Vierailija

miten raha-asianne jaetaan? Joudutko hoitelemaan " isoista" tuloistasi omat menot vai meneekö yhteiseltä tililtä? Antaako miehesi rahaa sinulle?

Kommentit (17)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla on kyllä tuloja myös osakehuoneustosta ja osinkotuloja, mutta ei sit kuitenkaan niin valtavasti.....

Tähän asti ei ole juur tarvinnu mieheltä rahaa pyytää..... kauppalaskut alkoi kyllä maksamaan oma-aloitteisesti kun tipuin kotihoidontuelle....

yritin aikanaan sopia yhteisestä tilistä ja perustelinkin sen aika hyvin mutta mies pelkää että tuhlaan hänen rahojaan turhaan. meillä sis eletään hyvin pienellä budjetilla, maksan vuokran ja kaikki rahani menee laskuihin, sähkö yms. mun piikkiin. sanoin miehelle että en aio maksaa autosta mitään kun palaan kouluun.

minulla on hätä tapauksia varten kortti miehen tilille.

olen kyllä ottanut omani takaisin. jos olen siivonnut mieheni sotkuja monta päivää voin hyvällä omalla tunnolla ottaa sieltä hieman itselleni " palkkaa" :)

meillä raha on yksi suurimmista syistä miksi emme ole menneet vielä naimisiin, mies sanoi että -" ehkä sitten kun olet itsekkin töissä.." .

Minä humputtelen sitten kotihoidontuen, ja mieheni antaisi varmaan lisää rahaakin mutten tarvitse. Joskus kyllä maksaa jos ostelen itselleni vaatteita tms.

Yhteiselle tilille on laitettu tietty prosentti omista tuloista, ja sieltä on sitten makseltu ruoat, vuokra, yhteiset laskut, matkat, ulkona syömiset yms, nyt sitten myös kaikki lapsen menot. Omilla tileillä olevat rahat käytetään sitten omiin menoihin, nyt esimerkiksi opintolainan lyhennyksiin etc.

niin kaikki rahat menevät yhdelle tilille, josta kaikki menot maksetaan. Emme erottele " sinun ja minun" rahoja. Teemme kummatkin osamme tämän perheen eteen.

Siis anteeksi kuinka?

Kohta eletään vuotta 2006 ja joku kyselee, " antaako miehesi rahaa..."

Meillä on yhteinen tili, jonne tulee niin miehen palkka kuin sitten myös kotihoidontuki, lapsilisät jne. Laskut ja lainat maksetaan sieltä ja kummallakin on pankki-visakortit ko tilille.

Lupaa hankintoihin ei tarvitse kysyä puolin eikä toisin - isoista ostoksista toki neuvotellaan yhdessä. Mutta jos haluan jonkun vaatteen tai hajuveden, niin tasan tarkkaan ostan sen eikä mieheni koskaan kysele saati marmata.

Rahaa meillä ei ole liikaa, mutta riittävästi kuitenkin. Emme osta juurikaan alkoholia emmekä polta, mutta välillä panostamme ulkona syömiseen. Matkustelu on intohimomme.

En ihan oikeasti käsitä, jos perheessä puolisoilla on " omat rahat" . Mitä perhe-elämää ja yhteiseloa se sellainen oikein on, varsinkin jos joutuu mieheltä PYYTÄMÄÄN ellei peräti anomaan rahaa käyttöönsä...

Mieheni siirtää sitten tililleni rahaa... Hullua puuhaa toisaalta. Olen kyllä tuhlaavaisuuteen taipuvainen, joten ihan hyvä ettei meillä ole yhteistä tiliä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat