Seuraa 

Kaikille kysymys vauvan sukupuolen ja sikiön sykkeen yhteydestä. Lueskelin pinoja ja silmiini osui maininta siitä, että sikiön sykkeen ollessa 170 (raskausviikko 11 muistaakseni) tulossa saattaisi olla tyttö !

Eli siis onko kellään mitään tietoa " sykerajoista" ja niiden eroista pojilla ja tytöillä? Itselläni oli sikiön syke 168 raskausviikolta 10 mitattuna. " Kertookohan" tämä mitään sukupuolesta?

Itse en aio esikoisen sukupuolta sen kummemmin kysellä, mutta huomaan kyllä innostuvani kaikista " tiedoista" sukupuolen " arvuuttelun" suhteen.

Mitä muita merkkejä olisi? Joku kirjoitteli myös, että tyttöä odotellessa menee äidiltä kauneus ym. :) :) :)

Olisi kiva kuulla lisää kokemuksianne tyttöjä tai poikia odotettuanne.

Kommentit (11)

Eli kiva noita kaikkia testejä on tehdä ja arvuutella, mutta myös meillä kävi niin, että kaikki mahdolliset vanhan kansan uskomukset ja muut testit ovat viitanneet tyttöön, mutta rakenneultrassa näkyi todella selvästi monesta eri kulmasta pippeli ja kivekset. Eli pientä kiivassykkeistä (syke ollut aina yli 150) prinssiä odotellaan:).

Mangolia rv 30+2

Me saatiin tänään tietää ultrassa, että meille tuleepi poika. Ja mulla on ollut poikamaha ja vauvan sykkeet on yleensä olleet 130 (paitsi kun vauva on kovasti melskannut masussa, niin sykkeet ovat olleet 150). Ja itse asiassa ihokin on pysynyt superhyvässä kunnossa kaikesta suklaan syömisestä huolimatta (" tyttö vie kauneuden" ). Mutta kaikki hömppätestit mitä netissä olen tehnyt, lupailivat tyttöä, mutta taisivat siis olla väärässä.

Piippa79 (rv 37+1)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poikien sykkeet ei koskaan ylittäneet 140 (olivat yleensä 130-136), Tytöllä sykkeet ei taas koskaan olleet alle 140. Nämä sykkeet siis paremminkin loppuraskaudessa, ymmärtääkseni alussa on aina isommat, olipa sitten kumpi tahansa ja ainakaan meilläpäin niitä ei ole edes alussa merkitty ylös.

Toinen mikä minulla on ollut erona tyttö- ja poikaraskauksissa, on tumma pystysuora viiva mahassa, joka pojilta loppui selvästi navan alle ja tytöllä " kiersi" navan ja jatkoi nousemistaan lähemmäs rintoja.

Pojilta iho meni tosi huonoon kuntoon, tytöltä ei niinkään, mutta silloin olin jotenkin muuten turvonneempi ja mahakin oli leveämpi.

Pojilta ei ollut pahoinvointia, tytöltä oli..

Tämä neljäs raskaus on aika arvoituksellinen emmekä tiiä kumpi tulokas on. Pahoinvointia oli, sykkeet ovat olleet 136-142 (eli tytön ja poikien välistä). Mahan muodosta en osaa päätellä mitään ja mahaviiva loppuu navan alle ja alkaa navan yläpuolelta uudelleen =) Olenkin sanonut että oireiden perusteella tulossa olisi tyttö ja poika, mutta kun varmuudella masussa asustaa vain yksi vauva niin toivottavasti se nyt on kumminkin tyttö tai poika.

Jalkoväliään meidän lapset ei ole suostuneet ultrassa vilauttelemaan eli koskaan ei olla etukäteen tiietty...

Nämä nyt on vain minun kokemuksia näistä neljästä raskaudesta ja jokaisen ihmisen raskaudet on erilaisia, eli ei kannata tämän varaan laskea mitään =)

kävin huvin vuoksi katsomassa tuon huuhaa-sivun ne kaksi testiä. Vanhankansan mukaan meille olisi tulossa sekä että, vaikka vauvoja onkin vain 1. Kiinalaisen mukaan olisi tulossa tyttö, mutta esikoisenkaan kohdalla se ei pidä paikkaansa ;) Että ne niistä :)

Tämä on kuitenkin ollut tähän asti aivan erilainen raskaus kuin eka, vaikka jokainen raskaushan on jollain lailla erilainen! Nyt on ollut aivan alusta asti etovaa oloa, ei varsinaista pahoinvointia. Se alkoi jo paljon ennen kuin plussasin..Esikoiselta (tyttö) pahoinvointi alkoi plussauksen jälkeen, kesti 24h/7vrk ja loppui kuin seinään rv 11-12. Nyt olen (eilisessä ultrassa aikaistui 10 pvällä) 13+6 ja aina vain etova olo jatkuu. Ei jokapäiväisenä (kuin ei koko aikana ole ollut), mutta kuitenkin. Viivaa ei mahaan tullut edellisessä raskaudessa eikä kyllä näy nytkään. Mahasta ei voi sanoa mitään, niinkuin ei esikoistakaan odottaessa.

Ultrassa ei tyttö suostunut vilauttamaan, enkä usko neuvolassa niiden nytkään niin ultraavan..

Toisaalta se on kyllä ihan kivaa ja jännittävääkin odotella sinne h-hetkeen asti, että saa selville kuka siellä masussa lymyilee :)

Mulla oli koko raskauden ajan vahva poikaolo. Sykkeet oli jatkuvasti 135-145 eli " pojan" sykkeet. Maha oli poikamaha, kuten monet kommentoivat. Tein netissä vaikka mitä huuhaatestejä ja niiden mukaan tulokas olisi poika. MUTTA... kuten arvata saattaa meille syntyi ihaanaakin ihanampi TYTTÖ!!! Ja minä ainakin olin hehkeimmilläni juuri raskausaikana eli minun kauneuttani ei tyttö vienyt, lähinnä toi! :)

violet ja tyttö vajaa 4 vk

No mulla on kanssa ollut siinä 140 jnt vauvan syke, ja ihan poikamahan näköinen mahakin on, korkealla ylhäällä, eteenpäin vaan kasvanut. Myös sen kiinalaisen hedelmöittymistestin mukaan olisi poika. Ja ilman mitään näitä niin alusta asti on ollut ihan ' poikaolo' vaikka salaa ehkä tyttöä toivoinkin? :)

Mä olen myös näyttänyt ihan samalta vaan, yhtä epä-hehkeältä kuin ennekin! :D

Mutta onhan noita miljoona juttua mistä ' päätellä' muka :)

Niin ja kyllähän siel ultrassa tais pippeli näkyäkin.......;)

Että meil tasi pitää paikkansa monet ' ennustukset' . Tietty eihän sitä tiiä vaikka tyttö putkahtaakin kun ei siitä 100 pros varma voi olla!

Tässä pari testiä

http://www.geocities.com/huuhaat/

T: rv 31! :)

Itsellä koko raskausaika (rv22 asti) TODELLA vahva tyttöolo ja sykkeet kokoajan päälle 160 ja kunnan rakenneultrassakin lupailivat vielä tyttöä meille, mutta kuinkas kävikään Brunon ultrassa rv22? Meille onkin tulossa pieni prinssi!! :) Sykkeet on edelleen päälle 160, pahaaoloa kesti rv16 asti ja alkoi uudestaan rv26, finnejä naamassa jne. eli vois todellakin luulla tytön meille tulevan, MUTTA MUTTA... Netissä tein kanssa kaikenmaailman huuhaatestejä ja nekin ennustivat meille tyttöä!!

Kivahan tuota sukupuolta on arvuutella, mutta itse en kuitenkaan luottaisi mihinkään merkkeihin kovin vahvasti...

Mellu ja Nalle rv27+4

Minulla oli kaikkien tuttujen mukaan poikamaha ja sykkeet 120-140. Neuvolan terveydenhoitaja sanoi monesti et pojan teet ja kun menin synnyttämään niin kätilökin sanoi et poika sieltä syntyy kuinkas ollakaan prinsessa putkahti maailmaan. Isi oli prinsessasta onnessaan sillä hän koko ajan " pelkäsi" et poika syntyy

Vielä noista sykkeistä. Muistaakseen alkuraskauden sykkeet ovat tosi korkeita ja oliko et vasta viikolla 30 tai 20 alenesivat.

sassa

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat