen muillekin! :) harmaa-vaaleanpunaisessa rasiassa myydään apteekeissa.

kivaa joo lukea teidän muiden kuulumisia...olin viikon pois enkä jaksa lähtä selailemaan viikon vanhoja juttuja tuolta....meitä on aika paljon...elojunaan päässeitä.

odottelen kovasti sitä tiistain ultraa. Kävin kävelyllä äsken ja tuli ihan kiva olo. taidan lähtä kävelemään raittiiseen ilmaan toistekkin.

hyvää illan jatkoa.......huomenna räiskyyyy!!!!!!!!!!!!

Täällä yksi joka alkoi vähän jo epäilemään pahinta... Raskausoireet on kaikonnu ja tän päivää on kolottanu alavatsaa, vielä enempi tuolta vasemman lonkan tienoilta... toivottavasti ois vaan kohdun kasvusta johtuvaa/turvotusta. Mutta ei menetetä toivoa.

MIELI teki eilen illalla nuudelia, ja tekee vieläkin. Ihan alussa kun en ees tienny olevani raskaana himoitsin kebabia ja extra suolaisia poronliha rullia... Hapankorppuu on kans tehny mieli mut sit kun sitä on syöny ni tulee pahaolo.

maanantain neuvolaa jo oottelen ihan innolla :), tosin ei se terkka kuitenkaan kuuntele sydänääniä :(... Mutta saapahan sitten ajan sinne ultraan.

hanneli jonka rv:t on edelleen kadoksissa

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat