Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Muita kuin lasten elokuvia.

Ystäväpariskunta on suomalais-kanadalainen ja muuttavat pian kanadaan.

Kommentit (12)

Lahjaideasi on mita mainioin, Suomessa kaydessani matkaan tarttuu aina suomalaisia elokuvia, musiikkia ja kirjoja niin paljon kuin vaan kukkaro ja matkalaukku antaa periksi.

Olen itse elokuvien suurkuluttaja ja kaikki kelpaa. Joululomalla ostin itselleni elokuvat Paha Maa, Vares ja Onnen varjot.

Myynnissa nakyi olevan myos paljon hyvia TV sarjoja klassikoita ja ihan ussia (sain joululahjaksi Tahdon Asia Dvdn) joten kun tiedat ystavasi maun nekin voi olla hauskoja.

Jos on suomesta ostettu dvd-soitin, näkyykö sitten?

Ystäväni on kandalainen ja miehensä suomalainen.

Onko useissa suomalaisissa dvd:ssä tekstitys? Esim kaurismäen leffoissa?

Minkälaista kirjallisuutta suosittelisitte, jos tuo dvd-idea tyssää noihin maakoodeihin?

Kiitos!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Useimmissa dvd elokuvissa on englannin kielinen tekstitys (tsekkaa ennen ostos kuitenkin takakannesta), TV sarjoissa harvemmin on tekstityksia.

Tuo maakoodi juttu on ihan totta, enpa tullut ajatelleeksi kun itse asun Euroopassa. Jos elokuvan osto ei onnistu niin osta Suomalaista musiikkia tai kirjoja taikka sitten jotain designia.

Musta on kiva kun kotona on suomalaisia juttuja, kaikille se ei tietenkaan ole yhta tarkeeta :-)

...mutta sellaisen vieminen Kanadaan ei ole muuten järkevää, koska sillä ei sitten katsella Kanadasta saatavilla olevia filmejä. Tietysti jos on kaksi vehjettä...

Miksikö? Noh, suora vastaus: kilpailun rajoittamiseksi. Valmistajat suojelevat markkinoidensa aluerajoja. Jeejee.

Olemme menossa uudeksi vuodeksi heille kyläilemään ja vaihdamme silloin " joulupaketit" vasta. Haluaisin ostaa heille jotakin kivaa, mutta sellaista, joka on helppo ottaa mukaan.

Muita kuin näitä leffaehdotuksia olenkin jo saanut, mutta ehdottakaa lisää, jos keksitte! Kiitos :)

Laitevalmistajat (tai levyvalmistajat tai molemmat) ovat junailleet hommat niin nokkelasti, että samat DVD-levyt eivät käy Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa... Niissä on maakoodi. Itsekin haluaisin lähettää jenkkiläiselle ystäväperheelle suomalaisia lastenelokuvia (sellaisia, joista tehty kieliversio tai kieli ei haittaa), mutta en tiedä miten se onnistuisi...

Jos siis joku tietää, mistä saa kansainväliseen levitykseen tarkoitettuja suomalaisia elokuvia, olisipa ihana kuulla!

Suomalaista kirjallisuutta on kaannetty jonkin verran englanniksi (jos siis haluat ostaa kadalaisen ystavasi luettavaksi), ei muutakuin kipinkapin Akateemiseen tai Suomalaiseen kirjakauppaan kysymaan.

Saatat loytaa myos jonkun kivan Suomi aiheisen keittokirjan tms.

Internetin avulla se muutettiin niin että voi katsoa. Citymarketista olen sen soittimen ostanut. Ainakin Elloksen tai Anttilan kuvastossa myydään niitä soittimia jotka jo valmiina ovat sellaisia että kaikkea voi niillä katsoa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat