Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kommentit (13)

Hei!

Taustalla sopivasti soi jean s perjantai :)

Aika hyvä ja helpottunut olo kun ei " tarvinnut" lähteä tuonne mökille kun lääkäri kielsi meidän reissut on sitten ennen synnytystä tehty nooh vatsa on saman kokoinen mulla rv 32 kuin yksöisraskauksissa rv 40 :)))

Ollaan miehen kanssa kaksistaan uusi vuosi eikä varmaan panna pahaksemme :) on viimeinen mahdollisuus. Pitäis keksiä miehelle jotain kivaa kun on kihlajaispäivä 1.1. vaikka ollaankin naimisissa mutta nooh katotaan mitä kaupungilta löytyy..

Uuden vuoden aattona meinattiin käydä iglu baariin tutustumassa kun ovat sellaisen kapistuksen tänne turisteille kyhänneet niin saahan siellä paikallisetkin käydä :)

Minä olen sellainen joulu ihminen että vasta loppiaisena meillä lähtee kaikki joulutavarat se aika on vain jotenkin niin uskomattoman rakas mulle ja on aina ollu koko meidän perheelle..

Pinnasängyt pitäis tänään tulla tänne kotiin ja sitten hoitopöytä ensi viikolla ei olla pahemmin pidetty kiirettä ja aluksi saavat kaksoset nukkua samassa sängyssä.. Kummi ongelmat on ollu meillä mielessä todella ei löydetä toiselle lapsukaiselle kummeja :(

Onko muilla lähteny joulun aiheuttama turvotus pois mulla on vasemmalta puolen lähtenyt mutta oikean puolen käsi ja jalka ovat ihan turvonneet en tiedä mitä pitäis tehdä kaikkea mahdollista on kait jo kokeilltu (jalat ylös, hirudoit, jalkakylpy, tukisukat) eli vinkkiä jos jollakin on niin otettaan vastaan :)

Lähden tuonne pakkaseen :)

tikunen ja hupu sekä lupu 32+3

Flunssa jatkuu. Poikakin tuli sitten kipeäksi ja päikkäreitten jälkeen oli sillä kuumetakin yli 38. Toivottavasti ei tule enempää kipeäksi (toiveajattelua) että voitas se huomenna viedä sinne mummolaan. Mä olen ihan poikki kokoajan ja tuntuu että voisin vaan maata ja maata. Kaipa sitä nyt pitäskin yrittää levätä kun vielä ei kun yksi lapsi hoidettavana. Melkein hirvittää ajatella että jo ehkä 7 viikon päästä tämäkin masuvaava on jo sylissä. HUI!

Ihana vaiva tullut muuten lisää. Ihankuin joku jollain sukkapuikolla tokkisi tuonne välilihaan kun nousee tai tekee jotain äkkinäistä tai jos vaan yöllä kääntää kylkeä väärällä tavalla..Esikoisen odotusaikana ei olut ikinä mitään tommosia vaivoja, johtuen luultavasti siitä perätilasta. Tämä on kyllä varmastikkin raivotarjonnassa. Onneksi. Jos päsis edes kokeilemaan altiesynnytystä.

Mullahan se synnytystapa-arvio on jokatapauksessa joskus viikon 37 tietämissä, kun olen niin lyhyt.

Kattelin tossa kameralta joulukuvia ja kyllä mä näytän niissä ihan kauheelta. Mitä voi odottaa kun 156 cm pitkä painaa lähemmän 80kg.

=( Eli siihen diettiryhmään haluan sitten minäkin! Vaikka suunnittelin jo kesällä vielä aloittavani painonvartijoissa. Aloitin siellä kun esikko oli 3kk vanha ja laihduikin 7kg/3kk mutta sitten tuli joulu ja siihen tyssäsi laihdutus. Jos tällä kertaa pääsis siihen tavoitepainoon joka oli muistaakseni 55kg. Viimeksi se jäi vielä 7kg päähän. Kun se inspis meni ohi.

-sitruuna ja minttuvihtori 33+1-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hyvä kun joku mainitsi ton kihlajaispäivän, muistin että meilläkin tulee 8v kihlajaispäivä 1.1. Naimisiin ei olla vieläkään ehditty. Tai oikeestaan pitäis saada vähän ylimäärästä rahaa jostain. Mulle riittäis pienemmätkin bileet, mutta mies on sitä mieltä, että jos kerran mennään, niin mennään sitten kunnolla. Siis naimisiin.

Muhun on iskeny ihan hillitön klementtiini-himo. Eilen vetasin 1,5:n kg:n pussin iltapalax ja nyt on uusi 1,5kg:n pussi käsittelyssä, missä on enää 4 jäljellä.

Mun maha on ihan mielettömän iso. Esikosta se ei ollu edes viime metreillä lähellekkään näin iso, vaikka silloinkin odotin poikaa.

Vielä ei ole tullu raskausarpia, mutta ei mun mahanahka voi ihan kaikkea kestää.

Mä odotan muuten innolla sitä Kesäksi Kuntoon-laihdutusprojektia. Ajattelin investoida oikein kunnon digitaalivaakaan, niin pienetkin painonheittelyt näkyy.

Mä kanssa vietän uuden vuoden kaksistaan pojan kanssa kotona. Mies lähtee jonnekkin bilettämään. Ammutaan vähän raketteja alkuillasta pojan kanssa ja sit mies saa häipyy. Mua ei haittaa yhtään. Mieluummin oon yksin kotona, kuin kattelen humalaisia hölmöjä.

Voi ei! Taas meni koko pussi klementtinejä.

Tintti & Masu-Ukko 33+3

Niinpä, kohta ollaan jo sillä puolella vuotta jolloin saamme niitä pikkuisia nyyttejä kainaloon tuhisemaan, ah ihanaa!

Tänne ei ihmeempiä, olo ihan hyvä, tosin vauva kyllä painaa virtsarakkoon ihan mukavasti ja välillä vihlookin. Supisteluja ei ole ollut aikoihin (kai...), välillä on ylävatsa ihan kova, mutta alavatsa sitten pysyy tuollaisena löllönä eli ei kai ole mitään supistelemista??? Ekakertalaisena kun ei oikein hahmota....Tuntuu vain että vauva puskee ylös niin kamalasti että iho kiristyy...tiedä sitä sitten. Kertokaas viisaammat miten on.

Hassua miten vauva on viihtynyt tuolla oikealla puolella kokoajan, pikkujalkoja tungetaan kylkeen niin kamalasti välillä että ei tiedä miten päin olisi!

Pitää pikkuhiljaa alkaa kokkailemaan kun mies tulee töistä.

OIKEIN IHANAA LOPPUVUOTTA JA VIELÄ IHANAMPAA UUTTA VUOTTA 2006 KAIKILLE!!!!!

Sasuliini ja hajuherne 35 T-A-S-A-N!!!!

Jospas sitä taas kirjoittelis, tää viikko on ollut yhtä lentoa, minään päivänä en ollut " vaan" kotona, ensi viikosta on sitten jo pakko rauhoittua... Ja nukkua...

Olin eilen kaverini kanssa shoppailemassa Tampereella, oli tosi kivaa. Ja siinä sivussa parannettiin vähän maailmaa... JA KÄVELTIIN! Mulla on vieläkin jalat ihan kipeät... Illalla kun tulin kotiin olis pitänyt tehdä vaikka mitä, mutta nostin jalat korkealle, ja tuijotin telkkuu... Vauva sai eilen sitterin tai siis sellaisen hänelle ostin, nyt on sitten ollut tuossa lattialla, jotta koirat saavat siihen tutustua rauhassa... Eivät ihme kyllä kumpikaan ole vielä nousseet sen päälle... Ja tuli sitä sitten muutenkin pienokaiseen törsättyä, ostin itkuhälyttimen... Leikittiin illalla miehen kanssa ja koirat olivat ihmeissään, eivät ymmärtäneet ollenkaan mikä se kapistus on! Nyt sitten enää puuttuisi " isoista" hankinnoista turvakaukalo, jonka onneksi vanhempani ovat luvanneet rahoittaa, täytyy vuoden alusta käydä (isä tuskin lähtee mukaan! ei oikein viihdy noissa kaupoissa...) ostamassa se. Ja sitten jos kävisi ensi viikolla ostamassa kankaita siihen äitiyspakkauksen verhoukseen... Saisi senkin sitten tehtyä valmiiksi...

Meillä oli tarkoitus viettää uusi vuosi kahdestaan, kun siihen olisi " viimeinen" mahdollisuus, mutta kun mun äitini oli ymmärtänyt että menemme sinne, koska on kutsunut mun appiukkoni vaimonsa kanssa... Niin kaippa sinne on sitten raahauduttava... Olisi ollut niin ihana viettää ilta oman kullan kainalossa...

Onnea jo näin etukäteen teille joilla 1.1 tulee vuosia kihlajaisista, meillä oli jouluaattona kanssa merkkipäivä, kuusi vuotta tuli kuluneeksi siitä kun menimme kihloihin, tosin ollaan oltu naimisissakin jo 4,5 vuotta... Niin se aika vaan vierähtää, hyvä kun itse pysyy perässä... Ainakin joskus!

Mutta nyt lopettelen ja menen laittamaan viimeisiä vauvanvaatteita kuivumaan...

Napero ja masukki 34+1, kääk kuinka paljon noita viikkoja onkin jo kasassa...

Vuoden viimeisiä päiviä viedään, uskomatonta miten aika on mennyt niin nopsaan! Mutta ihanaa kun kohta on tosissaan meidän helmimammojen " vuoro" jakaantua!! En malta odottaa että saisin nyytin syliin. Vaikka se tuntuukin edelleen todella ihmeelliseltä että kohta olen äiti ja mulla on oma pieni vauva, eikä se lähde mihinkään!! Kyllä siinä elämä muuttuu totaalisesti kun on tottunut vaan miehen kanssa kaksin olla niin kohta meitä onkin kolme!! Mutta ihana ja odotettu muutos kuitenkin!

Tänään kävin neuvolassa, vauva edelleen rt:ssä!!! Toivottavasti pysyykin loppuun asti! Äipälle oli vähän kiloja tullut, reilu kilo viikossa... grhhh... oliskohan joululla jotain asian kanssa tekemistä...ja niillä kaikilla ihanilla suklailla..?! =)

Sf mitta oli kasvanut kolmella sentillä eli nyt on 32. Sykkeet taas oli siellä aika matalalla 130-140. Viimex mitattuna ne huiteli siellä 160-170!! Mutta viime mittauksen aikana vaavi ei pysynyt paikoillaan hetkeekään ja meni terkkaa karkuun! =)

Uusi vuosi meillä otetaan vastaan yhden kaveripariskunnan kotibileissä. Ei tule kun muutama pariskunta sinne + varmaan joku sinkku, eli ei mitkään megabileet. Tarkoitus oli pelailla seurapelejä, syödä, ampua raketit ja valaa tinat. Muut tietty kans ryypiskelee, en ajatellu itse ottaa mitään alkoholipitoista. Paitsi ehkä voin juoda puoli lasia skumppaa jos jollain on tarjolla.

Oikein iloista uutta vuotta kaikille!!

Kisu + nappula rv 35 tasan!!

Eipä ole tullut paljoa kirjoiteltua. Meillä sairastettiin koko joulu ja jouluruuat meni tänään roskiin kun ei kenellekään maistunut oikein...Kuusi tuossa nurkassa varisee kun kissat vetää rallia ja leikkii hippaa alaoksien alla. meinasin jo eilen heittää pihalle mutten sitten vielä kumminkaan. Varmaan sunnuntaina viimestään lähtee.

Onnea Hanzulle syntymäpäivän johdosta. Minäkin vanhenen huomenna.

Vaan empä juhli sen kummemmin. Netistä tilasin kolme imetyspaitaa synttärilahjaksi itelleni niin ei tarvi muiden vaivautua keksimään lahjoja.

Nettiemolla oli boob:in paidat tarjouksessa jos jotakuta kiinnostaa.

Viikon päästä ois sitten tytön synttärit, 3v. Lapsia kun on monta niin tuntuu että kokoajan on jollain synttärit.

Tiku:lle kummeista..Voisitko pyytää lapsille ainakin jonkun yhteisen kummin, joka olisi sama molemmilla? Meillä kun on kaikilla kolmella miehen veli kummina ja itse halusi tälle neljännellekin alkaa. Meillä on kans vähän samaa ongelmaa, mutta eiköhän vielä tälle kummit löydetä. Mahdollisesta seuraavasta en sitten ole niinkään varma, jos semmoinen joskun saadaan...Meillä on kaikilla lapsilla kolme kummia.

Nyt pitsan tekoon miehen kaveriksi...

Siivosin juuri joulukuusen pois. Meillä oli tänä vuonna muovikuusi lainassa mun vanhemmilta kun mies ei sitten laittanut tikkua ristiin oikean kuusen hommaamiseen-- tai siis laittoi, kävivät isäni kanssa ajelemassa metsätiellä ja autosta katselivat löytyisikö sopivaa kuusta ja kun ei heti näkynyt niin palasivat ilman kuusta. Mies vielä niin pirun pihi tollasissa asioissa että eihän sitä kuusta voi ostaakkaan, kulmilla myytiin 10-15¿ hintaan. Siitäkin asiasta saatiin siis ennen joulua tappelu aikaiseksi, kun tuntuu että saa aina tehdä kaiken itse.

Mulla oli joulupäivänä synttärit siis ja oltiin alustavasti puhuttu josko pyydettäisiin pari kaveria istumaan iltaa ja vietäisiin esikoinen hoitoon mummolaan. Mies rupesi iltasella kyselemään että " meneekö se poika meidän äitille" .. ei mennyt ei. Mä olen niin samperin kyllästynyt siihen että mä saan aina hommata lapsenlikan, hoitaa ruuat pöytään, kutsua kaverit jne jne. Mies voi vaan olla ja odottaa. AARGH! Nyt sitten kun alan taas itse olemaan vapaaillan ja yön tarpeessa niin kysäisin anopilta ottaako se pojan uudeksivuodeksi. Mutta jos en olisi uudeksivuodeksi hoitajaa hommannut niin luultavasti mies lähtisi yksin ryyppäämään tai johonkin.. ja mä olisin sitten pojan kanssa kotona. Ärsyttävää kun miehet on välillä niin perkeleen saamattomia.!

Anteeksi vuodatus. Palailen myöhemmin! Toivottavasti paremmalla mielellä!

On sitten vuoden viimeinen perjantai.. Ja huomenna mulla synttärit. Kyllä sitä on jo vanha. En viitsi edes kakkua tehdä. Vaikka olis kai sen voinut tehdäkin kun sitten sunnuntaina on mein hääpäivä. No, täytyy vaan kaupasta katsoa jotain hyvää...

Joulukuusi meiltä lähti jo tiistaina. Poika totesi että riisutaan kuusi. Tilaahan se vain tuossa vei. Valot on vielä paikoillaan. Nekin varmaan otan viimeistään sunnuntaina pois.

Neuvolassa kävin keskiviikkona ja kaikki oli edelleen ok. Painoa oli tullut vähän enempi ku viimeksi. Hb:kin oli noussut taas. Sf-mitta oli sama kuin viimeksi mutta saattoi olla erilainen mittausasento. Mittaaja oli sama. Sitä nyt seurataan.

Eipä nyt muuta kuin Hauskaa Uutta Vuotta kaikille Helmiksille!!!!!!

Hanzu3 rv32 tasan

Siis viime yönä tapahtui jokin ihme! mä heräsin vain kerran vessaan, ja muuten nukuin kuin tukki. En muista edes kääntäneeni kylkeä!! :) :) aamulla oli jotenkin niin tyytyväinen olo. Normaalisti nimittäin herään 4-5 kertaa yössä, ja käyn vessassa ja juomassa...

En tiiä sitte oliko iltaisella lemmiskelyllä ja saunalla jotain osuutta aiaan....?

Tänään mennään kattoon kaverin 2viikon ikäistä prinsessaa! Alkaa käydä jo itekki malttamattomaksi, ja haluttais oma nyytti syliin!

Ollaan varmaan uus vuosi miehen kanssa kahdestaan, kaikki kaverit reissussa ym. ei enää ite jaksanu lähteä tien päälle, kun jouluna tuli autossa istuttua yhteensä 1600km.

miisa 34+1

johan loppui hiljaisuus tästä mökistä.

ukko jopa haki meidät asemalta ja varoitteli etten jakaudu huomenna tai su, koska hän on menossa laivalle...niinku minä sitä voisin estellä.

kiva neuvola mulla, naikkarilta soitettiin ja kyseltiin et miksi en ole käynyt antamassa uutta pissanäytettä, sillon 23.12 siinä on ollut jotain häikkää.no eipä oo muistanut neuvola mulle ilmoitella et jotain on pielessä, naikkarin kätilö oli ihan ihmeissään et he ovat lähettäneet pikana neuvolaan sen pyynnön. olis varmaan supistuksia ollut vähemmän jos olis lääkekuurin voinut aloittaa ajoissa...no nyt se siirtyy ens viikolle, muistan kyllä mainita neuvolantätille tästä asiasta...

luin tuolta et joku nimimerkki oli saanut painoarvion viikoilla 35+5 3kg, kyseli että onko jättiläinen tulossa, aika huimalta kyllä kuullostaa tuo arvio,ainakin minusta,mitäs muut ovat mieltä? vaikka pääasia tietty on terveys ei paino. itse sain sen arvion rv 34 2190g ja nyt sittten ens viikolla oma lekuri tekee,katotaan miten heittää, koska eihän nyt vauva voi kasvaa hirveesti viikon aikana,vai voiko???? mulle ainakin sanottiin et kasvuvauhti olis max.100g/vko.

nyt pitää lähtee saunomaan,ihanaa

kuumetta ja vauva tasan 35

Niin se vain uusi vuosi tulee. Kyllä aika menee äkkiä! Vasta plussattiin ja nyt on kohta tammikuu ja sitten helmikuu ja meidän ' vuoro' synnytellä.

Kävin eilen lääkärillä ja meidän asukki oli kääntynyt ja on nyt siis rt:ssä. En kyllä tiedä milloin hän on kääntynyt, mutta pääasia, että on. Toivottavasti pysyy kans! K-suu oli auki sentin, mutta se nyt ei sano uudelleen synnyttäjälle paljoakaan. Mutta supistukset on muuttuneet selvästi kiluliaammiksi kun pää painaa alas. Meillä kuopus on syntynyt rv 38 ja jotenkin sitä toivoo, että tämäkin tulisi jo tuolloin, ei jaksais enää odotella=) Malttamaton kun on.

Uutta vuotta meillä vastaanotetaan varmaan ihan kotosalla perheen kesken. Miehen veli tulee kylään ja varmaan jotain iloliemiään maistelevat kaksistaan.

Nyt pitäis kait alkaa vääntäytymään kauppaa kohti, perheelle ruokaa hakemaan.

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE HELMISIMPUKOILLE!

iituaatu 34+0

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat