Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Mulla poika kolme viikkoa nukkuisi niin mielellään mahallaan.. viime yönä valvottiin monta tuntia mahavaivaa ja sitten lopulta annoin sen jäädä sänkyyn mahalleen ja nukahti heti ja nukkuu vieläkin todella tyytyväisenä..

Esikoinen oli 6 viikkoa kun aloin nukuttaa sitä masulleen. Kaikki oli ihan kauhuissaan, mutta neiti kun ei muuten nukkunut. Nyt mietityttää että voiko antaa nukkua mahallaan vai ei..'

Ennenvanhaan sitä nukutettiin mahallaan, minä ja mun veljet on kaikki nukuttu aina mahallaan. Mutta nykyäänhän tämä on kiellettyä.(?)

Minkä ikäisiä te muut nukutatte mahalleen?

Kommentit (8)

mahalleen nukutettu, jopa synnärillä vaikka siellä kyllä motkotettiin asiasta. Olis kuulemma pitäny istuu vieressä vahtimassa jos mahallaan nukkuu, kätkytkuolemariskin takia.

Esikoinen on nyt 1v3kk ja nukkuu kyljellään, ei nuikahda enää mahalleen. Nuorempi on 2kk ja masuvaivojen takia oon sitä koko ajan nukuttanu mahalleen, paitsi vaunuissa. Siellä pötköttää selällään.

Pelkäämään en oo ruvennu, vaikka oon monelta taholta varotuksia saanu.

T:Oiti ja lapset

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä neiti laitettiin nukkumaan mahalleen kolmen viikon ikäisenä ja on nukkunut yöt todella hyvin. Ainoastaan vaunuissa nukkuu kyljellään tai selällään. Yöt ovat siis todella hyviä, 5 viikon ikäisestä lähtien neiti on nukkunut yöt heräämättä, ei siis yösyöttöjä edes =) Kyllähän neuvolassa hiukan sitä kauhisteltiin, mutta jos neiti tykkää nukkua mahallaan niin saahan se nukkua. Ja meillä neiti kannatteli päätään todella hyvin jo sen ikäisenä =) Me seurailtiin alussa miten päätään kääntää, joten uskallettiin nukuttaa mahallaan ja tottahan se on, että ilmavaivat helpottuu.

Hyvää uuttavuotta 2006!

T, tiikeri ja pikku neiti

Ja alusta on tärkeä, ettei oo liika pehmeä. Silloin pienikin pystyy itse kääntämään päänsä niin että henki kulkee. Jos vajaa 3kk ikäisemme haluaa nukkua masulaa nin sitten se saa niin nukkua,kun ei sitä mikään pitele enää kun osaa kääntyä.

meilä poikaa nukutettiin jo sairaalassa mahallaan. Hän oli siis vastasyntyneiden teholla ja tarkkailussa lopulta.

Ei siis ainakaan meidän sairaalassa kukaan tiennyt kielloista.

Itekin mahallaan nukutettu kotona, eikö vauvalla ole semmoinen refleksi että kääntää päänsä sivulle.

terkuin 10kaks ja poju 1kk

Moi,

Meillä ollaan nukuttu mahallaan kahden viikon ikäisestä saakka. Aivan pienenä ei oikein suostunut päivällä muutoin nukkumaan. yöllä en ole nukuttanut vatsallaan, ellei sitten ole itse kääntynyt vatsalleen.

Eli minä tekisin niin et päikkäreitä antaisin nukkua masullaan, mutta yöllä kun ei itse pysty vahtimaan pienen unta niin silloin sitten kyljellään.

Tiedossa kyllä mullakin on ettei mahallaan sais nukuttaa, mutta kun neuvolassa kysyin asiaa ja kerroin pojan vatsavaivoista, antoivat luvan nukuttaa mahallaan kunhan unta vahtii tiheään, ettei käännä kasvojaan patjaa vasten. Meillä sama homma et uni maistuu parhaiten masullaan, kyljellään/selällään ollaan todella levottomia sitten öisin.

Meillä herralla nyt ikää 2 kk ja saattaa pyörähtää yöllä masulleen ihan itsestään, tässä joulun aikaan teki sen jo toista kertaa ja joka kerta kyllä säikähtää. Onneksi kummallakin kertaa on tajunnut päänsä kääntää jommalle kummalle sivulle.

Joo, no nyt meni jaaritukseksi...

Misuli ja poju 2 kk

Molemmat suostuneet nukkuun VAIN mahallaan. Esikoisen kohdalla yritettiin ihan liian kauan noudattaa suosituksia ja sitten hän alkoi nukkuun kun päätettiin laittaa mahalleen. Nuorempi nukkunut sairaalasta päästyämme mahallaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat