Seuraa 

Eli koska mulla on hieman epäsäännöllinen kierto..23-32..

nyt mennään kp:ta 33 ja testasin tänä aamuna negan..

ihan sitten käväsin piruuttani tuolla laskurilla laskemassa mitkä meidän otolliset päivät olisivat olleet niin pisimmän kierron mukaan olisi ollut vasta pe 16.12 ja siitä kaksi seuraavaa päivää...

eli jos hedelmöitys olisi tapahtunut tuona viikonloppuna niin siitä ei välttis olisi edes vielä tuota 14 vuorokautta..

eli silloinhan siis jos tämä kierto olisi ollut juuri pitkä, niin mankat tai raskaus näkyy vasta parin päivän sisään..???

ehkä koska heittelyä on näinkin paljon niin mun kannattaa vaan odotella rauhassa, ainakin viikko jollai enemmänkin...

Kommentit (15)

Tuota oviksesta menkkoihin väliä sanotaan luteaalivaiheeksi ja yleisesti sen keskiavo on 12-16vrk. Itselläni se oli aina tasan 12 vrk.

Jos mene hirveästi yli 16 vrk, se usein tietää keltarauhashormonin toiminnassa olevan jotain häikkää.. esim. Alhainen keltarauhashormonin määrä ei myöskään pysty ylläpitämään kehittyvää raskautta vaikka kiinnittyminen onnistuisinkin. Keltarauhashormoni myös rentouttaa kohdun lihaksia. Alkuraskauden kohdun supistelu saattaa olla merkkinä alhaisesta keltarauhashormonin tasosta.

Liian lyhyt luteaalivaihe aiheuttaa sen, että kohdun limakalvo rapistuu liian nopeasti ja kun alkion siihen pitaisi kiinnittyä ei se onnistukaan. Alle 9 vuorokauden luteaalivaihe on liian lyhyt raskauden onnistumiselle.

niin kun tässä kirjoitettiin että menkat alkaa aika tarkkaan oviksesta 14 vrk jos ei ole raskaana..

vaikuttaako stressaaminen ja jännittäminen siis nimenomaan ovulaation ajankohtaan?

että jos ovis on tapahtunut, niin menkat pitäisi pääsääntöisesti alkaa, mutta että jos ovis myöhässä, menkat myöhästyy...

ymmärsiköhän kukaan:):):):):)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

14 vrk ovulaation jälkeen, jos raskaus ei ala. Mulla oli LH-piikki 19.12. eli ovulaatio tapahtui ehkä n. 20.-21.12. Siitä 2 viikkoa eteenpäin on 3.-4.1. Herkillä testeillä plussa voisi jo näkyä hieman aikaisemmin, mutta yleensä kannattaa odotella 2 viikkoa ovulaatiosta ja tehdä testi sitten jos täti ei ole tullut.

Täällä vauva-lehden sivuilla olen ehtinyt paljonkin lueskella näistä jutuista! =) Eräskin kirjoitti, että olivat jo piiitkäään yrittäneet vauvaa, kunnes selvisi, että nainen ovuloikin jo aivan kierron alussa. Eli ovulaatiosta menkkoihin oli reilusti yli 14 vrk. On siis vaan keskiarvo toi 14.

Joo ja esikoista yrittäessä kävin yksityisellä ultrassa tarkistamassa että kaikki on hyvin. Siellä selvisi että ovuloin vasta kierron 22-24 päivä, (juuri siis silloin kun olin lekurilla) joten yritykset oli menny aina sen takia metsään. Siitä juoksin heti miehen kanssa kotiin ja samantien tärppäs. Kannattaa siis tikutella jos menkat kovin pitkät tms. Itselläni kierto oli tuolloin ihan mitä sattuu, mentiin usein lähelle 50 päivää..

sannuli-80:

Lainaus:

eli jos ne ei ala tuosta evulaatiosta sinä päivänä kun " odottaa" eli esim jos aina on ollut se 16 vrk niin onko se aika varma raskauden merkki?

...

että jos ovis on ollut niin silloin pitäisi menkkojenkin alkaa jos alkaakseen eikä tulla mitään " välikuukautta" ?

Lienee varma merkki, jos menkkoja ei kuulu tuon jälkeen, mikäli olet aivan varma siitä, että olet ovuloinut. Mutta siis en luottaisi vain tuohon menkkojen poisjääntiin, vaan testaisin myös raskaustestillä!

Itse en menisi vannomaan, että osaan 100%:lla varmuudella sanoa ovuloineeni, vaikka testaan ovistesteillä ja mittaan aamulämpöjä. Ovistestit eivät kerro ovulation tapahtuneen, vaan ainoastaan ovulointiin tarvittavan hormonin määrästä elimistössä. Irtoaako munasolu sitten onkin eri asia. Aamulämmötkin sen verran epäluotettava menetelmä, että senkään varaan en uskaltaisi laskea.

Noista ovisoireista en osaa sanoa, kun itselläni niitä ei ole.

Itse olen sitä mieltä, että vain lääkäri voi sanoa varmuudella oviksen tapahtuneen tietyt testit tehtyään.

Mulla on epäsäännöllinen kierto 29-46pv ja lääkärin mukaan on melko todennäköistä, että en ovuloi joka kierrossa eli pitkissä kierroissa epätodennäköisempää. Mikä sitten saa silloin tädin saapumaan? Mulla ei hajuakaan, tietääkö joku?

Etsin netistä tuosta juuri tietoa, ja monissa lähteissä sanottiinkin, että " aika tarkalleen 14 vrk" . Keskiarvohan voi olla hyvinkin tarkka, mutta jos vaihteluväliä ei ilmoiteta, niin siitä voi saada väärän kuvan.

kaikille vastanneille!!!!!!

vähän lisäkysymys sinänsä..

eli jos ne ei ala tuosta evulaatiosta sinä päivänä kun " odottaa" eli esim jos aina on ollut se 16 vrk niin onko se aika varma raskauden merkki?

itse en tiedä tosiaan milloin ovis tarkalleen oli kun en ylös laittanut muttaonko tuo siis yleisohje?

että jos ovis on ollut niin silloin pitäisi menkkojenkin alkaa jos alkaakseen eikä tulla mitään " välikuukautta" ?

mulla ei kyllä tuollaista ole ollut mutta ilmeiseti joillain on ...

sekavaa, ottaako kukaan tästä selvää:):):):):):):):):):):):):)

Eppa79:

Lainaus:

voi tätiäkin odotella tarkalleen 14 vrk päästä.

Yleensä tosiaan sanotaan, että oviksen ja tädin välinen aika on 14vrk. Luin kuitenkin jostain, että kuukautiset alkaa 12-16vrk ovulaatiosta, keskim. 14vrk. (Valitettavasti en enää löydä lähdettä.)

Itselläni tuo aika on ollut 12-13vrk viime kierroissa (ovistestien ja aamulämpöjen mukaan). Joten ei kannata luopua toivosta, vaikka tuo 14vrk:kin ylittyisi! Plussaonnea!

, eli koska en bongaillut ovista sen tarkemmin, en tiedä milloin se on ollut..laskuri vain näytti että se on ollut 12 - 18.12 että sunnuntaihin olisi sitten vielä sitä ns armonaikaa;)

Toivottavasti vain ei ala..

En oikeastaan keksi muuta syytä enää menkkojen poisjännille koska aloin " jännittämäänkin" vasta kun menkat oli myöhässä, eli se ei ole voinut aiheuttaa tätä..

mutta ei kai tässä muuta kuin odotellaan..

harmittaa vaan noi tehdyt nega testitkin..ei saa milläääääään itseä uskomaan että silti voi tulla + vielä....

jos niin käy että menkat alkaakin, niin en varmasti tee testejä ennenkuin on kunnolla myöhässä!!!

mutta vielä siis odotellan..

Kävin tuolta perhesuunnittelun sivuilta katsomassa ja asia on juuri niin kuin Marieela sanoit! Sori vielä kerran!! :) Mutta oikeasti, muistan jostain lukeneeni päinvastaista tietoa.....

Marieela:

[quote]

Tuota oviksesta menkkoihin väliä sanotaan luteaalivaiheeksi ja yleisesti sen keskiavo on 12-16vrk. Itselläni se oli aina tasan 12 vrk.

Eikös se luteaalivaihe ole menkkojen viimeisestä päivästä ovikseen oleva väli?!? Ihan kuin jostain olisin näin lukenut. Voi olla että olen väärässä..... Eikö juuri se ole ratkaisevaa kuinka monta päivää on menkkojen viimeisen päivän ja oviksen välillä koska jos kohdun limakalvo ei ole tarpeeksi vahvaksi kasvanut niin alkio ei voi sinne hyvin kiinnittyä. Tietääkö joku paremmin?!?? Sori jos olen väärässä.

Billingsin ovulaatiomenetelmän sivulla sanotaan näin:

[color=maroon]Vaikka ovulaatiopäivää ei voi laskemalla ennustaa, niin Peak Day-oireiden jälkeen voidaan kuukautisten ennustaa alkavan lähes poikkeuksetta 10-16 päivän kuluttua. Vaikka eri naisten välillä voi olla suuriakin eroja kierron pituudessa, niin ovulaation ja seuraavien kuukautisten välinen aika on kaikille naisille suunnilleen sama. Itselläni on yleensä ollut aika epäsäännöllinen kierto tai kuukautisten tuloa on ollut vaikea ennustaa, mutta ovulaatiomenetelmän opittuani olen pystynyt lähes päivän tarkkuudella ennustamaan kuukautisten tulon, ja se on pitänyt yllättävän tarkasti paikkaansa! Tämä on yleensä varmistava merkki siitä, että hedelmällisen ajan tunnistaminen on onnistunut ja menetelmä alkaa olla hallinnassa!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat