Vierailija

Tai ketään sellaista joka haastattelee työhönhakijoita..

Onko lapset miinusta työnhakijalle? arvostatko että kerron itse vai kerronko sitten kun kysytään?

Kommentit (5)

(silloin yleensä paljon sairasteluja), miten teillä miehen kanssa hoidetaan sairaat lapset (oletko se aina sinä joka jää pois töistä), pystytkö joustamaan työajoissa vai oletko lapsiin vedoten aina ensimmäisenä poistumassa työpaikalta jne...

Onhan noita kysymyksiä aika paljon. Paras olisi työntekijä millä lapset n8v eteenpäin ja lapsiluku täynnä. Pienet lapset valitettavasti monesti haittaa jos työpaikka hiemankaan " vaativa" ja tarvitsee läsnäoloasi.

t.esimies

ps.kysyn itse aina perhe taustaa, mutta jos sitä ei sinulta kysytä (mitä epäilen) ei varmaankaan kannata sen kummemmin sitä selostamaan. Tällöin työantaja ei varmaankaan pidä sitä tärkeänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kun nuorempi lapseni meni hoitoon, hän oli 1 v 3 kk. Tuolloin huomasin, että työnantajat lähes poikkeuksetta huomauttivat " ai niin pieniä lapsia" .

Nyt kun hän on jo yli 2 ja olen ollut vuoden töissä, niin työnantajat eivät enää ole moksiskaan (olen vuoden aikana hakenut lukuisia työpaikkoja).

Olen jo työnhakuilmoitukseeni kirjoittanut, että olen tarvittaessa valmis joustamaan työajoissa ja olen siihen myös oikeasti valmis.

Lapset ovat ympärivuorokautisessa tarhassa, joten meidän ei tarvitse olla tasan klo 17 hakemassa heitä pois. En toki tarkoita, että lapset olisivat siellä päivät ympäriinsä, vaan että joustovaraa on.

Mieheni osallistuu luonnollisestikin lasten hoitoon ja hän on myös työnantajansa kanssa sopinut, että tarvittaessa saa olla 3 pv lasten kanssa, jos tarve vaatii. Tarvetta näin pitkiin poissaoloihin ei tähän menneessä ole ollut ja olemme tarvittaessa myös puolittaneet työpäivämme asiakastilanteiden mukaan (toinen hoitaa aamun, toinen illan).

Riippuu toki työpaikasta ja työnantajasta myös, miten helposti voit asioitasi sopia.

Yleensä kuitenkin jo pomot itse ovat ottaneet asian niin päin esille, että ovat itse joutuneet siirtämään tapaamista lasten menojen takia, mikä on mielestäni ollut erittäin positiivinen merkki.

Älä siis suotta aristele kertoa lapsista. Heistä ei toki pidä tehdä haastattelun pääasiaa, mutta muista vakuuttaa, että lapset eivät estä työntekoasi (jos näin siis todella on).

Muista myös mainita mahdollisista hätäapu-hoitajista, joita sinulla tarvittaessa toivottavasti on tarjolla. Mainnitse vaikka MLL:n hoitajat, jos et muuta keksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat