Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (8)

3:sellakin kaksoset ja tuntuu, ettei ole edes luistimiin varaa. Tai jos on niin mulla ei nyt vain ole energiaa viedä lapsia mihinkään jäälle opettelemaan. Luistelukoulua täällä päin ei ole...

Lisäksi musta on kovin hankalaa kun aina pitää opettaa kahta samalla kertaa. Sitten toinen joutuu aina odottamaan ja kyllästyy sillä aikaa:(((. Vaikka mulla on mies, niin ei nyt hänkään jatkuvasti ehdi joka paikassa mukana olla, joten paljon olen myös yksikseni tuplien kanssa.

t. 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ensin pidetään lasta toisesta kädestä tai kainalosta kiinni, ei molempien kainaloiden takaa selän puolelta. Pyydetään lasta kävelemään ns. ankkakävelyä eli ihan askelia luistimet v asennossa, kärjet ulospäin. Kun tuntuu, että tasapaino vähän löytyy, voidaan pyytää lasta seisomaan itsekseen ja sitten vähitellen ottamaan muutamia askeleita kohti vanhempaa. Jos tuntuu, että se jo menee, niin sitten vaan lapsi kävelee em. tavalla luistimet jalassa. Kun lapsi tuntee olonsa varmaksi, niin pikku hiljaa alkaa liut löytymään. Meidän poika ainakin ekan talven opetteli vaan pystyssä pysymistä ja kävelemistä. Tänä talvena sitten on tullut toisella jalalla jo vähän liukumista.

Ylösnousemista opetetaan siten, että pyydetään nostamaan toinen jalka luistimen varaan ja toinen jalka on polvillaan (ts. kosinta-asento). Ja siitä sitten käsien varassa noustaan molemmille luistimille.

Meillä kuopus, joka täytti marraskuussa 3, ei suostu yrittämään ollenkaan. On tosi epävarma ja pelkää kaatumista. Esikoinen taas ei pelkää kolhuja ollenkaan. Lapset ovat niin erilaisia.

Tsemppiä!

Ehkä meilläkin vielä opitaan... Luulen, että toiselle kaksosista on ihan turha yrittää opettaakaan. On muutenkin niin jääräpää luonne, ettei suostu mitään yrittämään ellei HETI onnistu. Toiselle ehkä voisi jos vain jostain ne luistimet nyt ensin hankkisi.

t. 3

käy jo toista vuotta kiekkokoulua. Luistelemaan oppi siis sinä talvena, kun edellisenä syksynä täytti 2 vuotta.

Heti ekalla kerralla pysyi hyvin pystyssä ja osasi kävellä luistimilla kaatumatta. Sitten vain opetettiin sille liukuminen ja nyt mestari osaa luistella hienosti.

Tykkää jääkiekosta ja kiekkokoulusta ihan hirveesti. Taitaa olla vähän verissä, kun toinen kummisetä on pelannut jääkiekkoa aika korkeellakin ja toinen kummisetä on jääkiekkovalmentaja. Toinen kummitäti on jääkiekko-ohjaaja ja myös äiti pelaa jääkiekkoa ;)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat