Seuraa 

Hei

Kyselen kokemuksia vauvan liikkeistä ja niiden tuntemsista. Onko teillä muilla joukossa ns. hiljaisempia päiviä, joilloin tuntuu, että vauva hädin tuskin liikkuu? Olen nyt rv 23+1 ja vauva on ollut pari päivää todella hiljainen, johtuisiko myös siitä, että olen itse kovassa flunssassa.

Missä vaiheessa niitä liikkeitä pitää ruveta seurailemaan päivittäin

Kommentit (4)

Liikkeitä pitäisi alkaa tuntumaan päivittäin muistaakseni vasta rv 30 vai olisiko ollut rv 25.

Vauvan asento tosiaan vaikuttaa eli jos hän potkii selkääsi päin, et välttämättä tunne liikkeitä. Samoin jos istukka on etuseinässä, vaimentaa se liikkeitä huomattavasti.

Saitkin jo hyviä neuvoja eli voit kokeilla esim. juoda sokeripitoista mehua ja sen jälkeen kyljelläsi maaten kuulostella liikkeitä. Ja tuskin ne neuvolassakaan pahalla katsovat, jos haluat varmuuden vuoksi käydä sydänäänet kuulemassa.

Käy neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet, jos et yhtään liikettä ole tuntenut 2 vrk! Oletko yrittänyt töniä vauvaa? Kyllä voi olla hiljaisempia päiviä, mutta jokunen liike pitäisi sentään tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mun masuvaavilla on ollut nyt pariin otteeseen sellaisia hiljaisia jaksoja, milloin ei paljoa liikkeitä tunnu.

Jos kovasti huolestuttaa, niin pyydä päästä neuvolaan sydänääniä kuuntelemaan!

Jos vaavi potkii kohti selkää, niin et tunne sitä. Ja vaavillahan on vielä paljon tilaa. Itse tunsin ekat liikkeet rv 20, ja sit meni vielä aina välissä päiviä, että oli ihan hiljaista. Rv 24 tai 25 alkaen vasta ollut sellaista säännöllisempää. Mutta kokeile napata pala suklaata tai makeaa mehua, ja asetu vasemmalle kyljelle kuuntelemaan tilannetta, yleensä vaavi silloin ilmoittelee itsestään.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat