Seuraa 

Uutta pinoa, kun en edellistä huomannut.

Kommentit (15)

Näillä näkymin viimeistä kertaa yhtenä kappaleena...

eilen kävin yliaikaiskontrollissa, ja täytyy sanoa että olipa huima kokemus! Kävi ilmi, että olen auki 4 cm, ilman yhtäkään supistusta :)

Lääkäri teki kyllä tosi kovakouraisen tutkimuksen, taisi viimeisen sentin levittää itse... mutta tästä seurasi eiliselle illalle ja yölle ja tälle päivälle joitain satunnaisia kipeitäkin suppareita. Huomiselle sovittiin käynnistys, jollei synny ennemmin. No, näillä näkymin ei, joten huomenna puhkaistaan kalvot. olisivat eilen jo puhkaisseet, mutta lekuri oli sitä mieltä, että koska edellinen synnytys oli sektio, odotellaan omia supistuksia. Tässä siis jännitetään tuleeko vuoden vika vaiko eka vauva :)

Tosiaan vähän huvitti kuulla tuo 4 cm:n aukeaminen, sillä edellisellä kerralla olin 3 tunnin tuskaisten supistusten jälkeen synnärillä tuon 4-5 cm auki. Saa nähdä pääseekö kymppiin yhtä helpolla, vaiko onko loput sentit sitten kahta kauheampien tuskien takana!

Mutta vauvarikasta uutta vuotta kaikille!!!!!!!!!

c@t rv 41+4

Tulin tuolta Lokakuisten vauva puolelta kurkkaamaan miten monta jouluista vielä jakaantumatta ja sinun viestisi osui silmään kun kysyit käynnistyksistä.

Minulla näin: Menin keskiviikkona rv 40+2 sisälle sairaalaan jossa alettiin käynnistämään synnytystä. Sain heti ke aamuna ensimmäisen " murun" lääkettä, samaa neljän tunnin päästä ja taas neljän tunnin. Ei mitään oireita. Pää ehkä vähän kipee, mut ei supistanut. Samanlaisesti jatkettiin seuraavana päivänä, neljän tunnin välein sain " murusen" . (siis suun kautta). Ei tulosta edelleenkään. Perjantaina oli lääkäri, paikat tiukasti kiinni. Ja kanavaa jäljellä 3cm. Lääkäri totesi ettei tämä herra taida nyt haluta syntyä ja kehotti menemään kotiin ja maanantai aamuna takaisin jos ei spontaanisti synny. Kotiin vaan ja maanantai aamuna mentiin takaisin kun ei sit syntynyt.

Kello 9.35 meidän " pikku" poika (4975g) näki päivän valon, sektioon päädyttiin koska paikat niin " kypsymättömät" .

Toivottavasti sulla lähtee normaalisti syntymään, ei se sektio ole mikään kiva kokemus, haava on kipee tosi kauan ja mitään ei saisi nostaa ym.

Kaikkea hyvää teille jouluisille ja toivottavasti saatte pian omat ihanaiset syliinne.

annu ja aleksi 2.5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ninni täällä ilmoittelee että pikku emäntämme syntyi 22.12. klo 5.33.

Laskettu aika oli 13.12. joten muutamaan otteeseen ehti jo mamma täällä odotteleen.

Kaikki sujui hyvin paitsi että meikäläisen pyrstö repesi pahemman kerran ja vauva sai jonkin infektion ja joutui sen vuoksi olemaan 5 päivää sairaalan lastenosastolla. Nyt ollaan Kotona jo kumpainenkin ja opetellaan tätä arkea näin uuden vuoden kynnyksellä.

Olen seuraillut jouluisten juttuja vaikka en usein ole kirjoitellutkaan. Onnea kaikille loppuvuoden ponnistelijoille!

Terkuin,

Ninni-68 ja emäntä 8pv.

ilmoittelen vain, että täälläkin vielä ootellaan. jospa se nyt menis sunnuntain puolelle tuo vauvelin syntyminen.. yö oli taas yhtä tuskaa. maha on niin täynnä tavaraa mutt ei supista tarpeeksi reippaasti. jos huomiselle selviän kokonaisena niin eiköhän tuota vois jo ottaa omat keinot käyttöön!!!

t.helli 40+6

Meillä päin eilinen lääkäri käynti aiheutti päiväksi ja illaksi ihan mukavasti supistuksia, mutta eivät sitten kuitenkaan vieneet asiaa pidemmälle. Päivällä siivosin kunnolla, kun ajattelin että kohta se lähtö kuitenkin tulee ja olisi sitten kotiutuessa kiva palata siistiin kotiin. Taitaa tosin olla turha toivo, kun kotiin odottamaan jää " ei niin järjestystä kaipaava" -mies ja kaksi koiraa. Illalla saunoin vielä kunnolla, mutta se " aiheuttaa" mulle vaan ihanan euforisen tilan joka nukuttaa. Tämä aiheutti sen ettei viimeistä ässää edes jaksanut miettiä...

Onkos teillä konkareilla kokemuksia siitä, että aloitetaan käynnistys ns. nollatilanteesta? Eli huomenna aamusta pitäis alkaa tosi touhut ja paikat oli eilen sentti jäljellä ja sormelle auki. Aloittavat kuulemma sillä tabletilla.

Se tabletti mua hieman mietityttää, kun viime vuotisen keskenmenon ja siitä seuranneen kaavinnan yhteydessä sitä käytettiin, mutta ei ollut tuottanut tulosta. Siis itse oli taju kankaalla, mutta näin kerrottiin jälkeenpäin. Elikkäs kuinka paljon ne yrittää sillä tabletilla, ennen kuin siirrytään tippaan? Vai pitääkö paikkojen jo olla auki että voidaan käyttää tippa? Jännittää ja pelottaakin ihan rehellisesti aivan kamalasti, tosin vauvaa on niin hartaasti ja pitkään odotettu, että alan olemaan valmis mihin vain!!!

Eipäs tässä kai ihmeempiä, pyykkikone taisi juuri pysähtyä, jospa kävis laittaa pyykit kuivumaan. Kirpakkaa pakkaspäivää kaikille tasapuolisesti

Niina ja uskomaton tenava 42+1

Juu, äitipolil tuli käytyä ja tiistaina pitäs mennä takas. Maanantaina pitäs käyä viel sokerirasituskokees ku vaavin painoarvio oli vaan 4400g!!!!! Ihmetteli et miksei oltu tehty jo esikoisenki aikana ku oli samankokoinen. Nyt ihan vaan varulta et osaavat sit toimia oikein.Niin että sitähän minäki et on pienempi tulos ku esikoinen... Heh, tais oma lääkäri vähä erehtyä. Voihan kyl toi arvio ollakki yläkanttiin, vaan empä usko.

Ihanaa saa kunnon pötkäleen ni on helpompi/mukavampi käsitelläkin. Vaan tiiä sit sitä pihalle punnaus vaihetta...

Saa nähä käynnistävätkö heti sit tiistaiaamuna paikkojen tarkastuksen jälkeen vai joutuuko makoileen muutamia päiviä. Paikat oli yhelle sormelle auki mut kanavaa oli viel jäljellä. Pääkin kuulema tuntui jo. Kumma ettei toi maha oo silti laskenu...

Verenpainetta täs nyt pitää mitata koko v-loppu ja heti jos nousee tai alkaa ylävatsaa jotenki puristaan, ni pitää soittaa päivystykseen. Noita ku miettii ni varmasti paineet on katos ja ilmaantuu vaik millasta pakotusta.

Ai niin, saatiimpas selville sukupuolikin =) Mut sen paljastan vasta myöhemmin...

Jäädäänpäs kuullostelemaan kuka meistä jouluisista pyöräyttää sen vuoden ensimmäisen... ;)

T:K ja pallukka rv 41

Ilmoittelen täällä, että m.tt puoliskoineen sai tänään perjantaina ihanan prinsessan! Klo 14.32 syntyi esikoisemme, pituutta oli 50 cm ja painoa 3600 g. Vesien menolla alkoi tapahtua to-iltana klo 20.30 ja tuskaisa oli synnytys... Rv:t oli 40+4

Hyvää uutta vuotta kaikille!

m.tt

nimittäin päästiin oikein shoppailemaankin ja sitten vielä ne perinteiset ässät päälle. Oon ihan onnessani, kun olen löytänyt sen saunomisen tässä raskaudessa. Mulla se ei saa aikaan supistuksia, vaan sen sijaan rentouttaa ja poistaa kaikki kolotukset. Täydellistä! Pienikin pääsi kylpyyn ja mies nosteli puntteja kylppärissä. Olipas ihana ilta!

Nyt on sisko kylässä, joten kirjoittaakin saa ilman, että pieni känisijä roikkuu tuossa lahkeessa. Meillä oli eilen pienen juhlan paikka, tyttö täytti 1,5 v ja otettiin kahvilassa suklaakakkupala puoliksi. " Äiti" " anna" " kakku" ! Kakku on opittu Maisoista, niillä on siellä jatkuvasti jonkun synttärit.

Mutta sellaisia tänne tällä erää. Niin, ja neljä ässää = nolla supistusta :)

kaaka ja Tilkku 40+3

Moikkis vaan!

Huomenna olis sitten se eräpäivä... Mies oli oikein mielissään kun suunnittelin kaikkia ässiä lauantaille?! Hulluksihan tässä tulee.

Neuvolassa kaikki ok, eikä joulultakaan ollut tullut kuin kilo painoa.. Omituista, vaikka söin kun hevonen. Verenpaine oli jälleen laskenut siitä viime viikkoisesta ja terkka sanoi että kun kaikki on näin hyvin niin ei katota sitä hb;tä jottei masennuta. Se kun on ollu koko ajan aika onneton.

Joku kyseli siitä käynnistyksestä tabletilla ja tipalla, haluaisin kyllä itsekin tietää noita käytäntöjä että miten.. Itsellä olis maanantaina käynnistystä luvassa, mutta paikat on kutakuinkin tosiaan vaan sormelle auki ja kanavaa rutkasti. Mutta kun nyt vaavi vielä mahtuis alakautta, ettei tarvitsisi sektioon ryhtyä.

Tottahan me pinoa pidetään niin kauan kun kaikki on vaavinsa lunastaneet! Vai pitäiskö vakoilla jo tammikuisia.. Tsemppiä ja suppareita, rocka 39+6!!!

että meille syntyi 17.12 ihana pieni prinsessa.Tasan 4 kiloinen tyttö syntyi vesialtaaseen ja täytyy sanoa että oli hieno kokemus tuo vesi.Pystyin supistusten välissä rentoutumaan aivan eri tavalla kuin muuten.

Pituutta neidillä oli 52cm ja pisteitä tuli 9-9-10.Niinkuin yleensä väristä lähti yksi piste.

Niin ihan on tuo paketti ettei silmiään saa irti.

Julane ja piipula.

NIIN ja suppareita hirmuisesti niitä tarvitseville!

Niin elättelin toiveita että ens viikolla olis päässy ultraan ja mitä vielä.Käynnistetään sit rvko42 ei mitään muita kontrolleja kuin neuvola=(

Nyt on kyllä sitten jo maanantaina seuraava neuvola kun virtsassa oli proteiinit + painoa tullut 1.5kg eli turvottaa myös ihan kivasti tai sit oon oikeesti syöny liikaa suklaata.Paineet oli hyvät eikä päätä särje eli ei ollu th huolissaan.

Ajatella että toivon oikein että pääsis johonkin alatutkimukseen.Olis mukava tietää että onko nää harjotussupparit saanu mitään aikaiseksi.Mietin jo et pitäiskö käydä yksityisellä.Vauvakin on liikkunut jonkin verran niin ei senkään verukkeella voi oikein polille mennä.

Nyt päiväunille....

Eiköhän pidetä vielä omaa pinoa tammikuussakin?VAI?

rvko40+5

Lasketun päivän kunniaksi ajattelin kirjoittaa jotakin.. Täältä on väki vähentyntyt, pikkuhiljaa pitäisi kai siirtyä tammikuisten puolelle..

vointi on edelleen oikein hyvä,kipeistä supistuksista en tiedä mitään. Huomenna ollaan miehen kanssa suunniteltu synnytyksen käynnistyvän. Siinä iltapäivällä ja sitten hitusen jälkeen puolen yön on rontti ulkona maailmassa. Ensimmäisenä helsinkiläisenä 2006.

Renniet on ollut tarpeen, sain anopilta pari perhepakkausta niitä ja kuvittelin että niillä porskuttaa vielä seuraavatkin mahdolliset raskaudet mutta jo sitä on könyttävä apteekkiin tänään. Ilmankaan ei pärjää.

Sovittiin huomisillaksi vielä menoa varmuuden vuoksi, jotta se manaisi vauvan syntrymään(sen mustempaan magiaan ei uskalla turvautua, ties mitä se manaisi).

kirkasta aattoyötä ja komeita rakeetteja

bongo 40

Yliaikakontrollissa kävin ja hyvä mieli jäi. Kerrankin kuuntelivat, kun puhuin siitä, että edellisissä synnytyksissä paikat ei ole auenneet ilman apuja. Vauvalla oli painoa nyt 4100 g sekä koneen, että kätilön mielestä ja samoilla linjoilla itsekin olen. Käynnistys sovittiin 4.1.2006 8.00 aamulla ja tableteilla kohdunsuulle varmaan aloitellaan pehmittämään paikkoja, jotka oli täysin kiinni. Muutama päivä siinä voi siis mennä, ennenkuin vauva ulos saadaan. Viimeksi meni tosiaan se kolme päivää + kalvojen puhkaisu + tippa ja epiduraalissa vasta aukenin. Heti odotuksen alussa jo veikkasin, että 8.1. syntyy, saa nähdä, kuinka veikkauksen käy.

Kaikki oli lapsella ok ja itsellänikin arvot kunnossa. Verenpaine oli hieman noussut, mutta mulla on ollut koko raskauden ajan se niin matalalla, että syytäkin oli vähän nousta.

Nyt täytyy vaan viikonloppuna kerätä tsemppihenki päälle, että synnyttämään ollaan menossa. Ja taidan keskittyä nyt siivouksen sijasta niihin muihin ässiin, kun viimeiset viikot olen siivonnut hullun lailla. Ei tarvitse kuvitella, että meillä olisi jotenkin siistiä, vaan viimeisen vuoden aikana on vain kertynyt paljon siivottavaa. Vieläkin sitä lajia löytyisi, mutta ei enää innosta. Taidan lepäillä ja puuhastella just sitä, mitä mieli tekee. Ihan niinkuin lasten kanssa sekin onnistuisi...

Pidetään vaan jouluisten pino pystyssä, kun tässä on jo niin monta kuukautta sitä pystyssä pidetty.

*Kitta75 ja masuvauva rv 41*

ps. käynnistys siis rv 41+5 edellisten synnytysten perusteella ja istukkakin oli jo kalkkinen.

Joku kyseli käynnistyksestä, joten kerrompa hieman mitä tiedän: Silloin kun kohdunsuun tilanne on epäkypsä eli on kanavaa jäljellä ja suljettu/sormelle auki, käytetään ainakin HUS:n alueella cytotec-tabletteja kohdunsuun kypsyttämiseen. Eli synnytys harvemmin käynnistyy niillä. Toki joillain alkaa supistaa napakasti jo ensimmäisestä murusesta. Yleensä kuitenkin tabletteja laitetaan kohdunsuulle 4 tunnin välein max 3kpl/pvä ja siinä voi kestää parikin päivää ennenkuin k-suu on kypsä kalvojen puhkaisua varten. Sen lääkäri arvioi aina uutta tablettia laittaessaan. Uutta ei laiteta jos supistaa. Oksitosiinitipan käyttö on vissiin vähenemässä, varmasti paikkakuntakohtaisia eroja on. Olen kuullut että se olisi käynnistystempuista kaikkein tehottomin. Kalvojen puhkaisu taas tehokkain. Tippaa käytetään ainakin silloin kun vesi on mennyt / kalvot puhkaistu, mutta ei supista kunnolla ja kohdunsuu on kuitenkin liian kypsä cytotecille... Hankalaa!

Toivottavasti oli apua...

Olen käynyt tätä teidänkin pinoa mielenkiinnosta lukemassa=)

Että tervetuloa vaan minun puolesta tuonne tammimammojen joukkoon,kyllä sinne mahtuu=)

VOIMIA kaikille viime metreille.

-elli- rv 39+3

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat