Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

juuri jouduin puhelimitse korjaamaan siskoni monta väärää käsitystä synnytyspuudutteista!

joku idiootti luomuhörhö oli yrittänyt aivopestä kaverini totaalisesti (oli siis hänen joku kaverinsa).

siskoni on siis synnytyspelkoinen, ja pitkien pelkopolikeskusteluiden jälkeen oli päättänyt synnyttää alakautta.

eli, luomusynnyttäjät, saatte toki kannustaa muitakin luomusynnytykseen, MUTTA ÄLKÄÄ VALEHDELKO!!!

-epiduraalin ottaminen ei tarkoita sitä, että joutuu makaamaan selällään koko synnytyksen.

- epiduraali ei estä kävelyä, jalat eivät mene tunnottomiksi

- oikeaan aikaan annettu epiduraali ei pitkitä synnytystä, eikä ponnistusvaihetta!

- katetria ei laiteta automaattisesti jos ottaa puudutteita/kipulääkkeitä!

-epparia ei tehdä automaattisesti jos on ottanut puudutteita!

- vauvat eivät todellakaan vammaudu synnytyksessä sen takia, että lääkkeitä ollaan käytetty (kyllä, hän oli väittänyt, että kaikki vammautumiset johtuu lääkkeistä)

tuossa vain osa asioista, jotka jouduin korjaamaan siskolleni.

ihan sama, mikä oli motiivi tällä luomuilijalla, enkä siis itsekkään ole luomusynnytystä vastaan.

kuten siskolleni sanoin, ensin kannattaa koittaa kaikki lääkkeettömät kivunlievitykset, ja sitten vasta siirtyä lääkkeellisiin.

mutta tuo valehtelu on sairasta!!! mikä helvetti teidän luomuhörhöjen motiivi on??

kyselee vihainen ap

Kommentit (23)

tai niinkun olet kuulllut?

valehtelu ja omat kokemukset ovat eri asia!

en tietenkään väittänyt, että hänellä menisi niinkun minulla.

mutta menisitkö itse valehtelemaan, että KAIKKI epiduraalin saajat katetroidaan??

tuskin, koska näin ei ole!!

toki kerroin hänelle, että kaikki on mahdollista, joskus katetroidaan, joskus ei pysty kävelemään, mutta useimmiten ei katetroida, ja useimmiten pystyy kävelemään!

onko siinä nyt joku niin vaikeaa tajuta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

itse synnytin tänä vuonna, ja kätilöni kertoi, että nykyään sitä puudutetta pistetään niin vähän, että jalat eivät puudu ja liikkuminen on mahdollista.

meinanneen suostua antamaan verta vaikka synnytyksen jälkeen hemoglobiini oli 69.

Eiköhän niitä kiihkoilijoita riitä joka junaan, pakkoko on olla niin herkkäuskoinen?

Menetin synnytyksessä 1,5l verta hetkessä istukan tullessa palasina ulos. Olin niin heikossa kunnossa, etten pystynyt kävelemään itse vessaan tai ottamaan vauvaani syliin. Hb oli myös 69. Sain lisäverta vasta parin päivän kuluttua kun erityisesti vaadimme sitä. Aiempiin pyyntöihin vain todettiin, ettei lisäverta mielellään anneta. No imetys ei lähtenyt millään enää käyntiin kunnolla ja istukkaakin jäi kohtuun viikkokausiksi...

vaahtoomista, että korvistakin tuli varmaan savua!!

kyllä " sanoin" nii suorat sanat sille lehmälle, että lähti koko palstalta vähäks aikaa..:):):):)

siis se akka haukku mut huonoks synnyttäjäks, kun en synnyttäny altaassa niinku olin suunnitellu vaan otin epiduraalin. ihan niinkun mun ois pitäny tietää etukäteen tarkasti mitä mä tarviin!!!!

kyllä noi fanaattiset akat on ärsyttäviä!

tönköksi ja turraksi, enkä olis voinut kävellä. Supparit tuntu vielä tässä turrassa jalassa ja se oli yhtä h****vettiä, se on sanottava.

Vierailija:

Lainaus:

mnä en ainakaan saanut nousta sängystä

epiduraalin jälkeen. En saanut siis kävellä enkä käydä vessassa..maata vaan selälläni. Ja jos sen olisin tiennyt etukäteen olisin siirtänyt sen ottamista, takuulla olisin.

miten voisikaan, kun kerran on luomuna synnyttänyt?

on täysin eri asia sanoa, että näin kävi omassa synnytyksessäni, kun sanoa, että näin tapahtuu aina!

ja edelleen, ensisynnyttäjät eivät tiedä näistä asioista välttämättä mitään, kaikki tieto tulee neuvolasta ja ystäviltä/sukulaisilta.

eikä ainakaan täälläpäin paljoa neuvolassa kerrottu esim. juuri katetroinnista yms.

ja mitä voi osata kysyä, kun ei tiedä mitä pitää kysyä?

eikä muuten kaikki odottajat käy näillä vauvasivuillakaan, täältähän sitä tietoa tulee..:) tai no, tietoa ja " tietoa" .

onhan noita valehtelijoita täälläkin, käännyttämässä kaikkia luomuilijoiksi!!

Kun ponnistusvaihetta oli kulunut kaksi tuntia ja olin supistusten takia ollut valveilla edelliset 2 vrk enkä jaksanut enää ponnistaa sain rukoiltua kätilöltä pienen epparin, jota en hänen mukaansa olisi tarvinnut kun kaikki meni niin hyvin. Kun lapsi vihdoin saatiin ulos sieraimet täynnä kakkaista lapsivettä, loppuivat ennestäänkin heikot supistukset kuin seinään ja mut kiidätettiin leikkaussaliin kun kätilöt olivat ensin tunnin verran koittaneet käsin irroittaa istukkaa. Ja Haikaranpesän pehmosynnytysosastolta lennettiin samantien pihalle.

Niin, ja katetria sain ihan pyytää jo ennen kun lapsivedet menivät, kun en ollut supistusten takia pystynyt pissimään puoleen vuorokauteen. Katetrointia osasi oikeastaan mieheni vaatia, sillä hänen ex-vaimoltaan ratkesi virtsarakko synnytyksessä 20 v. sitten ja sepä olikin aika pitkäaikainen riesa.

Et siinä sulle luomuhörhöilyä. Olen mäkin synnyttänyt, mutta en oman kokemukseni perusteella menisi kenellekään kertomaan, että näin se juttu menee.

epiduraalin jälkeen. En saanut siis kävellä enkä käydä vessassa..maata vaan selälläni. Ja jos sen olisin tiennyt etukäteen olisin siirtänyt sen ottamista, takuulla olisin.

Vierailija:

Lainaus:

" olen synnyttänyt ja tiedän nämä jutut!"

Kaikkihan menee tietysti just niinkuin sulla, kun olet kerran synnyttänyt. Millä perusteella sun kokemus on oikeampi kuin tämän " luomuhörhöystävättären" ?

että taatusti on oikeaa kokemukseeni perustuvaa tietoa. kun taas tämä luomuhörhö perusti juttunsa ties mihin luulojuttuihin.

väitinkö sitäpaitsi, että kaikki menisi niinkun itselläni meni??en, kerroin vaan faktoja!

taidat itse olla sitten samanlainen luomuhörhöpelottelija vai?

" olen synnyttänyt ja tiedän nämä jutut!"

Kaikkihan menee tietysti just niinkuin sulla, kun olet kerran synnyttänyt. Millä perusteella sun kokemus on oikeampi kuin tämän " luomuhörhöystävättären" ?

kerkesin saada epiduraalin ja tätä myötä pelkäämäni ponnistuskivut laantuivat ja toki supparitkin. Toisella kerralla en ehtinyt saada mitään muuta kuin ponnistuspelkoihin puudenthal-puudutuksen, jonka laitto kävi sairaan kipeää, enkä huomannut sen vaikutusta lainkaan.

Itselläni hb laski 54 myoman vuoksi ja jouduin kesken työpäivän lähteä sairaalaan veritankkaukseen.Ja kahtena päivänä sain 2 pussia lisäverta ja 3 pussia leikkauksen jälkeen.

Kovin kummallista toimintaa sairaalalta....

Vierailija:

[quote]

meinanneen suostua antamaan verta vaikka synnytyksen jälkeen hemoglobiini oli 69.

Kysy vaikka keltä tahansa kätilöltä. Eikä ne puudutteet ole riskittömiä. Toki sisaresi saama " tieto" aika fanaattista ja osin virheellistäkin, mutta ei nyt ihan pelkkää potaskaa kuitenkaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat